kuinka monen mies lähtee inttiin nyt ma 10 pvä?

Tsemppiä!

Sodis on hyvä paikka käydä intti!! Minun mies vietti siellä viime vuoden osaksi, kävi tosin RUK:n Haminassa ja välissä oli Santiksessa, mutta sitten taas loppuvuosi sodankylässä.

Siellä on reilu meininki ja hyvät kouluttajat!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2006 klo 15:44 Triangeli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 22:28 äiti 40plusplus kirjoitti:
tytön poikakaveri lähtee
Olikohan toi nyt ihan tarpeelista???
anteeksi nyt kamalasti! mutta ihan hyvä minusta että seurustelee sellaisen kanssa joka haluaa isänmaallisen velvollisuutensa suorittaa.
Myönnän että kiusallani tuon lisäsin ja melkein odotin että kuka siitä herneet vetää nenään, mutta totuus on se että meitä on tällä palstalla sellaisiakin joilla todellakin lapset ja lasten ystävät on tuossa iässä.
Anteeksi vielä kerran jos pilasin päiväsi tällä
ANTEEKSI nyt vasta huomasin että tämä oli alle 20 v äitien palstalla. Minä kun olin lueskellut viestejä periaatteella "näytä kaikki uusimmat". Ei ollut tarkoitus tunkea väärälle palstalle, mutta lohdutuksena sinulle voin kertoa että kyllä tuonne "vanhusten" palstallekin on tullut nuoremmiltakin kommentteja. <br><br>
 
mun mies ja lapsemme isi lähti armeijaan tänään.. :'( ja mä oon niin surullinen ja ikävä on ihan hirveen kova! kolme viikkoa kiinni, sain just tietää.. kyyneleiden määrää ei kukaan usko! nyt olo on enemmän ku epätoivoinen, mut tiiän ettei oo miehelläkää sen helpompaa siellä.. tää tuntuu nyt niin kauheelta, mut kai tää tästä kuhan aikaa kuluu.. ois kiva kuulla kohtalotovereiden mietteitä, miten muilla menee.. ja niiden juttuja joiden miehet pääsi intistä, miten selvisitte sen intti ajan.. tsemppajia tässä tarvii!
 
alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 23:18 surullinen kirjoitti:
mun mies ja lapsemme isi lähti armeijaan tänään.. :'( ja mä oon niin surullinen ja ikävä on ihan hirveen kova! kolme viikkoa kiinni, sain just tietää.. kyyneleiden määrää ei kukaan usko! nyt olo on enemmän ku epätoivoinen, mut tiiän ettei oo miehelläkää sen helpompaa siellä.. tää tuntuu nyt niin kauheelta, mut kai tää tästä kuhan aikaa kuluu.. ois kiva kuulla kohtalotovereiden mietteitä, miten muilla menee.. ja niiden juttuja joiden miehet pääsi intistä, miten selvisitte sen intti ajan.. tsemppajia tässä tarvii!
mistäspäin sä olet, ja mihin miehes lähti?

me ollaan oulun läheltä ja mies meni sodankylään. viime yön valvoin. en osannut nukkua kun toinen ei ole vieressä. yritin odotella eilen illalla että poika menee nukkumaan, niin saan itkeä rauhassa :'(

meidän isukki on kiinni kaksi viikkoa näillä näkymin.

eikat se sitten kun tottuu tähän, niin viikothan menee nopsaa. nyt vaan on tosi surku olo.

mies joutui vielä tuttujen kanssa erilleen, niin voin kuvitella alkupäivät miltä tuntuu hänestäkin.
kaiken lisäksi kun joutuu nuorempien kanssa olemaan. toivottavasti löytäisi muita miehiä joilla on vaimo ja lapsi odottamassa, niin saisi hieman kohtalotovereita.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 23:18 surullinen kirjoitti:
mun mies ja lapsemme isi lähti armeijaan tänään.. :'( ja mä oon niin surullinen ja ikävä on ihan hirveen kova!
näättekö te sitten koko päivän ajan normaalisti jos ikävä on kerta tullut het samana päivänä kun ukko läks?
 
