Kuinka monen alle 1-vuotiaan lapsen isä pärjää lapsensa kanssa vaikka koko päivän kahdestaan ILMAN, ETTÄ ÄITI ANTAA TOIMINTAOHJEET!?

  • Viestiketjun aloittaja Rasittunut mutsi
  • Ensimmäinen viesti
Rasittunut mutsi
Ei ainakaan meidän ukko. Nyt vasta on oppinut, mitä aamuhommiin kuuluu -siis osaa antaa aamupalan, tehdä aamupesut ja pukea vaatteet ilman että minä erikseen neuvon, miten ne tehdään. Muuten aina jos olen jonnekin lähdössä ja mies jää lapsen kanssa minun täytyy erikseen ohjeistaa mitä tehdään milloinkin. Tosi rasittavaa!!
 
No kyllä minä ainakin luotin että mies pärjää, kun lähdin kolmen päivän reissulle nuorimmaisen ollessa vajaa 1v. Ja jäi silloin kotiin myös ne neljä isompaa.
Hyvin olivat pärjänneet ja kaikki oli iloisina vastassa juna-asemalla kun palasin reissultani =)
 
p
Meillä on komas lapsi vajaan vuoden ja piakkoin jäämässä isin kans koko päiväksi eka kertaa. Mies VAATII ohjeet KIRJALLISENA, kun ohjeiden kans on nuo isommatkin pienenä hoitanut. Huoh. Luulis jo kokemusta olevan riittävästi...
 
Pömppiäisten äiti
Pärjää kyllä molempien Pömppiäisten (2 v. ja pian 4 kk) kanssa. Siis mitä neuvoja aamupalaan, aamupesuihin ja pukemiseen tarvitaan? Eikö ne nyt voi hoitaa tavallaan? Tai jonkun homman jopa yhden kerran jättää väliin (esim. jos ei hampaita muista pestä)?
 
kitty
kyllä pärjää, hän on niiden isä. ei sillä ole väliä vaikka kaikki ei mene samalla tavalla kun minun kanssani, kunhan asiat hoituu. voi olla että paita ja housut ei soinnu yhteen, mut mitä sitten...
 
Rasittunut mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Pärjää kyllä molempien Pömppiäisten (2 v. ja pian 4 kk) kanssa. Siis mitä neuvoja aamupalaan, aamupesuihin ja pukemiseen tarvitaan? Eikö ne nyt voi hoitaa tavallaan? Tai jonkun homman jopa yhden kerran jättää väliin (esim. jos ei hampaita muista pestä)?
Aivan! Kun tekisikin jotain vaikka edes omalla tavallaan mieluummin kuin olisi aina kysymässä!
 
Rasittunut mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
On pärjännyt aina... Eikai ne nyt opi, jos ei ikinä ole. Minä alotin lenkkeilyllä ja nyt oon ollu jo koko vkl pois, hyvin pärjänneet :D
Olen ukolle SATA KERTAA sanonut, ettei tosiaan opi, jos ei ole lapsen kanssa! Ja itsekin kuulemma haluaa oppia pärjäämään vauvan kanssa kaksin. Mutta silti kuitenkin useimmiten jättää vauvan hoidon minun vastuulleni... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja kitty:
kyllä pärjää, hän on niiden isä. ei sillä ole väliä vaikka kaikki ei mene samalla tavalla kun minun kanssani, kunhan asiat hoituu. voi olla että paita ja housut ei soinnu yhteen, mut mitä sitten...
Näin meilläkin.

Tämä olis hyvä itsekin useammin muistaa et antaa toisen tehdä tavallaan, ei se mun tapa aina oo se ainoa oikea.

 
Rasittunut mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Jos et ohjeista, mitä tapahtuu?
Niinpä, onko se isä, joka ei päsrjää ilman sitä ohjeistusta, vai äiti joka ei pärjää, jos asioita ei tehdä, niinkun hän on ajatellu ne tehtäväksi...
Jos en ohjeista, tulee koko ajan kysymään "mitä sitten tehdään?" Siis jos vaikka olen vielä aamulla nukkumassa! Raivostuttavaa! Tai siis no tuo aamuhomma alkaa nyt jo sujua...
 
No pärjäis juu mutta annan silti ohjeet, tai ite se kysyis. Kysyis kaikkee esim että nii paljonko si sit syökään per kerta jne :D koska mä olen se joka pääasiassa hoitaa muksut. Ei se pysy siksi kärryllä' mitä kukin syö ja miten jne...ihan ymmärrettävää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rasittunut mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Jos et ohjeista, mitä tapahtuu?
Niinpä, onko se isä, joka ei päsrjää ilman sitä ohjeistusta, vai äiti joka ei pärjää, jos asioita ei tehdä, niinkun hän on ajatellu ne tehtäväksi...
Jos en ohjeista, tulee koko ajan kysymään "mitä sitten tehdään?" Siis jos vaikka olen vielä aamulla nukkumassa! Raivostuttavaa! Tai siis no tuo aamuhomma alkaa nyt jo sujua...
Muutaman kerran kun vastaat että "tehkää mitä tykkäätte tai olkaa tekemättä mitään, mä en nyt ole tätä aisaa hoitamassa" niin eiköhän se oma tapa miehelle löydy. Ei pidä antaa lupaa olla avuton =)
 
Rasittunut mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
No pärjäis juu mutta annan silti ohjeet, tai ite se kysyis. Kysyis kaikkee esim että nii paljonko si sit syökään per kerta jne :D koska mä olen se joka pääasiassa hoitaa muksut. Ei se pysy siksi kärryllä' mitä kukin syö ja miten jne...ihan ymmärrettävää.
No näinpä meilläkin, että minä tietenkin perillä paremmin lapsen asioista kun häntä päivät hoidan... Mutta haluaisin, että mies haluaisi edes viikonloppuisin opetella olemaan lapsen kanssa. "No tee sinä, kun paremmin osaat" tai "En viitsi alkaa huudattamaan sitä, joten nukuta sinä" jne... Ei edes tiedä lapsen päivärytmiä, siis monenko aikaan yleensä syö, nukkuu jne...!!!
 

Yhteistyössä