KUINKA MONTA KALJAA ANTAISIT MIEHESI JUODA JUSSINA JOS ITSELLÄ LA HEINÄKUUN ALUSSA.

  • Viestiketjun aloittaja VIERAS
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
?????
kyse onkin siitä että ne ei ite tajuu sitä ilman että kertoo. ja on se helppoo tulla tänne ihmettelemään kun ukko ei muutenkaan juo. sillonhan ei tarvii miettiä asiaa. vaihtaa vaan sen saunakaljan ykköolueeseen tai limppariin.

onko niin vaikeeta tajuta ettei joka perhe oo yhtä ihana ja ruusuinen. :headwall:
Miksi sinä suuttuit? Ite en vertais alkoholin ottamattomuutta ihanaan tai ruusuiseen.. Sanoin vaan että itse en ole törmännyt siihen että mies ei itse ymmärtäis olla juomatta, enkä puhunut edes itsestäni vaan ihan ystävä piiristäni. Ja tuon duunari vitsin laitoin siksi, että en ole korkeakoulutettu, joten ei oo niin suuret piirit kuin niillä ;) Joo in side läppä on.
 
MySelene
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
?????
kyse onkin siitä että ne ei ite tajuu sitä ilman että kertoo. ja on se helppoo tulla tänne ihmettelemään kun ukko ei muutenkaan juo. sillonhan ei tarvii miettiä asiaa. vaihtaa vaan sen saunakaljan ykköolueeseen tai limppariin.

onko niin vaikeeta tajuta ettei joka perhe oo yhtä ihana ja ruusuinen. :headwall:
Miksi sinä suuttuit? Ite en vertais alkoholin ottamattomuutta ihanaan tai ruusuiseen.. Sanoin vaan että itse en ole törmännyt siihen että mies ei itse ymmärtäis olla juomatta, enkä puhunut edes itsestäni vaan ihan ystävä piiristäni. Ja tuon duunari vitsin laitoin siksi, että en ole korkeakoulutettu, joten ei oo niin suuret piirit kuin niillä ;) Joo in side läppä on.
no ku ihmettelee että onko oikeesti näin..ei kai...ihan oikeestiko...en usko....blaa blaa...ku ihmiset ei pysty tajuu että vaikka ei lähipiirissä oo näin, niin jossain muualla voi. :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
no ku ihmettelee että onko oikeesti näin..ei kai...ihan oikeestiko...en usko....blaa blaa...ku ihmiset ei pysty tajuu että vaikka ei lähipiirissä oo näin, niin jossian muualla voi. :headwall:
Kyllä mä tiedän että on, olen elänyt lapsuuteni alkoholisti perheessä.
 
Maamikki
Mun piti esikoista odottaessa juuri juhannuksena sanoa, että et voi juoda paljon. Ei sen takia, että mies ei olisi synnytykseen halunnut, mutta mies ajatteli, et vauva syntyy silloin kun on laskettuaika. Ei hällä käyny mielessä, et pitää alkaa olla varuillaan jo hyvissä ajoin.
 
Mimosan äippä
luulisin että tajuaisi itsekin olla ottamatta kuin max 2... ei varmaan tarvitsisi mitenkään rajoittaa toisen juomista...viimeksikin oli viimeiset 5 viikkoa aikalailla ottamatta mitään
 
MySelene
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Mun piti esikoista odottaessa juuri juhannuksena sanoa, että et voi juoda paljon. Ei sen takia, että mies ei olisi synnytykseen halunnut, mutta mies ajatteli, et vauva syntyy silloin kun on laskettuaika. Ei hällä käyny mielessä, et pitää alkaa olla varuillaan jo hyvissä ajoin.
tää oli just mun pointti. =)
 
Turkilmas
Mun on ihan rehellisesti sanottava että enpä ole edes miettinyt. Ja mulla siis laskettu aika 7.7.

Eipä tuolla miehellä ole lupaa muutenkaan humalassa olla kun kerran koko perheen kanssa ollaan jussi, mutta kaipa tuo muutaman olusen voi päivän aikana tissutella.

Joku 6-pack on aika vähän isolla miehellä pitkin päivää lipitellessä, touhutessa ja syödessä.

Mutta siis kuten sanottu: enpä ole edes miettinyt asiaa enkä tiedä onko miettinyt miehenikään...
 
Tiheän palstailun kausi
Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
No en mä lähtis kieltämään vaan omia aivojaan sais käyttää. JOS haluis riskeerata sen, että ei pääse oman lapsen synnytykseen mukaan, niin se on voivoi..
Näin. Mulla oli LA 26.12., ja mies otti uutenavuotena oman halunsa mukaan. Toiveeni oli, että ei liikaa ja muistaakseni sitä noudattikin. Ajokunnossa ei toki ollut, ja taksikin olisi ehkä saattanut viipyä uudenvuodenyönä liian kauan. No, päästiin hyvin synnyttämään sitten 3.1.