Minä en kyllä itkeny kuin kerran ja sekin oli noin puolessa välissä inttivuotta:) Lapsi sairasteli sillon paljon ja olin tosi väsynyt. Mies kävi pikalomalla (1 yö) kotona ja kun piti lähtee niin märistiin koko sakki...

Mulla ei ollu edes kovin kauheesti aikaa valmistautua tuohon armeijavuoteen kun mies teki päätöksen lähdöstä 20.12 (oli saanut lykkäystä, mutta työtilanteen vuoksi oli parempi lähteä aiemmin ja sai viimeseen vapaan paikan) ja lähtö oli 10.1. En tiiä oliko vaikutusta sillä että oltiin oltu jo vuosia naimisissakin, tiesi toisen ajatukset ja systeemit jne. Helpompi mun oli varmaan lapsen kanssa kuin ois yksin ollu. Lapsen kanssa oli enempi touhua ja tekemistä (myös iltaisin, mitä ei ois ollu töiden jälkeen ilman erikoisjärjetelyjä) niin viikot meni tosi nopsaan. Se on yks hujaus kun ½v. on ohi, vuosikin meni niin sukkelaan että välissä oikeen ihmettelee että oliko se tottakaan!

Minä otin sen vuoden kasvun kannalta. kasvoin ihmisenä, äitinä, vaimona... Kun otti yksin vastuun kaikesta mitä kodissa/perheessä ja elämässä yleensäkin tapahtui niin tuli semmonen luottamus omaan itseensä ja omiin kykyihinsä. Vuosi kasvatti myös miestä isänä ja aviomiehenä. Vaikkei suhde voinu huonosti ennen inttiäkään niin se oli vielä parempi sen jälkeen kun mies kotiutui. Jotenkin sitä koki rakastumisen huumaa. Ihanasti lepatti perhoset vatsassa joka kerta kun lapsen kanssa odottelin bussiasemalla lomabussia saapuvaksi

:heart:

Aivan loistava vuosi kerrassaan kaikinpuolin!

Tsempitykset vielä kaikille jotka ikävöi! Nyt vaan järkkäillä ajatukset siihen malliin että ei tämä ikuisesti kestä ja kunhan nämä alun viikonloput menee niin lomat alkaa pyöriä kunnolla. Kun muistaa ettei töppäile eikä toilaa niin pääsee lähes joka viikonloppu kotiin:)
 
uusipalstalainen
Pitkän harkinnan jälkeen suunnitelmissa olisi nyt jättää ehkäisy pois, vauva olisi hyvin tervetullut.
Miehellä vain armeija on vielä edessä (on nyt ammattikoulun viimeisellä luokalla) niin milläs perustein sitä lykkäystä siihen saa? Jos vaikka sattuisi että onni suosisi ja vauva saataisiin, mutta iskä joutuisi heti sitten lähtemään armeijaan... :/
 
timppa19
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 15:29 uusipalstalainen kirjoitti:
Pitkän harkinnan jälkeen suunnitelmissa olisi nyt jättää ehkäisy pois, vauva olisi hyvin tervetullut.
Miehellä vain armeija on vielä edessä (on nyt ammattikoulun viimeisellä luokalla) niin milläs perustein sitä lykkäystä siihen saa? Jos vaikka sattuisi että onni suosisi ja vauva saataisiin, mutta iskä joutuisi heti sitten lähtemään armeijaan... :/
meillä vauva syntyy tammikuussa ja mies lähtee inttiin heinäkuussa... yksinäinen olo tulee jo kun ajattelee..
 
