Kuinka luotettava kohdunnipukka on?

Ikäväkseni ainakin minun täytyy todeta, että ovulaation jälkeen nousee ylös,kovaksi ja korkeelle, mutta laskee myös rytinällä alas ennen kuukautisia. :| En henkilökohtaisesti luota tuohon nippukkaan ollenkaan. Ja minulla se ainakin elää ihan omaa elämää. Niinkuin moni muukin on sanonnut :/

Toivotaan kuitenkin että raskaana olet, on nipukkasi millainen hyvänsä :wave:
 
Ei ole luotettava, jos omaa vertaa siihen, mitä lukee muiden nipukoista, mutta jos tutkii omaansa ja pitää esim. päiväkirjaa sen "tapahtumista" kiertojen kuluessa lähes päivittäin, voi se olla luotettava (-mpi), eli kun oppii huomioimaan oman nipukkansa käyttäytymisen. Mutta tähän opiskeluun menee aikaa, mulla kolmas kierto tutkiskelua ja jotain logiikkaa siinä on havaittavissa, mutta varmaksi sitä ei voi sanoa.
 
No mä oon taistellu ton nipukan kaa tän kierron ja voin sanoa että ei kannata sen kaa ruveta leikkimään, hermot vaan menee :headwall:
En jaksa kaikkea tähän kirjottaa mutmun kokemuksia tosta voi käydä lukee tuolta pinosta 4 ja pinosta kolmatta lasta yrittävät.

nytkin mulla on kp 29/28-32, nipukka ylhäällä, kova ja kiinni ja silti tänään nyt päivällä tehty testi näytti puhdasta negaa :|
 
Tulentyttö: toivottavasti testi muuttuisi plussaksi :heart:

Onko kenelläkään näyttänyt testi plussaa, vaikka nipukka olisi auki ja alhaalla? Ja mikä on alhaalla? Kun mulla se on nyt alhaalla, mutta silti siihen on melko vaikea ylettää...
 
Mulla se on ylhäällä, kiinni ja pehmeä. Useampaan testiin on selviä haamuja tullut joten ilmeisesti olen raskaana :D ;) Yritän etsiä nettisivun uudestaan, mutta siellä oli että raskautuessa kn on pehmeä. Eli kovenee oviksen jälkeen sitten pehmenee jos on raskaana. Toisilla pehmenee jo ennen kuukautisten poisjääntiä, toisilla vasta viikkoja sen jälkeen. :/

Parasta on tarkkailla sitä omaa nipukkaa niin tietää mikä on poikkeavaa käytöstä ;)
 
kiitos SadButTrue :flower:
Tää kyllä sai nyt mun ajatukset hiukka sekasin, kun mulla toi kn on välillä ylhäällä välillä alhaalla, eikä oo enää niiiiin kova eikä kokonaan kiinni (voiko kaksi raskautta vaikuttaa siihen että ei ole aivan kiinni?)
Ai mäkö muka elättelen toivoa :ashamed:
 
vau! toi antoi toivoa, että synnyttäneen kn ei olis enää ikinä kunnolla kiinni:D Mulla yksi synnytys takana. Ja kn ylhäällä, pehmeä ja auki... elättelen toivoa, mutten vielä viitsi testatakkaan, kun ei ole synnytyksen jälkeen menkatkaan alkaneet. Kunhan ensin lopettelis täysipäiväsen imetyksen, ni sitten voisi kierto alkaa palailemaan. Tsemppiä kaikille sen hankalan nipukan kanssa!! ;)
 
Mie olen miettiny kans et kuin luotettava värkki. Mulla raskaustestit näyttää plussaa ja oireet on raskaana olevalla, mut nyt ku mulla ois ovulaation aika, mulla on kn suu auennut niinkuin olisi ovis. Ja kuitenki plussaa näyttää raskaustesti ja oireita on. EN tiiä mihin uskoa...
 
mut onko kn sit aina huulimainen ja auki jos on ovis? ku mul viime kierrosta oli täysin selvä ja ny mietin et oisko se ovis nytten mut ko kn on edelleen vähä kii et ei oo semmone huulimaine niinko viime kierros.. tosin on se pehmeempi ko aiemmin ja enempi auki.. tosin täysin kii se ei mul taida koskaa olla :p
 
Hei, itse kuulin vähän aikaa sitten tuolta Mitäs nyt -puolelta, et joissakin maissa tota kohdunnapukan kokeilua ei suositella lainkaan (ainakin Ruotsi). Jokainenhan saa sitä kokeilla, jos tahtoo, en sitä sano, mut jos taas kiinnostaa, satuin tuota meidän 8. viikon plussanneet -ketjua varten löytämään tuon aikaisemman keskustelun asiasta uudestaan, niin pistän sen tähänkin. :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/t966510
 
oiskohan siin sit se et voi tulla tulehdus ja se ois sit vaarallinen... en tiä.. mut sen kn:n kyl löytää sielt emättimestä ja joskus se on täysin takana et vaikee ylettyä mut suht iso se on et kyl sen erottaa muusta.. Ja mä tiedän senkin et voi tulla kohdunkaulan tulehus ku oikeen sitä ränkkää mut ku se kertoo siit oviksestaki ni vaikee olla koittamat :D mut kyl mä ain aika ajoin kovasti yritän unohtaa koko napukan :p
 
mikä on huulimainen..??!! mulla kn ollut suht ylhäällä ja pehmeä noin viikon ajan, voisi ehkä olla huulimainen, mutten oikeen tiedä millanen se on.. yleensä mulla kn on sellanen patukka, suht kova ja tuntuu ihan nenältä..

sit sitä vielä että kannataa tutkiskella joka päivä samaan aikaan! mä oon kanssa viime kierrot sitä näpräilly ja se tuntuu aamulla erilaiselta kun iltapäivällä niin oon sitten aina tutkinu aamulla suihkussa niin se on ollut nyt samanlainen jo viikon..
 

Yhteistyössä