Kuinka monen lapsi nukkuu välissä?

Meillä esikoinen, nyt 3 vuotias tyttö, nukkui aluksi vauvana omassa sängyssään. Sitten jossain vaiheessa juuri ennen 2-v synttäreitään alkoi aina aamuyöstä hiipiä meidän väliin. Aluksi aina talutimme takaisin omaan sänkyynsä, mutta lopulta annoimme periksi ja päästimme tytön meidän viereen loppuyöksi. Olimme tosi väsyneitä koko porukka kun heräsimme aina koko porukka monta kertaa yössä ja nukutimme tyttöä uudelleen. Nyt ehkä juuri ja juuri havahdumme siihen kun tyttö kömpii viereen ja nukumme rauhallisesti koko loppuyön. En ole ajatellutkaan, että tämän käytöksen olisi loputtava mitenkään lähiaikoina. Varmaankaan ei enää teini-iässä tule isin ja äitin viekkuun nukkumaan, heh...
 
HIPPIAJANBABY
Nukumme kaikki viisi samassa makkarissa, ja sen suurempaa tarvetta väliintulosta ei ole, koska olemme koko ajan lähellä toisiamme ja saatavilla. Ostimme oikein kerrossängyn isommille, että sopisimme vauvan tulonkin jälkeen samaan huoneeseen. Eskarilaiselle juuri sanoin että jos joku ihmettelee, miksei ole omassa huoneessa voi aina ajatella, että "minäpä SAAN olla sielä". En ymmärrä mikä kiire vanhemmilla on itsenäistää lapset jo vastasyntyneenä, sen ymmärrän jos siitä on jotain haittaa muille, kuorsaaminen tms, vaikka kyllä meilläkin kuorsataan. Itse ei tarvitse käydä nukuttamassa eri huoneessa yöllä moneen kertaan, tai tuttia etsimässä.. Meillä kaikki sängyt ovat kiinni toisissaan, siinä saa pyöriä mielin määrin. Mutta jokaisella on omat paikat sitten kun ruvetaan nukkumaan, ja niissä yleensä pysytään, kun jo pelkkä käden ojennus auttaa lohduttamaan, jos näkee huonoja unia. iskä hoitaa toisen puolen ja äippä toisen. yläsänkyynkin saa käden kurkotettua helposti sen suuremmitta ponnisteluitta. Meillä toimii, muttei tietysti kaikilla..ymmärrän.
 
Ei tulis kuuloonkaan - silloin en nukkuisi minä. Meillä on kaikki kolme lasta nukkuneet omissa sängyissään pienestä pitäen (paitsi pari ekaa viikkoa) ja hyvin nukkuvat. Makuasia ja niistähän ei sovi kiistellä. :)
 
Meillä 3,-kohta 4-vuotias tyttö, joka nukkuu pääsääntösesti meijän parisängyssä. Mies viikot yöt poissa kotoa työn takia, joten nyt on sitten ihan senkin takia viekussa. Joskus menee omaan sänkyyn alkuyöksi, mutta sitten jossain vaiheessa kömpii viereen. En oo pitänyt sitä nyt ongelmana. Saan ite ihan hyvin nukutuksi ja uskon että kyllä se viimestään kun menee kouluun, niin ei tuu enää äitin viekkuun nukkuun. Mutta kukin tavallaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 11:44 mamma-72 kirjoitti:
Ei tulis kuuloonkaan - silloin en nukkuisi minä. Meillä on kaikki kolme lasta nukkuneet omissa sängyissään pienestä pitäen (paitsi pari ekaa viikkoa) ja hyvin nukkuvat. Makuasia ja niistähän ei sovi kiistellä. :)
Mistäs tiedät, että nukkuvat hyvin. Yksi tuttavani laittoi oikein korvatulpatkin, että sai nukkua ITSE hyvin. Ehkä lapset nukkuvatkin, mene ja tiedä.
 
asiat ei aina ole niin yksinkertaisia. Olen itse herkkä uninen. Esikoinen nukkunut n.viiden kuukauden iästä omassa huoneessa ei mitään ongelmaa mutta sitten tämä kuopus onkin ollut uniongelmainen, välillä tuntui itestä ettei oo nukkunut koko yönä yhtään. Mutta niin vain on aika tehnyt tehtävänsä ja oma herkkäunisuus on hävinny ainakin siinä suhteessa että kun kuopus on keskellä niin kaikki nukkuu suht hyvin ja ovat tyytyväisiä kun nukutaan edes sillä lailla. Viis vuotis neuvolassa jopa kehuttiin tyttöä kun nukkuu "jo niin hyvin yönsä " vaikka tuleekin joka ikinen yö viereen
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 21:32 hippibaby kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 11:44 mamma-72 kirjoitti:
Ei tulis kuuloonkaan - silloin en nukkuisi minä. Meillä on kaikki kolme lasta nukkuneet omissa sängyissään pienestä pitäen (paitsi pari ekaa viikkoa) ja hyvin nukkuvat. Makuasia ja niistähän ei sovi kiistellä. :)
Mistäs tiedät, että nukkuvat hyvin. Yksi tuttavani laittoi oikein korvatulpatkin, että sai nukkua ITSE hyvin. Ehkä lapset nukkuvatkin, mene ja tiedä.
toisin sanoen lapset eivät voi nukkua hyvin kuin sinun vieressäsi? :/ mistäs sinä tiedät että omat lapsesi nukkuvat hyvin? samalla lailla minä tiedän omasta pojastani vaikka nukkuu jopa eri huoneessa kuin minä :eek: ja käytin kyllä itsekin korvatulppia vauva-aikana kun oli aika kova ähisemään tuo pieni mies. tulppienkin läpi kuulin kyllä kun nälkä tuli ja heti pääsi tissille.

