Kuinka monesta sakosta menettää korttinsa?

mamma
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Hulipumpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
kamera välähtää jos on +7 km / h ylinopeutta :attn:
Vai yli 10% sallitusta nopeudesta ?
Todennäköisesti näin. On eri asia ajaa 80 alueella 90 km, kuin 30 alueella 40 km. Jälkimmäisessä ylinopeutta jo 25%.
Korjaus...siis taitaa olla jo 33%.. kun kolmanneksen liian lujaa painelee. Liekö kortti tuosta jo lähtisi, meillä ainakin autokoulussa opettajat raivosivat 30 alueella jos mittari näytti vähänkin liikaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton tuhkimo:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton tuhkimo:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton tuhkimo:
Alkuperäinen kirjoittaja lämminsydän:
Minäkin sitä ilmoitusta kyttikseltä odotan :headwall: 3kpl liikennerikkomuksia ja 2 sakkoa.Siis ne kaks ekaa laitettiin yhteen.Kauankohan kestää ennenkuin ilmo tulee vai tuleeko lainkaan?Viimisestä teosta on 2kk aikaa.
Etkö sä osaa ajaa, vai etkö vaan välitä?
Osaan kyllä.Sain kortin vajaa vuosi sitten.Muistan kyllä että opettaja sanoi että ei saa lähteä kiihtyneenä ajamaan...Kun exä oli tyhjentämässä kotiani,niin peruutin vahingossa päin ja lähdin kotiin äkkiä.Autoon johon peruutin ei jäänyt jälkeä juurikaan.Oma moka,mut periaatteessa exän pitäs maksaa tuo sakko,mut se paskat mistään välittää... :kieh:
Peltipoliisi välähti pari kk sitten.

Tuolla kyllä luki, että rikesakotkin lasketaan, minä muistelin toisin. Ja uudella kuljettajalla kaksi vuoden aikana tietää ajo-oikeuden menetystä. Olikos siinä sitten vielä niin, että joutuu uudelleen ajamaan inssin, vai muistanko senkin väärin...voi olla.
Joskus niillä on jonoa, tai sitten vaan pääset pälkähästä. Seuraavalla kerralla et varmasti enää. Joten iisisti!

Inssi ja kirjalliset uusiks,tiedän.Mut kauan on kulunu eikä mitään kuulu...
Riski on onneksi nyt minimaalinen kun auto seisonnassa,kun ei ole varaa, remppa+katsastus n.500e!Miesystävän autolla ajan n.kerran viikossa että tuntuma säilyy.
 
Kortti lähtee jos on kolme sakkoa vuodessa tai neljä kahdessa vuodessa. Tutkan nopudesta vähennetään 3km/h. Aikaisemmin tämän koski ainoastaan pönttöjä mutta nyt kaikkia tutkia. Ja ei kannata tunnustaa jos kameran kuvassa ei näy kasvot niin säästyy sakolta.
 
Neitonen
Mitenkähän käy?! Vuoden sisään ajanut nyt kolme ylinopeutta,kaksi edellistä kummatkin 63km/h 80km/h alueella...nyt sitten 84km/h 60km/h alueella...lappuset tuli kotiin,ja tänään laitoin postiin...nyt sitten odotellaan kutsua poliisiasemalle...hitki kun ei yhtään tiedä mitä tapahtuu...ja stressaa niin vietävästi....varsinkin kun en teidä on yksi aiemmista sakoista ollut yli vuosi sitten vai ei....ja autoa tarttee työssä päivittäin...apuva
 
neitonen
Alkuperäinen kirjoittaja Neitonen:
Mitenkähän käy?! Vuoden sisään ajanut nyt kolme ylinopeutta,kaksi edellistä kummatkin 63km/h 80km/h alueella...nyt sitten 84km/h 60km/h alueella...lappuset tuli kotiin,ja tänään laitoin postiin...nyt sitten odotellaan kutsua poliisiasemalle...hitki kun ei yhtään tiedä mitä tapahtuu...ja stressaa niin vietävästi....varsinkin kun en teidä on yksi aiemmista sakoista ollut yli vuosi sitten vai ei....ja autoa tarttee työssä päivittäin...apuva

Siis kaksi sakkoa olen ajanut 93km/h 80km/h alueella :D

 
Pelokas parkkeeraaja
Lähteekö minulta kortti kun olen saanut kortin n. 1½kk sitten, menetin sen kuukaudeksi ylinopeudesta, mutta sain sen jo jo takaisin... nyt olen ajanut rauhallisemmin, mutta olen parkkeeraanut väärin 3kertaa viikon sisällä! Eli 3kpl parkkisakkoja viikossa + 1kpl ylinopus sakko, ja olen vielä "uusi kuljettaja"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pelokas parkkeeraaja:
Lähteekö minulta kortti kun olen saanut kortin n. 1½kk sitten, menetin sen kuukaudeksi ylinopeudesta, mutta sain sen jo jo takaisin... nyt olen ajanut rauhallisemmin, mutta olen parkkeeraanut väärin 3kertaa viikon sisällä! Eli 3kpl parkkisakkoja viikossa + 1kpl ylinopus sakko, ja olen vielä "uusi kuljettaja"
Parkkisakot ei vaikuta, mut tuollasille pässeille ei tarviis korttii antaa ollenkaa!
 
