Kuinka/mistä/miten tilata Usasta lastentarvikkeita??

Kertokeehan viisaat kuinka tilaan ameriikasta lastentarvikeita, esim turvaistuimia. Ne firmat joita katselin ilmoittivat etteivät lähetä oman maan ulkopuolelle, kuitenkin tiedän joidenkin sieltä tilanneen. Hinnat olisi kohdilaan. Euroopasta onnistuu tilaaminen, mutta taitavat olla tuotteet vielä halvempia ameriikan maassa...ellei postikulut syö erotusta.. :0 ?
 
Turvaistuimia, joita myydään USA:ssa ei saa lain mukaan käyttää Suomessa. Ne eivät täytä ECE44 erooppalaista turvaistuinnormia, jonka Suomen tieliikennelaki edellyttää täällä KÄYTETTÄVÄLTÄ turvaistuimelta. Jos sellaista istuinta käyttää täällä voi tuloksena olla sakot tai vakktusyhtiön korvausvelvollisuuden loppuminen. Muutenkin kannattaa ostaa täällä turvalliseksi testattu istuin, koska USA:ssa eri osavaltioissa on hyvin erilaiset vaatimukset,m jos ollenkaan. USA:ssa mm.auton turvavyöt saattavat olla erilaisia kuin täällä turvaistuimien kanssa yhteensopivat.
 
nohhh...hyvä kun tuli tuokin puoli esille, en tajunnukaan koko normihommaa... :0 Euroopassa onneksi löytyy samoja merkkejä, nekin puoleen hintaan meikäläisiin nähden+toim kulut. Ei oikein tee mieli kotimaasta ostaa kun kaik on aijjan toisel puolen vihreempää ;) Rattaat olen onnistuneesti tilannut englannista lähes 400e halvemmalla kuin suomesta ja kotiovelle kannettuna, ja takuukin pelasi. Entä onko kukaan tilannut muita tarvikkeita tai matkarattaita tms usasta, niissä lienee normit samat kuin suomessa että uskaltaa käyttää... :)
 
Oon huomannu saman noihin turvaistuimiin liittyen, aina niitä huuto.netistä ( enimmäkseen gracon ) löytää ja ne on erilaisia ( ainakin jalusta ) eikä välttämättä käy suomalaisiin autoihinm ollenkaan.
 
Eikö se tulliraja oo se n.45e kaikissa tuotteista. Tilasipa sitten kestovaippoja, vaatteita tai kosmetiikkaa. Tullin sivuilta löytyy millä prosentilla noita lastentarvikkeita verotetaan. Itse olen kestovaippoja joskus Usasta tilannut ja muistaakseni se tulli on aika korkea ja lisäksi pitää maksaa Alvit. Kannattaa tilata Eu alueelta, esim. saksasta tai englannista niin niistä ei tulleja mene.
 

Yhteistyössä