Kuinka monta lahjapakettia teidän lapset saa jouluaattona?

  • Viestiketjun aloittaja "mörkkis"
  • Ensimmäinen viesti
Lapset 3v ja kohta 2v
Tällä hetkellä vanhemmilta on 1 yhteinen paketti, mies kovasti haluis ostaa jotain, mutta mä en oikeen tykkää ajatuksesta, katsotaan siis mihin kompromissiin päädytään. Sen vuoksi siis ei hirveästi vanhemmilta, koska mummo ostaa tyyliin 10 pakettia/lapsi+sitten kummit ja mun vanhemmat, joten niitä lahjoja sitte kertyy kuitenkin jonkin verran ja mä haluan, että lapsi oppii pienestä pitäen kohtuulliseen määrään lahjoja, ihan jo senkin vuoksi, että meillä on puolet leluista varastossa, ja silti lastenhuone pursuu leluista (ja muovikrääsästä). Olen kieltänyt ostamasta leluja, mutta eipä mua kuunnella.
 
"vieras"
Just kävin paketteja läpi ja meiltä 8-vuotias saa 8 pakettia ja 3-vuotias 7. Tuohon päälle tulee kummeilta ja isovanhemmilta ehkä 5-6 pakettia lisää :) Soppeli määrä, meillä ei leluja tms. ostella pitkin vuotta.
 
2- ja 1-vuotiaat saa meiltä vanhemmilta molemmat 3 pakettia. Lisäksi molemmat mummut ostaa ja kummit ostaa. En tiedä yhtään mitä meidän isoäidit ovat ostamassa, ostaako yhteiset vai omat. Kummit ostaa omat paketit, joten yhteensä n. 5 pakettia saavat molemmat.
Ihan riittävä määrä tuon ikäisille :)
 
Tapoja on monenlaisia. Meillä tuo.
Kaikki todellakin "tölläävät" ja yrittävät porukalla arvailla lahjan päällä olevan riimin tai runon perusteella, että mitä paketissa mahtaakaan olla. Joskus saattaa myös olla että lahjaa sovitetaan päälle tai se kootaan leikkiin jne ennen kuin siirrytään seuraavaan. Eli aikaa todella kuluu.
Siksi aikuisten lahjat pyritäänkin jättämään siihen yhteen ja lapsillakin minimoimaan.
:)
Meilläkin on samankaltainen tapa avata lahjat eli yksitellen rauhassa. Viime vuonna oltiin aattona kylässä, jossa oli vieraina 8 aikuista ja 6 lasta. Lahjat avattiin samaan aikaan salamannopeudella . Se oli hermoja raastavaa säheltämistä. :snotty:

Muoks. muksut saavat meiltä n. 3 lahjaa per nuppi. En tiedä kuinka paljon lahjoja tulee sukulaisilta.
 
Viimeksi muokattu:
2- ja 3-vuotiaat. Saavat meiltä vanhemmilta 4 pakettia per nenä ja yhteiseksi 3, voi olla kyllä että tuolla kaapissa on vielä jotain "oho, ai kato mä ostin tällasenkin", en ole vielä paketoinut lahjoja vaan nopeasti vaan jossain raossa kuskannut niitä autosta tonne yläkaappiin :D
 
"vieras"
Meillä 6 lasta 4-14v. Jokainen saa sen 6-10 pakettia (yks on konvehtirasia, mutta lasten oma toive että saavat sen) . Osalla saattaa olla yks paketti kummeilta ja yksi saa 2 pakettia kummeilta. Mummoloista ei saa lahjoja. Eli ite ostetaan oikeastaan kaikki. Nuo kummien lahjat on n 10 e:n paketteja joten en laske niitä sit kun ite ostetaan lahjoja.
 
"minttu"
En osaa yhtään sanoa näin etukäteen. Meiltä lapsi (pian 3v.) saa vain yhden lahjan, koska isovanhemmilta, kummeiltä ja ystäviltä paketteja tulee kuitenkin useampia.
 
"Sara"
Muuten kiva ketju mutta vähän lannistaa tuollainen toisten joulutapojen morkkaaminen ja negatiivinen vertailu. vieläpä harmaana. :/ Joulunsa kullakin ja Mummeliisan joulu kuullostaa ihanalta.:)
 
No mä en osaa sanoa montako lahjaa tulee mummoilta, vaareilta ja kummeilta mutta tän hetkisen tilanteen mukaan mä olen 5v tytölleni ostanut n. 10 pakettia mutta 4kk pojalle en ole vielä ostanut paketin pakettia un tarkoitukseni oli ostaa vaatetta mutta piti odottaa lähemmäs joulua, että tietä tarkemmin koon, poika kun kasvaa vähän turhan tiuhaa tahtia (4kk ja vaatekoko 74cm). Ensi viikolla käyn hakemassa hänelle pienen lelun ja vaatetta :)

Hyvää Joulua muuten kaikille palstalaisille :heart:
 
"äiti"
Meidän 3 vuotiaalle ei olla ostettu vielä ainuttakaan pakettia. Lapsi ei tarvitse mitään, ei juurikaan toivo mitään, ja saa kummeilta ja kaikilta isovahemmilta, tädeiltä, sediltä ja ystäviltä luultavasti ainakin 6 pakettia. En oikeen ymmärrä miksi lapselle pitäisi ostaa vaatteita lahjaksi? Vaatteita ostetaan kun tarvitaan, lelut vielä ymmärrän. Me saatiin lapsuudessa 20 lahjaa per lapsi, mutta itse en koe sen olevan niin tärkeää.
 
Totaaliyh
Lapsi 5 vee ja saa varmaan 11-15 pakettia (pienempiä ja isompia). Itse annan hänelle 4-5 pakettia, sitten tulee isovanhemmilta, kummeilta (4 ) ja muilta sukulaisilta... Itse ostamani lahjat olen ostanut vähitellen syksyn mittaan, kun jotain kivaa on löytynyt ja sitten saa yhden isomman/kalliimman.
 
jouluaa
Meillä vajaa 3-vuotias saa vanhemmilta 5-6 lahjaa, ja vauva 2 kk 4 lahjaa. Sitten mummut ja kummit lisäksi, eli uskon, että yhteensä paketteja on noin 15 kumpaisellekin. Tämä on musta aika maksimimäärä, ihan liikaa meidänkin muksut minusta lahjoja saa. Silti itsekin haluaisin ostella vaikka mitä, kun olisi noita muruja mukava lahjoa. Yritän kuitenkin pidättäytyä kohtuudessa. Meillä esikoinen on ollut kovin huolissaan siitä, että tuohon joulupukki vauvallekin lahjoja. Niinpä olen kääräissyt pakettiin vaatetta ja ruokalappua :).
 

Yhteistyössä