Pelokas parkkeeraaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pelokas parkkeeraaja:
Lähteekö minulta kortti kun olen saanut kortin n. 1½kk sitten, menetin sen kuukaudeksi ylinopeudesta, mutta sain sen jo jo takaisin... nyt olen ajanut rauhallisemmin, mutta olen parkkeeraanut väärin 3kertaa viikon sisällä! Eli 3kpl parkkisakkoja viikossa + 1kpl ylinopus sakko, ja olen vielä "uusi kuljettaja"
Parkkisakot ei vaikuta, mut tuollasille pässeille ei tarviis korttii antaa ollenkaa!

Mitään pässejä tässä olla! ylinopeus tuli ku ajoin rampilta takas kaupunkiin ja mäen päällä palo vihreä valo, siitä sitte liuttiin vapaalla yli ja näin ollen säästettiin jarruja ja turhaa mahd. kiihdyttämistä. Ja nuo parkkisakot ovat tulleet vuoropysäköinti alueella, kun en ole siirtänyt autoa ennen aamu 8 pihatien toiselle puolelle...!
 
Mies30
Eilen juuri LP:n Mondeon takapenkillä käydessäni kuulin, että kamerat on nykyään säädetty ottamaan 8km/h ylinopeudesta. Tuosta tulee sitten tilanteen mukaan joko sakot tai huomatus, eli luullakseni esim. liikennesää tai aikaisemmat rikkeet vaikuttavat. Kortin päälle homma alkaa käydä kun saa vuoden aikana 3:t tai kahden vuoden aikana 4:t sakot. Muita rikkeitä kuin ylinopeussakkoja+ylinopeusrikesakkoja ei tähän lasketa.

Omat sakot tulivat vastaantulleelta siviiliautolta, eli muuallakin kuin kameroiden kohdalla kannattaa ottaa rauhallisesti...
 
Ajuri
Mitenkähän minulla:

Kesällä 2009 kortti suoraan pois (130 / 80) kuuden vuoden sakottomuuden jälkeen (kortin poisottoraja oli muuten 121/80, mikäli jotain kiinnostaa).

Nyt talvella 2010 rikesakko (49/40)
Ja keväällä 2010 rikesakko (71/60)

Enemmän harmittaa nää jälkimmäiset pienet rikkeet jotka mitattiin nopeusrajotuksen muuttuessa suuremmasta pienempään. Moottorijarrutuksella omissa maailmoissaan.

Ensimmäinen oli tarkotuksenmukainen ylinopeutta ajaminen ilman syytä, jonka tuolloin rehellisesti ilmoitinkin ja lähti lappu 2,5kk:ksi. Tyhmä, mutta rehellinen. :)

Sakkosaldohan ei nollaannu (?) missään vaiheessa, vaikka kortti lähtisikin?

Eli jos taas lähtee lappu, niin lähteehän se taas seuraavasta rikesakosta joka on ajettu seuraavan vuoden sisällä?
 
Eilen sakotettu
Alkuperäinen kirjoittaja Ajuri:
Mitenkähän minulla:

Kesällä 2009 kortti suoraan pois (130 / 80) kuuden vuoden sakottomuuden jälkeen (kortin poisottoraja oli muuten 121/80, mikäli jotain kiinnostaa).

Nyt talvella 2010 rikesakko (49/40)
Ja keväällä 2010 rikesakko (71/60)

Enemmän harmittaa nää jälkimmäiset pienet rikkeet jotka mitattiin nopeusrajotuksen muuttuessa suuremmasta pienempään. Moottorijarrutuksella omissa maailmoissaan.

Ensimmäinen oli tarkotuksenmukainen ylinopeutta ajaminen ilman syytä, jonka tuolloin rehellisesti ilmoitinkin ja lähti lappu 2,5kk:ksi. Tyhmä, mutta rehellinen. :)

Sakkosaldohan ei nollaannu (?) missään vaiheessa, vaikka kortti lähtisikin?

Eli jos taas lähtee lappu, niin lähteehän se taas seuraavasta rikesakosta joka on ajettu seuraavan vuoden sisällä?
Eli 2 tai 3 sakon rajan ylityttyä (riippuen kortin tuoruudesta) Kortti poies ja takasintullessa tuo saldo nollaantuu.
 
"Mies30"
...välähti taas, 80 alueella neula jossain hieman 90 yläpuolella eli on ihan siinä ja siinä.

Mikäli tuosta tulee sakot, niin kortin lähtö on nyt tosi lähellä. Noh, ehkä onkin aika kokeilla VR:aa ja taksia työmatkoihin...
 
"bob"
Lasketaanko huomautusta miksikään? Voiko yhden huomautuksen jälkeen saada kahdet sakot korttia menettämättä? Ei sillä, että meinaisin sakkoja hankkia, mutta uteliaisuudesta.

Huomautus tuli peltipoliisilta, 75 oli vauhtia 70 alueella
 

Yhteistyössä