kuinka luotettava on Apteekin Raskaustesti?

hei!

Tein raskaustestin perjantaina ja testi näytti kahta viivaa =) en voi uskoa sitä todeks koska kihlatun kanssa yli vuosi oltu ilman minkäänlaista ehkäisyä eikä ole tärpännyt ennenkuin vasta nytten (toivottavasti). Lisäksi minun tapauksessa vielä se, että kuukautiset aina olleet erittäin epäsäännöliset (n. 4-5 kertaa vuodessa miten milloinkin). Lääkärissä käyty mutta syytä ei löytynyt... Viimeiset kuukautiset olleet jotain muutama kuukausi sitten. Tein testin koska oireita ollut kaikeinlaisia viimeisten kolmen viikon ajan: ummetusta, väsymystä, menkkakipujen kaltaisia kipuja muutaman kerran päivässä (nyt kuitenkin loppuneet), rinnat arat sekä kuvotusta. Lisäksi veristä vuotoa on tullut mutta hyvin niukkaa..

Ajattelin tehdä vielä yhden testin varmuuden vuoksi ennen kuin soittaa neuvolaan. Kaikenlaisia ajatuksia pyörii mielessä mutta pelottaa tehdä uusi testi pettymyksen vuoksi jos olisikin negatiivinen.. Onko kotona tehty testi kuinka luotettava?
 
no mulla näytti negaa 2 krt, vaikka olin molemmilla kerroilla ollu jo raskaana :/. että pitäis olla luotettavia, mutta mulla ei näyttäny plussaa vaikka ois pitäny. mut kyllä se aika varmasti on totta toi sun tulos =)
 
Mulle sanottiin neuvolassa ku asiasta kysyin että jos apparin testi näyttää plussaa se silloin on plussaa mut jos näyttää negaa se voi silti olla plussaa eli jos näyttää että on raskaana niin sillon oot mut nega ei välttämättä pirä paikkaansa.. Joskus testi voi näyttää negaa vaikka on raskaana keho ei vain tuota niin paljon jotai hormoonii et se näyttäis positiivistä....=) kyllä taas menee vaikeeks tää mun selittely :D .... Itellä ei näyttäny positiivista pitkiin aikoihin ja sitten kun näytti alkoi niukkaa verenvuotoo sama oli tuollaiset kivut mistä puhuit.. Neuvolassa tuli kuitenkin ilmi että kivut oli ihan normaaleja ja verenvuoto ei johtunu keskenmenosta vaan siitä että mun kohtu on niin alhaalla että kun harrastamme sexiä alan seuraavana päivänä vuotaa verta.. Neuvolasta neuvottiin ottamaan rauhallisesti ja jättämään sexin harrastaminen sikseen että kohtu nousee ylemmäs... Nyt mulla viikkoja 18+3 ja kaikki ok!!! vauva kasvaa ja niin vattakin :) Pidetään sinulle peukkuja että kaikki menee nappiin...
 
Viimeksi muokattu:
oi, ihanaa kuulla noita nega testejä :D mulla on niin vahva fiilis raskaudesta ollut jo neljä viikkoa, oiretakin on moneenlähtöön, kuukautisetkin on myöhässsä, testin olen tehny aamulla ja negaa näytti..mutta silti jäi fiilis että se e voi olla totta, kyllä tuolla jotain on.
Kyllä silti välillä tulee sellanen että entä jos en olekaan raskaana, mitä ihmettä sitte kehossa tapahtuu. Välillä ajattelen että eihän tässä mikään muu ole mahdollista,, välillä taas ajattelen ettäentä jos jotain muuta... ihnottavaa tällänen
 
mä ostin kaikista halvimman,mitä apteekissa oli, tulos oli positiivinen... sitten ostettiin vielä varmuuden vuoks sellanen clear bluen digitaalinen joka näyttää kuinka monennella viikolla oot. Niin, nyt tilanne on se et laskettu aika helmikuussa :D eli oli halvinkin testi luotettava ;)
 
Heippa vaan kaikille:) luettuani pauliisin ja muovikuun kokemuksesta, en voinut olla ajattelematta onko mulla sama juttu. Testin tein kahdesti viime viikonloppuna, mutta molemmat näytti negaa. Silti oireita, mm. sama tunne kuin viimeksi, kun olin raskaana, että jotain tuolla on, rinnat välillä arat, valkovuotoa.. Mulla on todettu pco, eli monirakkulaiset munasarjat, lasten saanti lähes mahdoton, menkkoja ei koskaan ilman lääkitystä, 2008 synnytin meidän kaksostyttäremme, kiitos inseminaation ja hyvän tuurin, kaikki meni hyvin! No, tuossa uuden vuoden alla mulla alkoi menkat! Olin ihan ihmeissäni ja oudolla tavalla iloinen.. No, niiden olisi pitänyt sitten viime kuun loppupuolella alkaa, mutta mulla tuli ihme limasta vuotoa ja kerran haalea punertavaa sisältävää limaa vähäsen, annoin asian olla..mutta sitten siltikin nämä oireet, alaselkäkin aristelee...ruokahaluni on vähän kasvanut... Mies on sitä mieltä, että tää kaikki on vaan mun kuvitelmaa ja on muutenkin ihmeissään mun yht´äkkiä tulleesta vauvakuumeilusta, no niin olen minäkin!
Huomenna ajattelin soitella aikaa, pitää nyt gynekologin katsastaa, mitä tuolla on, koska välillä mua pelottaa ja alan ajattelee kaikkea...
Että tälläistä täällä....:wave:
 
Itse koin ainakin luotettavaksi. Plussaa näytti joitakin päiviä oletettujen menkkojen alkamispäivän jälkeen.

Ja tosiaan kuten täällä on jo mainittukin, niin plussa on yleensä aina plussa. Ei kehossasi muutoin istukkahormonia erity kuin hedelmöittymisen jälkeen ja raskaustestithän reagoivat juuri tuohon istukkahormoniin.
 
Joo, taisin ihan omasta päästäni nää oireet kuvitella.. soittelin kunnalliseen, mihin sain ajan vasta ens kuun loppuun, no mun käskettiin tehdä apteekin testi varmuuden vuoksi, niin negaa se näytti. Jotenkin osasin arvata, mutta silti tuli niin haikee olo.. Onneksi nää meidän tytöt piristää äippää :)
 

Yhteistyössä