Kuinka moni EI syö lihaa?

Wilmuska
Alkuperäinen kirjoittaja äitylipäityli:
Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:
En syö punaista lihaa.
Peesi :) Ja voi kuinka monesti olen saanut selitellä muille,etteä MIKSI en syö..Kun en itsekään tiedä,joskus nuoruudessa se vain jäi pois,enkä koe tarvetta syödä.En edes pida lihaisasta mausta."Mietoa"lihaa kyllä syön,kanaa ja kalaa.
Näin myös

 
näin minä
mä en syö lihaa, kanaa, maitotuotteita tai kananmunia. Kalaa ja katkarapuja syön joskus harvoin. Ja kyl lihalla ja kalalla aika iso ero on, ei kalat kuitenkaan samalla tavalla kärsi tehotuotannosta!
 
Kasvissyöjänä juu olen. Ollut jo yli puolet elämästäni.

Periaatteessa lakto-ovo (maitotaloustuotteet ja kananmunat), mutta käytännössä ruokavalio useimmiten vegaanin ruokavaliota. Joskus jos näen jossain uutisissa vaikka lehmän niin se saattaa ällöttää niin paljon ettei voi syödä jääkaapissa ollutta juustoa.

Ehdoton ei on liivatteelle ja eläinperäisille e-koodeille esim e120 mitä on hirmu usein kaikissa punaisissa herkuissa. Myöskään maitoa en juo! Nykyään onneksi kaupasta saa tosi paljon kasvissyöjälle kaikenlaisia korvikkeita makkaroista jäätelöihin yms.

Ja siis en syö mitään eläimiä esim kaloja, etanoita, poroa tms. Ei pysty.
 
ärsyttää
aika tekopyhää väittää olevansa kasvissyöjä kun kuitenkin syö maitotuotteita ja kananmunia, juuri ne jotka ovat kaikkein pahimpia eläinten olosuhteiden kannalta! Siis olettaen että kasvissyönti johtuu eläinten oikeuksista... 90 % naudanlihasta tulee maitotiloilta (koska maitolehmien täytyy vasikoida kerran vuodessa jotta maidontuotanto pysyy yllä, ja nämä vasikat sitten teurastetaan, osa tietenkin otetaan uusiksi maitolehmiksi)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
aika tekopyhää väittää olevansa kasvissyöjä kun kuitenkin syö maitotuotteita ja kananmunia, juuri ne jotka ovat kaikkein pahimpia eläinten olosuhteiden kannalta! Siis olettaen että kasvissyönti johtuu eläinten oikeuksista... 90 % naudanlihasta tulee maitotiloilta (koska maitolehmien täytyy vasikoida kerran vuodessa jotta maidontuotanto pysyy yllä, ja nämä vasikat sitten teurastetaan, osa tietenkin otetaan uusiksi maitolehmiksi)
Tuo on totta ja siitä tulee surkea olo, kun sen tajuaa taas jotain syödessä. Nyttenkin syön suklaata jossa on käytetty lehmänmaitoa ja siitä tulee huono omatunto. Mutta on iso ero syödä porsaan filepihvi (jos sellaista edes on :)) tai pari siivua juustoa.

Nykyään mulla on alkanut vähentyä lakto-ovo tuotteet koska niitä korvaavia on nykyään markkinoilla niin paljon. Esim riisipuuron teen soijamaidosta

Mun kasvissyönti johtuu etupäässä siitä etten pidä lihan mausta/hajusta, kuvottaa se miten eläimet ovat teurastettu ja kaupassa myydään lihoja joista veri tursuaa ulos. Lapsena jo teki pahaa ajatella siitä, että söisi jotain eläintä vähän kuin ihmistä.
 

Yhteistyössä