PS Muuten, JOS synnytykseni olisi alkanut, olisinko voinut taksia soittaessani pyytää nopeaa taksia juhlimistaksijonojen ohi? Vai ambulanssiko minun olisi pitänyt soittaa? Varmaankin olisin ajanut sairaalaan sitten itse.
 
tiltu
no onneksi minun ei ole tarvinnut aikuista miestä alkaa paimentamaan!!
tosin sen verran fiksu kun on niin ei varmasti edes ottaisi tuossa tilanteessa mitään, sillä hälle kun merkkaavat jo ihan muut asiat kuin jotkut juhannuskännit...
ja nyt kun suoraan tulin kysyneeksi niin mies tuolta sohvalta kommentoi, että eikös se jussikänni ole teinimeininkiä ja tosi vastuutonta jos oma kulta on siinä tilassa että synnytys voi käynnistyä milloinka vaan..ja jos toisen täytyy ison ihmisen juomista säännöstellä tai siihen lupa kysyä niin ehkä olisi kannattanut vielä vähän miettiä tuota perheen perustamista..jos prioriteetit ovat noin hukassa.
 
tilli
luulisi että mies tajuaa olla juomatta, sillä entäs jos tuleekin äkkilähtö esim istukka irtoaa tms joku muu hätätilanne? vaikkei se mies kykenisi kuskiksi niin ei känniläisestä ole tueksi äidille mikä on vähintänkin miehen velvollisuus!!

ja etenkin kun ne lapset eivät välttämättä odota siihen laskettuun aikaan asti..omanikin päätti tulla tupsahtaa yli pari viikkoa ennen lasketun ajan..ihan yhtäkkiä alkoi semmoset poltot ja kohdun suu aukeni pikavauhtia..siinä olisikin ollut kiperäpaikka jos mies olisi ollut kännissä...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:
no onneksi minun ei ole tarvinnut aikuista miestä alkaa paimentamaan!!
tosin sen verran fiksu kun on niin ei varmasti edes ottaisi tuossa tilanteessa mitään, sillä hälle kun merkkaavat jo ihan muut asiat kuin jotkut juhannuskännit...
ja nyt kun suoraan tulin kysyneeksi niin mies tuolta sohvalta kommentoi, että eikös se jussikänni ole teinimeininkiä ja tosi vastuutonta jos oma kulta on siinä tilassa että synnytys voi käynnistyä milloinka vaan..ja jos toisen täytyy ison ihmisen juomista säännöstellä tai siihen lupa kysyä niin ehkä olisi kannattanut vielä vähän miettiä tuota perheen perustamista..jos prioriteetit ovat noin hukassa.
Onko max. 6 olutta päivän aikana 100kg painavalle miehelle "teinikänni"? Grillataan sukulaisten kanssa joten eipä siinä kukaan mitään kännejä vedä kun on toisilla lapsiakin mukana. Ja jos luit koko ketjun niin olisit huomannut ettei miheni ole kysynyt lupia juomiseen eikä ole varmaan edes ajatellut koko asiaa. Minä olen vain ilmoittanut ettei juo kun yhden. Kysymys oli onko se vain yksi nipotusta. vai voiko juoda enemmän joas vaikka haluaisikin. En tiedä haluaako koska en tosiaan ole kysynyt häneltä itseltä.
 
No kuule. Jos ei itse älyä olla juomatta tollasena hetkenä, niin kyllä synnytykseen aina kaveri löytyy, ja pärjäähän siellä kätilönkin kanssa:D Tosin luulen ettei monikaan mies ottaisi riskiä menettää lapsensa syntymässä läsnäolo
 
joojoo
No anna miehen juoda niin paljon kun itse haluaa juoda. En ymmärrä miksi joistain naisista tulee jotain ihme äitejä miehilleen. Jos aikuinen mies ei itse osaa kontrolloida juomistaan niin omapa on ongelma. Turhaan sitä nyt on hälytysvalmiudessa kuukautta tai edes viikkoa ennen laskettua-aikaa. Se vauva syntyy sitten kun se syntyy ja siihen tilanteeseen. Elää vaan ihan normaalia elämää. Kyllä sä nyt nipotat.
 
No viime juhannuksena molin viimesilläni, synnytys saatto alkaa millon vaan istukan takia. En mä tota kieltäny ja mä ostin sille kaljaa juotavaksi :D Olihan se jurrissa, mutta se saa päänsä selvitettyä salamana jos tarve vaatii.. tullut todistettua. Vaan eipä se, taksit kulkee ja jos ei synnytyksessä hermo kestä äijää niin on hyvät mahikset saada se sammumaan salissa :whistle: :D
 
En haluais että mies ois kännissä. Hutikka ei haittais, kulkeehan nuo taksit jos sattuis että synnytys alkais just sillon, mutta kohtuullisen selväpäisen miehen haluaisin synnärille matkaan, että siitä ois jotain hyötyäki. Eli kaljaa sais ottaa, mutta kohtuudella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskon että mies osaa itsekin tarvittaessa rajoittaa juomistaan. Miksi ihmeessä MINUN pitäisi katsoa kuinka paljon hän juo? :eek:
Näinpä. Ihan oudolta tuntuis jos mun pitäisi toiselle sanoa montako saa ottaa... Oikeestiko joidenkin mies ilman ohjeistusta ois sitten kaatokännissä..? Ja oikeestiko ne kiltisti tottelee sitä ohjeistusta..?
Mulla on laskettu aika 6.7. mutta ei ole kyllä tällaisesta tarvinnut puhua, monestakin syystä.
 

Yhteistyössä