mikä vika siinä on että haluaa itsekin nukkua? me ei olla ikinä nukuttu perhepedissä koska kaikki nukkuvat siinä huonosti. poika ei nukahda viereen vaikka mitä tekis kun taas omaan sänkyyn simahtaa heti. jätä siis tuo ylimielisyys pois kun et asioista tiedä.
 
Äläpäs äksyile.. rauha maahan. En vain ymmärrä sitä korvatulppa- juttua. Tiedän, että lapseni nukkuvat hyvin, koska kuulisin kyllä, jos yöllä olisi vaikeuksia, nukkuvathan he lähelläni. Ja mikä sen kauniimpi ääni, kuin tuhisevat pienet yölliset äänet. Ymmärrän, että äidin on nukuttava myös, olenhan itsekin kolmen lapsen äiti, ja ollut monesti sellaisessa univelassa, että järki on ollut lähteä, esim lasten ollessa vauvoja ja sairastellessa. Jos vielä niissä tilanteissa olisi pitänyt lähteä eri huoneeseen, olisiko järkeä enää tätäkään vähää. Ajatellaanpa elämää muutama kymmenen vuotta takaperin, Missä lapset nukkuivat? Kaikki samassa huoneessa. Mutta olen varma, että syyllisyyttä on turha kokea tuolla hiiltymisellä, olethan tehnyt niinkuin parhaaksi olet itse asian nähnyt, ja se on tärkeää.
 
äiti-2neitiä
tällä nukutaan kaikki patjalla 2v2kk kaksostyttöjen kanssa yöt rupes oleen aika itkusia ja meillä sänky vain 140cm joten siirryimme patjoille ja nyt äitiin jaksaa paremmin touhuta päivällä. :'(
 
kahen plikan äitee
Pakko vastata :kieh:
Juuei onnistu meillä. Tyttö 3,5v nukkunut omassa huoneessaan 7kk ikäisestä ja nyt nuorempi on sen ikäinen. Varmaan pian senkin pinnis siirtyy toiseen huoneeseen. Meillä toimii näin hyvin. Ja tiedän kyllä että hyvin nukkuu lapsoset, paremmin varmasti kun meidän välissä =) Samoin me nukutaan hyvin kaksin.
Kyse on siitä mistä lapset tykkää ja mihin ne tottuu. En haluis alkaa varta vasten opettaa lasta siihen, ellei jostain syystä oo ihan pakko.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 21:32 hippibaby kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 11:44 mamma-72 kirjoitti:
Ei tulis kuuloonkaan - silloin en nukkuisi minä. Meillä on kaikki kolme lasta nukkuneet omissa sängyissään pienestä pitäen (paitsi pari ekaa viikkoa) ja hyvin nukkuvat. Makuasia ja niistähän ei sovi kiistellä. :)
Mistäs tiedät, että nukkuvat hyvin. Yksi tuttavani laittoi oikein korvatulpatkin, että sai nukkua ITSE hyvin. Ehkä lapset nukkuvatkin, mene ja tiedä.
No eivät ainakaan kuljeksi öisin pitkin kämppää tai yritä tulla meidän sänkyyn. Eli hiljaista on kuin huopatossutehtaalla. Jos eivät nuku hyvin, niin kuulen joka inahduksen, koska olen herkkäuninen. Korvatulppia en tarvitse - haluan KUULLA lapseni. Mutta meidän sänkyyn eivät tule. Vai ymmärsinköhän sut nyt väärin... :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2006 klo 22:16 hippibaby kirjoitti:
Lueppas vähän kauemmas asiaa. Ilmeisesti ymmärsit minut väärin. Olen siis sama henkilö kuin hippiajanbaby.En ainakaan saanut sinun kantaasi asiaan selville. Ei vakavaa.. väärinkäsityksiä sattuu. :flower:
Hei, no kantani oli selvästi se, ettei meillä lapset nuku vanhempien sängyssä ja koska nukkuvat hiljaa yöt putkeen, en voi kuvitella, etteivät nukkuisi hyvin. Eli reagoin kysymykseen "mistä tiedät että nukkuvat hyvin?". Hassua, että samaa nimimerkkiä käyttävät esittävät erilaisia näkökantoja - omani oli kyllä hyvin selkeä. Lisäkysymyksiä saa toki esittää. :)
 
