Kuinka monen 2 -vuotias nukkuu omassa huoneessaan?

Minulla on täällä pikkuneiti, pian 2,2 vuotta täyttävä. 6 kuukauden iästä lähtien hän on nukkunut omassa huoneessaan. On ollut kausia, jolloin hän on nukkunut täysiä öitä, toisinaan öisin on useitakin heräilyjä. Viimeisen puolen vuoden aikana yöheräämisiä on ollut melko useasti. Tarkoittaa siis, että herää sen 1-2 kertaa yön aikana.
Olen ryhtynyt miettimään, olemmeko vanhempina "eristäneet" lapsemme liian aikaisin omaan huoneeseen? Kannattaisikohan kokeilla, jos hänen sänky siirrettäisiinkin meidän vanhempien makuuhuoneeseen?
Mitenkähän sitten joskus taas omaan huoneeseen siirtyminen onnistuisi?
Olisikohan tuo lapselle epäedullista edestakaisin vaihtamista?

Ottaisin asiallisia mielipiteitä kiitollisena vastaan!
 
Tapojahan on monia, enkä usko, että sinänsä liian aikaisin olette siirtäneet. Meillä 2v siirrettiin omaan huoneeseen vasta 1v8kk iässä, mutta silti välillä on yöheräilyjä liittyen etenkin sairasteluihin ja liian vauhdikkaisiin päiviin. Tosin aina ei säännöllisetkään rutiinit auta, mutta luulen, että nukkuu paremmin silloin, kun on oltu ilta rauhassa kotona ja ehtinyt "rauhoittua" ulkoilujen tms jälkeen.
 
Meillä tyttö on nukkunut omassa huoneessa 7kk:n iästä lähtien (nyt 3v.) ja en ole kyllä ikinä kokenut "eristäneeni" häntä :) välillä on ollut kausia, että heräillyt monta kertaa yössä ja tuntuu, että siitä tulee helposti "tapa", meillä helpotuksen on tuonut kun isä on vuorostaan käynyt sanomassa muutamana yönä, että nyt nukutaan, niin "tapa" on jäänyt pois! :) ja liputan myös säännöllisten ja rutinoitujen iltojen puolesta!!! :) tsemppiä öihin!!!
 
Meillä siirrettiin omaan huoneeseen 11 kk:n iässä. Ja hetkellisesti auttoi, mutta yöt alkoi olla taas sellaista hulabaloota, että sänky siirrettiin takaisin meidän makkariin n. kuukausi sitten. Taas hetkellisesti auttoi, mutta nyt heräilee yössä taas sen sata kertaa. On siis aina nukkunut tosi huonosti, täysiä öitä elämänsä aikana ehkä max 10 yötä.

Mutta itselle helpompi kun sänky on lähempänä. Muuten en tiedä oliko siinä järkeä vai ei...

Niin ja nyt siis 1v5kk.
 

Yhteistyössä