Kuinka monelle tehty sterilisaatio?

  • Viestiketjun aloittaja harkitseva
  • Ensimmäinen viesti
harkitseva
Ja siihen liittyen muutama kysymys:

- tehtiinkö synnytyksen yhteydessä ja miten käytännössä, heti lapsen tultua ulos leikkaussaliin nukutukseen??

- oliko jälkeenpäin kipua, kolotuksia, vaivoja?

- miten kuukautiset tulivat operaation jälkeen, säännöllisesti, epäsäännöllisesti, runsaina ym?

- kuinka vanha olit kun otit?

- oletko katunut?

Tuhannesti kiitoksia fiksuista vastauksista!

 
operoitu
Mulle tehtiin kuusi vuotta synnytyksen jälkeen. Kuukautiset olivat normaalit eli kivuliaat niin kuin ennen operaatiotakin. Olin 32 v. En ole katunut. Minulla on kolme lasta ja kaikki syntyneet keisarinleikkauksella ja neljättä lasta ei enää suositeltu tekeen.
 
Mulle on tehty.

Tehtiin aika pian keskenmenon jälkeen. Jonku verran jomotteli ja nippaili, mutta meni ohi nopeasti. Kuukautiset meni sen verran sekasin että kaks seuraavaa kiertoa oli mitä sattuu, sitte jatku normaalin rytmin mukkaan. Tosin muista syistä sitte katosivat kokonaan....
Taisinpa olla lähemmäs 28, katumisesta sen verran että minun tilanne, miksi se sterilisaatio tehtiin oli sellanen, ettei katumisella ollu paljoa jalansijaa. Oli jo mielenterveydestäki kyse.

Sterilisaatio sittemmin petti ja useampien keskenmenojen jälkeen, olen nyt raskaana yli puolenvälin.

:xmas:
 
olin tayttänyt 40 ja VARMA etten halua lapsia tehtiin vasta puoli vuotta viim synnyt jälkeen olisin halunnu sen synnytksen yht. mutta päivystysleikkausaikaa ei järjestyny kun jonkun kolaripotilaan aivoja tungettiin päähän takas
minulla ei ole ollut mitään vaivoja mutta toimenpide oli ongelmallinen ja voin pahoin ja vatsaan pantu kaasu pisteli hartioita kauan .kuukautiset ovat olleet normaalit mulla toki aina runsaat, eikä se muuttunut.Rintasyöpään sairastuminen toki sekoitti kuviot sitten kohta sen jälkeen mutta steriloinnista ei mitään tuntemuksia missään ja ah niin helppoa EN ole katunut
 
näin mulla
Alkuperäinen kirjoittaja harkitseva:
Ja siihen liittyen muutama kysymys:

- tehtiinkö synnytyksen yhteydessä ja miten käytännössä, heti lapsen tultua ulos leikkaussaliin nukutukseen??

- oliko jälkeenpäin kipua, kolotuksia, vaivoja?

- miten kuukautiset tulivat operaation jälkeen, säännöllisesti, epäsäännöllisesti, runsaina ym?

- kuinka vanha olit kun otit?

- oletko katunut?

Tuhannesti kiitoksia fiksuista vastauksista!
-Tehtiin puoltoista vuotta synnytyksen jälkeen

-nukutuksessa tehtiin

-muutaman päivän oli vatsan seutu arka ja vähän kolotti

-normisti tulivat menkat, eikä ole ollut sen ihmmeempiä kipija niiden aikaan kuin ennenkään. Säännöllisesti tulevat

-31 olin

- en oel aktunut. Muut ehkäisy muodot eivät toimineet
 
Mieti tarkkaan
Alkuperäinen kirjoittaja harkitseva:
Ja siihen liittyen muutama kysymys:

- tehtiinkö synnytyksen yhteydessä ja miten käytännössä, heti lapsen tultua ulos leikkaussaliin nukutukseen??

- oliko jälkeenpäin kipua, kolotuksia, vaivoja?

- miten kuukautiset tulivat operaation jälkeen, säännöllisesti, epäsäännöllisesti, runsaina ym?

- kuinka vanha olit kun otit?

- oletko katunut?

Tuhannesti kiitoksia fiksuista vastauksista!







Mulle tehtiin muutama tunti synnytyksen jälkeen puudutuksessa. Oli helppo tehdä ilman kaasuja kun vatsa oli pulleana vielä.

Olin todella kipeä tuon jälkeen, synnytys tietysti vaikutti asiaan sekin. Meni siinä samoilla vaivoilla.

Vuodot tuon jälkeen ovat olleet runsaat js erittäin kivuliaat, päädyin myöhemmin vielä laittamaan kierukan jotta pääsin vuodoista ja kk-kivuista eroon.

Olin tuolloin 38v.

En ole katunut.


Lääkäri totesi tuolloin että operaatio on ongelmattomin tehdä juuri synnytyksen yhteydessä tai heti sen jälkeen.

Omasta sterilisaatiostani sovittiin äippäpolilla jo ennen synnytystä, kävin ennenaikaisten supistusten takia seurannassa siellä joten kysyin tuosta asiasta samalla. Tehtiin paperit saman tien, ne odottivat sielllä synnytystä.
Kunhan perustelut on hyvät, täyttää kriteerit, niin siitä vaan.

Mutta jos olet alle 35v eikä lapsiakaan montaa, niin mieti vielä. Tuon purkaminen ei kaikkien kohdalla onnistu, eikä se operaatio aivan riskitön ole sekään. Kun päätös on tehty, siitä pidetään kiinni ja sen mukaan eletään.

Sterilisaation negatiivisin puoli on se, että isolla osaa naisista kuukautiset sen jälkeen ovat runsaat.

 
näin mulla
Sterilisaation negatiivisin puoli on se, että isolla osaa naisista kuukautiset sen jälkeen ovat runsaat.

Mulla ainakin mennyt toisinpäin että on vähentänyt vuotoa.
 
Tehtiin 2,5v sitten eli puolitoista vuotta synnytyksestä. Olin 22v. Kivut oli kovat ja on edelleen, on tullut kiinnikkeitä. Kuukautiset muuten normaalit. Kivut vain hurjat. Kaduttaa, mutta muut ehkäsyt ei toimi.
 
oli tarkoitus tehdä samalla reissulla kun synnytän, niin parin päivän kuluttua siitä. mutta lapsi pitikin hätä keisarinleikata ja tehtiin siinä samalla. joten kivut ja säryt mitä siitä aiheutui hukkui keisarin leikkauksesta johtuviin kipuihin. kuukautiset jatkui normaaleina ja säännöllisinä siitä huolimatta. 40 olin jo, joten arvannet, etten katunut
 

Yhteistyössä