Nyt vois kyllä kertoo millaisia erilaisia näkökantoja olen eri nimimerkillä esittänyt. Meillä perheessä on yksi ja ainut mielipide asiaan. Lapset nukkuvat samassa huoneessa kaikki myös vanhemmat. ei korvatulppia, saa tulla viereen.. Ja se on meidän perheen tahto. Ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä tai montaa mieltä eri nimimerkeillä. Kyseessä täytyy olla nyt joku informaaio katkos, jos olet saanut käsityksen että olen eri nimim. kirjoittanut eri mielipiteitä. Piste.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 15:06 hippibaby kirjoitti:
Nyt vois kyllä kertoo millaisia erilaisia näkökantoja olen eri nimimerkillä esittänyt. Meillä perheessä on yksi ja ainut mielipide asiaan. Lapset nukkuvat samassa huoneessa kaikki myös vanhemmat. ei korvatulppia, saa tulla viereen.. Ja se on meidän perheen tahto. Ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä tai montaa mieltä eri nimimerkeillä. Kyseessä täytyy olla nyt joku informaaio katkos, jos olet saanut käsityksen että olen eri nimim. kirjoittanut eri mielipiteitä. Piste.
En tarkoittanutkaan, että SINÄ esität eri mielipiteitä... otin esille, koska usein näin on ja silloin sitä menee itse kukin sekaisin.

Mutta siis etkö tosiaan sitten saanut MINUN kantaani selville?? Ihmettelit sitä aiemmin. Piste. =)
 
pömppä
Kumpikin pojista (nyt 6 & 3,5) on nauttinut äidin ja iskän läheisyydestä reiluun kolmeen ikävuoteen saakka. Varsinkin pienemmän kohdalla osasin nauttia pienestä lämpimästä kääröstä kainalossa... nyt hassu lapsi on oppinut nukkumaan omassa sängyssään
:(
Voi kuinka joinain aamuyön tunteina kaipaan kainaloista !!! Ja silti on niin vähän aikaa niistä ajoista jolloin kaipasin kokonaisia yöunia :D
 
Meillä pojalla (2v 3kk) on sänky meijän sängyn vieres joten yleesä käy niin et nukkuu joko miu paikaala ja mie keskellä tai sit, niinku yleesä nykyään, nukutaan vähä poikittain mie puoliksi pojan sängys (nii paljo ku mahun ja jalat oman sängyn puolella) ja poju sit miu kainalossa/minun paikaala... :D :D Mut kaikki nukkuu oikein makoisasti! =)
Miulle ei oo ollu ikänä tarkkaa missä ja miten nukun... Aina yhtä hyvä uninen ku unen päästä kiinni saa... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 21:32 hippibaby kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 11:44 mamma-72 kirjoitti:
Ei tulis kuuloonkaan - silloin en nukkuisi minä. Meillä on kaikki kolme lasta nukkuneet omissa sängyissään pienestä pitäen (paitsi pari ekaa viikkoa) ja hyvin nukkuvat. Makuasia ja niistähän ei sovi kiistellä. :)
Mistäs tiedät, että nukkuvat hyvin. Yksi tuttavani laittoi oikein korvatulpatkin, että sai nukkua ITSE hyvin. Ehkä lapset nukkuvatkin, mene ja tiedä.
No meillä ainakin on täysin selvää, ETTEI lapset nuku hyvin vieressä! Olemme muutaman kerran ottaneet jonkun lapsista väliimme ja vartissa lapsi vaatii takaisin omaan sänkyyn. Ihan siis haluaa itse pois ja sillä selvä. Että kyllä minä ainakin TIEDÄN, että lapsemme nukkuvat paremmin omissa sängyissään.

Ja kyllä se on ihana pitää makkari ihan vain meille kahdelle - minulle ja miehelle. Lapset saavat toki aina tulla esim. aamulla sänkyymme ja siinä sitten halimme ja pusimme koko perhe.

Ei se läheisyys ole ainoastaan sitä, että haluaa lapset samaan sänkyyn tai edes samaan huoneeseen.
 
täi
Meillä nukkuu tyttö 10kk omassa huoneessa, koska on tooosiii herkkäuninen ja poika 3v meijän viekussa. kunhan tyttö alkaa nukkumaan paremmin, siirtyy poika samaan huoneeseen. Myös poika oli vaavina tosi herkkäuninen ja nukkui paremmin omassa huoneessa. =)
 
ÄÄTÄ JA PÖMPPÄ.. Ihanaa kuulla että muutkin kannattavat vieres nukkumista... lämpöistä tekstiä luettavaksi.. Ja juuri sitä että se käärö siinä kainalos. Joskus on pakko nostaa lapsi omaan sänkyyn kun on nukahtaut kainaloon, kun alkaa käsi puutua.Ihanaa oli myös tuo nukutaan miten sattuu, toisen tai toisen sängys puoliksi, niin mäkin teen jos nukun pojan puolella. Nautin yöllä, kun herään, ja saan katsoa ja silittää lapsiani, ja vähän nuuhkaistakin. Ne kasvavat nopeasti ja sitten on toiset silittelemässä.
 

Yhteistyössä