Kuinka monen taapero saa vielä yöllä/illalla unimaitoa?

Meillä poika kohta 1v6kk ja maitopullon kanssa mennään nukkumaan edelleen, eikä aikomustakaan ottaa pulloa pois :) Kun kerta nukahtaa parhaiten pullon kanssa niin mikä ettei. Ja joinakin öinä kun esim.hampaat vaivaa niin vaatii pullon ja sen myös annamme ja näin nukumme kaikki hyvin :)
 
Ihana lukea että noin monet imettää vielä taaperoakin :heart: Ja antaa pullon vielä....kun joskus tuntuu että ei puhuta muusta kuin vieroittamisesta. Itse imetin poikaa n.8kk ikään asti ja olisin halunnut jatkaa vielä pitkään mut pakon edessä lopetin.
 
Meidän poika nukahtaa aina unille maitopullon kanssa ja on 1v3kk ja yöllä 1-2krt pitää hakea lisää maitoa. ja nostan sen meidän sänkyyn kun herää.. eikä se edes suostuis jatkamaan unia omassa sängyssä :whistle: Yöllä kun haluaa maitoa ni osoittaa ovea ja sanoo "mammaa" :heart: en voi olla hakematta =)
Olen kyllä miettiny että pitäskö lopettaa tuo pullotouhu mutta alkuraskaus ja väsymys menossa... eih jaksa vielä.. :ashamed:
 
Meillä poika 2v3kk ja saa unimaidon pulloon.. :ashamed: tutti jäi pois kesällä. Kai se pullokin jäis kun vaan ei sitä antais, mut jotenkin autopilotilla vaan tulee annettua.
Voisin tunnustaa että minä itse join vielä kuusvuotiaanakin iltamaidon pullosta, lämmitin itse "mikrossa yhdellä minuutilla". Ja terve purukalusto on. :whistle:
 
Ihana juttu tuo itse lämmitetty maitopullo =)

Minä imetän yhä 1v 5kk poikaa (maitoallergia on) ja saa iltamaidon hammaspesun jälkeen sängyssä johon nukahtaa mukavasti. Imetän myös öisin koska poika ei ole ollut valmis luopumaan yötisuista, yritetty on vähentää. Päivisin myös tisuttelee mutta rajoitan sitä hieman että ruokakin maistuisi. Uutuutena ruokavalioon on tullut kauramaito, ehkäpä joskus saa sitä sitten pullosta illalla kun ei enää tisuttele. Taikka pulloa ei ole tähän mennessä huolinut mutta venttiilimukista imuttelee.
Olen pohtinut hammasasiaa mutta kun yösyöttöja en ole saanut loppumaan... toivotaan että hampaat säilyy ehjänä! Illalla ne pestään juuri tuolla apteekin fluorittomalla Salutemilla (meillä omassa vedessä runsaasti fluoria).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bbbbbb:
Arvasin että joku vetää tähän myös tuon hammasasian ja siitä pitikin vielä laittaa, että minä ainakin sain suuhygienistiltä 1-vuotistarkastuksessa "siunauksen", että tuttipullon ja tutin voi hyvin pitää tuonne 2-vuotiaaksi saakka ilman että aiheuttaa esim. purentavikoja. Happohyökkäys on sitten asia erikseen, mutta maitohampaitahan nuo vielä ovat, ei pysyviä "r"autahampaita.
Nyt ne ymmärtänyt mitä tarkoitat tuolla tummentamallani kohdalla. Reikiintymisen kannalta en näe eroa onko kyseessä rautahammas vaiko maitohammas. Tosin maitohampaissa karies etenee nopeammin, eli alkava reikä mikä voisi vielä jättää pysyvässä hampaassa tarkkailun asteelle pitää maitohampaassa jo paikata. Lisäksi maitohampaan paikkaus, lapsen iän huomioden, on aika ikävää puuhaa kaikille osapuolille ja usein aiheuttaa lapselle hammaslääkäri pelkoa vuosiksi eteenpäinkin. Maitohampailla on myös tärkeä tehtävä, eli niiden olisi hyvä pysyä suussa, kunnes itsestään alkavat heilua ja lähtevät (Karieksen vuoksi, kun maitohampitakin joudutaan ennenaikaisesti poistamaan) . Ne pitävät kuitenkin tilaa pysyville hampaille ja auttavat näitä puhkamaan oikeaan paikkaan ja asentoon (asentovirheet taas johtavat oikomishoitoon jne.). Lisäksi hammas aina karioituessaan on riski myös yleisterveydelle tulehduksen levitessän ympäröivään kudokseen ja sitä kautta verenkiertoon. Siksi haluan vaan herättää ajattelemaan, ettei kyse todellakaan olen "vain" maitohampaista.

