Kuinka moni tekee kaikki ruoat itse?

Eli eineksiä tyyliin 3krt vuodessa. Tarkoitan sit nimenomaan lounasta/päivällistä.

Niin ja itse teen aina ruoat itse. Jos syödään roskaruokaa, niin se on "ylimääräisenä" ruokana, ei päiväruokana koskaan.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Suurimman osan teen itse. Maksalaatikkoa en tee itse (hernekeiton kylläkin), enkä tee itse nakkeja nakkikastikkeeseen tai makkaraa (uunimakkara, makkarakeitto yms.).
No et tietenkään. En vaan jaksanut eritellä sen tarkemmin. ;)
No mutta mun mielestä noi on eineksiä. Ja noita käytetään meillä harvoin, mutta kuitenkin joskus.
 
Maamikki
Suurimman osan teen ite,mut tulee valmistakin ostettua. Esim. pinaattiletut ja kananuggetit ostan valmiina ja ne on yleensä meillä hätävarana jääkaapissa, ei varsinaisena ruokana. Joskus teen perunamuusin jauheesta jos on kiire saada ruoka, joskus ite kuorin perunat. Ihan miten millonkin, mut siis semmoisia valmis-aterioita ei osteta, eikä kaupan pitsoja, hamppareita, laatikoita tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Suurimman osan teen itse. Maksalaatikkoa en tee itse (hernekeiton kylläkin), enkä tee itse nakkeja nakkikastikkeeseen tai makkaraa (uunimakkara, makkarakeitto yms.).
No et tietenkään. En vaan jaksanut eritellä sen tarkemmin. ;)
No mutta mun mielestä noi on eineksiä. Ja noita käytetään meillä harvoin, mutta kuitenkin joskus.
Tottakai on eineksiä. Mut jos nakkiruokaa on tyyliin kerran 1,5kk, niin ei siinä paljon vuodelle tule.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Suurimman osan teen itse. Maksalaatikkoa en tee itse (hernekeiton kylläkin), enkä tee itse nakkeja nakkikastikkeeseen tai makkaraa (uunimakkara, makkarakeitto yms.).
No et tietenkään. En vaan jaksanut eritellä sen tarkemmin. ;)
No mutta mun mielestä noi on eineksiä. Ja noita käytetään meillä harvoin, mutta kuitenkin joskus.
Tottakai on eineksiä. Mut jos nakkiruokaa on tyyliin kerran 1,5kk, niin ei siinä paljon vuodelle tule.
Joo totta, mutta muistelen vaan kun täällä oli joskus joku ketju, missä ihmiset ei pitäneet nakkeja ja makkaraa eineksinä. yritän kaivaa sen ketjun..
 
Keittiönoita
Niitä "lämmitä mikrossa ja tarjoa" -aterioita en osta lainkaan. Ei oikein uppoa meidän perheessä kenellekään sitäpaitsi valikoimat niissä on aika pienet, kun ruuan pitää olla laktoositon. Puolivalmisteita kyllä nykyisin käytän, jos on kiire, ja sitten on sellaisia, mitä en ala itse tekemään lainkaan, esim makkara, majoneesi jne. Jos ruuanlaitto ei inspiroi yhtään, haen jotain take away -sapuskaa töistä tullessani.

Mutta tykkään ruuanlaitosta ja teen mielelläni alusta alkaen kaiken itse, jos vain aikaa riittää.
 

Yhteistyössä