Kuinka moni olisi valmis muuttamaan toiselle paikkakunnalle ilman puolisoa?

Meillä on tuo tilanne eletty kahteen kertaan. Ensin mä jatkoin opiskeluja Muodollisen syntymän jälkeen toisessa kaupungissa 300km päässä. Mä olin viikot poissa ja tyttö oli isänsä kanssa. Nyt taas mies on viikot poissa toisella paikkakunnalla ja mä olen lasten kanssa yksin kotona. Raskasta, mutta kaikkeen tottuu. Ja toivottavasti tämäkin on vain väliaikaista.
 
En voisi lasten takia. Lapset kuitenkin jäisivät tänne ja toisaalta taas ilman lapsia en muuttaisi. Täällä on kuitenkin meidän perhettä varten rakennettu talo, pojan koulu, sukulaiset ja lapsille läheiset isovanhemmat sekä tärkeimpänä lasten isä. Heidän elämää en haluaisi sekoittaa.

Mutta jos lapsia ei olisi, niin sitten voisin harkita.
 
En muuttaisi eri paikkakunnalle miehestäni. Isä on lapsille tärkeämpi, kuin harrastukset ym. Voisiko miehesi kulkea sieltä opiskelupaikkakunnaltasi töihin päivittäin? Olen kulkenut tuollaista matkaa vuosia päivittäin ja siihen tottui kyllä.
 
vieras
Olen tehnyt vastaavan ratkaisun. Muutin opintojen perässä 120 km päähän, yhdessä 3-vuotiaan tyttäremme kanssa. Mies muutti perässä vasta 1½ vuoden kuluttua, kun sai uuden työpaikan. Matkustimme vuoroviikonloppuina toistemme työ ja jos koulussa oli pidempiä vapaita tai miehellä työssä vapaita, matkustimme silloin toinen toisemme luo. Kun sain opinnot päätökseen muutimme töiden perässä uudelle paikkakunnalle ja siellä ollaan edelleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
En muuttaisi eri paikkakunnalle miehestäni. Isä on lapsille tärkeämpi, kuin harrastukset ym. Voisiko miehesi kulkea sieltä opiskelupaikkakunnaltasi töihin päivittäin? Olen kulkenut tuollaista matkaa vuosia päivittäin ja siihen tottui kyllä.
Mies tekee 9-12tuntista päivää töissä ja työmatkoihin tästä menee yhteensä tunti.
eli kyllä se nykyäänkin on niin että aikaa lapsille on viikonloppuisin eikä viikolla.
eli jos siihen lisäisi 2 tunnin ajomatkat päälle vähän reilu jos on surkeat kelit niin eipä se auttaisi asiaa.
ehkä asia olisi eri jos olisi normi 8 tunnin työpäivä.

Mutta nyt asiaa mietittyäni olen tullut siihen tulokseen että haen opiskelemaan ja yritän puhua ton miehen jäämään hoitovapaalle vuodeksi.
sitten kuitenkin jäisi vaihtoehto palata työpaikalleen.
Eli ostetaan meno-paluu lippu ja jätetään avoimeksi käytetäänkö paluu lippua. :D
 

Yhteistyössä