Muuten kyllä olen kanssanne samoilla linjoilla. Läheisyys ja lapsentahtisuus on meillekin tärkeitä asioita :heart: . Eikä tämä viesti ollut tarkoitettu tuomitsevaksi millään tapaa, halusin vain tuon hammasasian mainita tässä yhteydessä =)
 
:LOL: Voi luoja miten nauroin tuota itselämmitettyä pulloa! Tämä päivä alkaa mukavasti kun saa kunnon naurut heti alkuun!! :LOL:
Voin nähdä sieluni silmin meidän pojan kuusivuotiaana lämmittelemässä iltamaitoa itselleen... Voi kääk! Ei meinaa tulla naurusta loppua.
 
Aloitin yöpullo vieroituksen viime su-ma yönä. Poika siis vähän yli 1v.
Ekana yönä jodlaili puoltoista tuntia 04-05.30 ennen kun nukahti. Tarjosin muutaman kerran vettä pullosta ja kävin välillä laittamassa peittoa ja silittelemässä. Meinasin jo luovuttaa, mutta onneks jaksoin jatkaa.
Tokana yönä riitti imasu nokkamukista vettä ja viime yönä nukuttiin koko yö heräämättä. =) Huudattaa ei tarvinnut, kun ei itkettänyt ollenkaan.
 
Meillä jäi unimaito, kun lopetettiin imetys n. 1v1kk iässä. Illalla syödään puuro ja mennään nukkumaan. Koskaan ei ole annettu pullosta unimaitoa saatika velliä. Tutin kanssa nukahdetaan.
 
Tyttö 1v7kk nukahtaa rinnalle ja yöllä kun herää saa taas maitoa. En ole huolissani hampaista, koska ne harjataan hyvin illalla eikä imetyksessä hampaat huuhtoudu maidolla vaan se menee nieluun suoraan. Eri asia on pulloruokinnassa.
 
Tyttö kohta 1v3kk ja saa edelleen iltamaidon tuttipullosta. Päivisin juo ruuan kanssa maitoa mukista. Ei syö karkkeja eikä mehuja. Joskus harvoin saa keksin (piparia sai jouluna).

Tuttia syönyt aina tosi vähän. Oikeastaan ainoastaan silloin kun nukutettiin päiväunille tai aamusta, kun haluttiin jatkavan vielä unia vähäsen. Tutin lopetti tossa vuoden ikäsenä, kun oli flunssa ja nenä tukossa. Yötissin lopetti n. 7kk ikäsenä ja tissin noin muutenkin siinä samoilla paikkeilla, kun ei enää maitoa tullut uuden raskauden myötä.

Nyt kun on jo taapero ja "iso", niin oikeastaan minä tarvitsisin sen vierotuksen tuttipullosta eikä tyttö! On tosiaan ihanaa kun tyttö rauhakseen makoilee yöpössään sylissä pullo suussa ja itse juttelen pehmoisia ja silittelen jalkoja. :hug: Meillä ongelmaksi ei varmaan nousisi edes tuo nukahtaminen, koska aina maidon jälkeen käydään vielä pesemässä hampaat (muksu saa pestä itsekin, jos haluaa/jaksaa) ja tyttö nukahtaa sitten itse sänkyynsä. Päiväunille nukahtaa myös lounaan jälkeen ihan itsekseen. Pari silitystä ja nättiä sanaa. Jää hereille sänkyyn, mutta nukahtaa parissa minuutissa. :) Ihan ylihyvin menee siis. :flower:

En siis itse haluaisi lopettaa pullottelua (hampaat tai purenta ei VARMASTI kärsi siitä, että juo tuttipullosta 3 minuuttia päivässä...), koska kaipaan itse sitä läheisyyttä. :heart:

Vähän tosin mietityttää, että kuinka tässä käy, kun seuraava syntyy n. kuukauden päästä... Toisaalta, ehkä mustasukkaisuutta tms ei niin paljon tule, jos taaperokin saa pitää sen oman hellittely/pullohetkensä edes kerran päivässä eli ennen nukkumista.
 

Yhteistyössä