Mies, tytön isi, läks maanantaina inttiin. Tänään vasta iski se totuus kasvoille. Osaa olla ikävä, ja välillä ihan ahdistuttaa. On tietenkin aikasemminjo se ikävä ollut, mutta nyt se oikeen ryöppys jos niin voi sanoa...
Tänään oli kaverin lapsen ristiäiset, koko juhlissa ei ollut kuin tää perhe jonka tunsin ja muutama puoli tuttu tän perheen kautta. Siellähän olin, yksin, 2v uhmaikäisen tytön kanssa, joka on nopea kuin salama, ja keltään vieraalta en oikeasti kehdannut, en kyllä oikeen nyt tiedä miksi, pyytää apua että katsoisi hetken tuota lasta, että kerkiäisin hakemaan kahvia tms. No, ei siten oltu kauaa. Kun kotia päästiin niin tuo inttiläinen soitti, ja silloin tuli multa itku. Ensinnäkin samoin tein kun tyttö tajusi kenen kanssa juttelin, se alkoi kiukkumaan, rälläämään ja huutamaan. Ja teki kaiken mitä ei olisi pitänyt. Ja kun mä vielä tajusin että vielä ois melkein viikko kestettävää. onneksi sentään "vaan" sen aikaa. Me ollaan oltu melkein koko tää viikko mun siskon maalla, ja nyt en oikeesti teidä oliko se niin hyvä vaiko eikö. Tuo tyttö on vissiin vähän sekaisin nyt. No, huomenna alkaa arki, mä meen töihin, tyttö hoitoon. Mummut ja muut sukulaiset auttaa, onneksi...

Puhun sekavia ja purkasin tuntoja.. Ehkä se ei ketään haittaa.. Eiköhän täällä pärjätä kaikki, vai mitä!! Oli ne miehet sitten vuoden tai alle, kaik suttaantuu! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 15:29 uusipalstalainen kirjoitti:
Pitkän harkinnan jälkeen suunnitelmissa olisi nyt jättää ehkäisy pois, vauva olisi hyvin tervetullut.
Miehellä vain armeija on vielä edessä (on nyt ammattikoulun viimeisellä luokalla) niin milläs perustein sitä lykkäystä siihen saa? Jos vaikka sattuisi että onni suosisi ja vauva saataisiin, mutta iskä joutuisi heti sitten lähtemään armeijaan... :/
tietääkseni ei pelkän lapsen takia lykkäystä saa. Mutta jos on esim. töitä, niin sitten saa.
 
meillä mies ollu intissä 9.1.2006 lähtien. Eli käytännössä koko raskausajan. Yksin on joutunu kaikki aamupahoinvoinnit kestämään sekä pahantuuliset päivät. :kieh:
välillä on ollut hetkiä,ettei jaksa...kaiken teet yksin, huolehdit kaikesta. Kolmeviikkoa sitten oli muutto...senkin jouduin valmistelemaan ihan yksin. Mutta kuten joku muukin oli kirjotellut niin se kasvattaa henkisesti todella paljon. Meilläkin mies on kaksivuotta nuorempi, joten ikäero on pieni , mutta henkisesti ollaa oltu hiukan eritasoilla koko ajan. Yleinen vitsi on vieläkin että kyllä se koulutuksella hyvä tulee. Ja niin on tullu. Neljäs yhteinen vuosi menossa. Esikoinen syntyy lokakuun alussa, jolloin myös mies kotiutuu. Eli opetellaan elämää uudelleen sekä yhdessä että toukan kanssa. Kaikesta selviytyy kun ottaa oikean asenteen!!!!!

Tsemppiä kaikille äideille!!!!!!!! :hug: :hug:
 
meillä lähti mies inttiin 9.1.06 ja pois pääse 5.1.07 :( todella ikävää kun joutu raskausajan olemaan yksin ja vauva ajanki olen yksin,lomat on laihalohtu kun se on vain yksi kokonainen päivä :( vauva nyt 1kk3vk!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 19:07 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 15:29 uusipalstalainen kirjoitti:
Pitkän harkinnan jälkeen suunnitelmissa olisi nyt jättää ehkäisy pois, vauva olisi hyvin tervetullut.
Miehellä vain armeija on vielä edessä (on nyt ammattikoulun viimeisellä luokalla) niin milläs perustein sitä lykkäystä siihen saa? Jos vaikka sattuisi että onni suosisi ja vauva saataisiin, mutta iskä joutuisi heti sitten lähtemään armeijaan... :/
tietääkseni ei pelkän lapsen takia lykkäystä saa. Mutta jos on esim. töitä, niin sitten saa.
joo lapsen takia ei saa lykkäystä,mielestäni pitäisi kyllä saada,6päivän isyyslomakin on ihan naurettava :(
 
alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 11:10 tamppa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 19:07 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 15:29 uusipalstalainen kirjoitti:
Pitkän harkinnan jälkeen suunnitelmissa olisi nyt jättää ehkäisy pois, vauva olisi hyvin tervetullut.
Miehellä vain armeija on vielä edessä (on nyt ammattikoulun viimeisellä luokalla) niin milläs perustein sitä lykkäystä siihen saa? Jos vaikka sattuisi että onni suosisi ja vauva saataisiin, mutta iskä joutuisi heti sitten lähtemään armeijaan... :/
tietääkseni ei pelkän lapsen takia lykkäystä saa. Mutta jos on esim. töitä, niin sitten saa.
joo lapsen takia ei saa lykkäystä,mielestäni pitäisi kyllä saada,6päivän isyyslomakin on ihan naurettava :(
kyllä saa lykkäystä, ainakin sodankylään menijät!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 15:29 uusipalstalainen kirjoitti:
Pitkän harkinnan jälkeen suunnitelmissa olisi nyt jättää ehkäisy pois, vauva olisi hyvin tervetullut.
Miehellä vain armeija on vielä edessä (on nyt ammattikoulun viimeisellä luokalla) niin milläs perustein sitä lykkäystä siihen saa? Jos vaikka sattuisi että onni suosisi ja vauva saataisiin, mutta iskä joutuisi heti sitten lähtemään armeijaan... :/

Tähän vastaisin: Siitä en tiedä saako lykkäystä lapsen takia armeijasta mutta jos lapsi syntyy sinä aikana kun isä on armeijassa kela "ostaa" teille vaunut,sängyn,istuimen,hoitopöydän ja ynnä muuta mitä tarvitsee...
Ensin ne joutuu kyllä itse maksamaan ja sitten kuitit kelaan ja rahat tilille, ihan kalliimmaasta päästä ei kaikkea kannata ostaa ne korvaa vain tietyn osuuden.
Siskoni sai 500 vaunut, 150 sängyn, 200 istuimen jne.
Mutta toivottavasti teillä tärppää ja saatte vauvan =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 12:29 äippä1984 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 15:29 uusipalstalainen kirjoitti:
Pitkän harkinnan jälkeen suunnitelmissa olisi nyt jättää ehkäisy pois, vauva olisi hyvin tervetullut.
Miehellä vain armeija on vielä edessä (on nyt ammattikoulun viimeisellä luokalla) niin milläs perustein sitä lykkäystä siihen saa? Jos vaikka sattuisi että onni suosisi ja vauva saataisiin, mutta iskä joutuisi heti sitten lähtemään armeijaan... :/

Tähän vastaisin: Siitä en tiedä saako lykkäystä lapsen takia armeijasta mutta jos lapsi syntyy sinä aikana kun isä on armeijassa kela "ostaa" teille vaunut,sängyn,istuimen,hoitopöydän ja ynnä muuta mitä tarvitsee...
Ensin ne joutuu kyllä itse maksamaan ja sitten kuitit kelaan ja rahat tilille, ihan kalliimmaasta päästä ei kaikkea kannata ostaa ne korvaa vain tietyn osuuden.
Siskoni sai 500 vaunut, 150 sängyn, 200 istuimen jne.
Mutta toivottavasti teillä tärppää ja saatte vauvan =)
Ei tartte välttämättä ite maksaa ekaksi. Jos liikkeestä antavat laskun mukaan niin sen vaan toimittaa selvityksen kera kelaan ja asia on sillä selvä. Jostain liikkeestä ei saa laskua, mutta jostain taas saa. Pitää vaan olla päätös sotilasavustuksen saamisesta kelasta niin sillä todistetaan että on oikeutettu noihin ostoksiin myös. Yhdistelmät sai maksaa max. 500? tai sitten jos haluaa kalliimmat niin maksaa itse loput.
 
uusipalstalainen
Kiitos kaikille vastauksista !
No töitä miehellä kyllä olisi ensi kesänä koulun jälkeen tiedossa, eli sen takia varmaan sitten voi hakea lykkäystä tarvittaessa... :)
 

Yhteistyössä