Kuinka moni sisustaa lapsen huoneen niin että lapsetkin tykkää?

  • Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Tuntuu, että moni sisustaa niin että omaa silmää miellyttää ja sisustus on viimeisen päälle. Jotenkin tuntuu, että niitä lapsia ei huomioida.. ei muisteta että lapset kaipaa värejä ja leikkisyyttä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Tuntuu, että moni sisustaa niin että omaa silmää miellyttää ja sisustus on viimeisen päälle. Jotenkin tuntuu, että niitä lapsia ei huomioida.. ei muisteta että lapset kaipaa värejä ja leikkisyyttä.
Minä :wave: Carsia löytyy joka lähtöön, itse en oikein pidä carstuotteiden värimaailmasta mutta pikkupojat tietty tykkää! =)
 
v
meidän poika sisustaa ihan itse. Oma on huoneensa, en puutu kunhan ei tule seinät täyteen mitään kovin pahoja kuvia. Tällä hetkellä siellä on jalkapalloon liittyviä juttuja ja huone sekaisin mutta joutuu siivoon sen joka perjantai itse. Poika nyt 9 v.
 
vieras
Meillä on kompromissi. Tyttäreni 4v haluaisi varmasti Helinä Keijua ja prinsessaa, äiti taas hillitympää. Niinpä meillä on yksityiskohdissa noita tytön suosikkeja mutta suuret pinnat on äidin valinnasta yksivärisiä.
 
Kyllä meilä siellä ainakin lelut saa olla miten on ja nurkassa majaa jne....
Mut kyllä me ostettiin huonekalut pitkän harkinnan perusteella pitkäksi aikaa; leksvikiä, että menis sitten monta vuotta eikä jäis heti "lapsellisiksi". Lapsi nyt vasta 2,5v ja saattaapi alkaa toivoa rinsessa verhoja tai nallepuheja enemmän, sitten sellaisia laitetaan. Sanoisinko et yhteistuumin :)
 
No kerran se on lapsen huone, niin se on lapsen huone ja siltä sen tulee näyttääkin. Mä koitan seurata sen tykkäämisiä, josta johtuen tuota Carsia sitten hieman löytyy.
Ei mun tartte siitä tykätä, mä voin sisustaa makkarini miten haluan mutta kersan huoneessa sen ehdoilla.
 
kinuski
Minä! Itse tykkään sellasesta maalaisromanttisesta/romuromanttisesta/mummolaromatiisesta jne sisustuksesta, mutta lasten huoneet on kaukana siitä :D. Esikoisella on mustaa, valkoista, harmaata, pääkalloa ja lisää pääkalloa. Kuopuksella taas limenvihreetä, sinistä ja valkoista. Ehkä jos meillä olis tyttölapsia, saattaisi ne tykätäkkin sellaisesta romanttisesta ja hempeistä väreistä, mutta ei nuo meidän pojat ainakaan :).
 
Myönnän että minä olen sisustanut lasten huoneen :wave:

Onneks on mennyt sisustus maku 8-vuotiaan likan kanssa yksiin. Täytyy sanoa että mitään prinsessa boordia en olis suostunut laittamaan. Innostuttiin molemmat lime-pinkki yhdistelmästä, valkoisine kalusteineen ja se sitten toteutettiin :)
 
Isla
Minä olen kyllä meillä sisustanut molempien lasten huoneet. Toki ollaan tehty valintoja myös yhdessä esim. väreistä ja mieluisista kalusteista, mutta mä en ole antanut vielä alle kouluikäisille lapsille vapaita käsiä sisustuksen suhteen :D Ja tuskinpa annan tulevaisuudessakaan ihan täysin, meidän kotiin ei tule riemunkirjavia huoneita!
 
mamax2
Meillä vanhempi tyttö (5v) sai valita itse pari vuotta sitten huoneensa seinien värin ja vaaleanpunaisethan ne on. Hieman meni äidillä totutella siihen, mutta tyttö halus niin iskä maalas. On prinsessa verhot, prisessa painokuvat seinällä, prinsessa seinälamppu ja prinsessa juliste. Saa nähdä kun menee toi rinsrenssavaihe ohi, et mitä sieltä seinältä sit löytyy. Nuoremmalla tytöllä (3v) on vaal.vihreät seinät huoneessaan(äidin valinta) ja Nalle Puhit löytyy verhoista ja pussilakanoista. Hello Kitty on aika kova sana myös joten saa kohta sellaiset pussilakanat. Hello Kitty julisteen sai just synttärilahjaks. Eli lasten ehdoilla mennään huoneiden sisustuksissa ja väreissä, koska nehän niissä asustelee. Muu koti on sit hillitymmillä väreillä sisustettu, vanhempien mielen mukaan.;)
 
vieras.
Tyttö nyt ei vielä sano juuta tai jaata sisustuksesta, mutta saa siitä tietyin varauksin (käytännöllisyys ja kustannukset) itse päättää tulevaisuudessa. Vaikka itse sisustamalla saisi hillitympää niin minusta on jopa mautonta jos lastenhuone näyttää pikkuversiolta aikuisten huoneesta. Vähän sama kuin jos kirjahylly olisi keittiössä tai tiskikone kylppärissä.
 

Yhteistyössä