Kuinka myöhään lapsenne saa valvoa kesälomalla?

  • Viestiketjun aloittaja ihana kesä
  • Ensimmäinen viesti
Saavat valvoa niin kauan kuin haluavat, ellei ole aamulla aikaista herätystä ja menoa jonnekin.

Pihalla saavat olla nyt noin klo 21 asti, kesälomalla varmaan tunnin pari pidempään jos haluavat.

8 v ja 6 v.
 
ads
Samaan aikaan mennään nukkumaan kuin talvellakin. Joitakin poikkeusiltoja saattaa olla, että nukkumaan meneminen venähtää max tunnilla. Pihalla voidaan olla iltapala-aikaan asti.

Lapset 3 ja 5 :D
 
Meillä on kesäloma vasta heinäkuussa, mutta oon aatellu että herra (heinäkuussa 5v.) saa lomalla valvoa noin 10:n, riippuen tietysti moneltako herää ja miten näyttää jaksavan. Nukkuupa sitten myöhempään :)
 
"sini"
Teinit saavat valvoa puolille öin. Hiljaisuus kuitenkin on klo 22 arkisin, koska meidän muiden täytyy saada nukkua. Mökillä valvotaan kaikki 23-24. Myös 4-vuotias. Aamulla nukutaan n. 9:ään asti.
 
Meillä on neljävuotias, kaksivuotias ja kesäkuussa vuoden täyttävä lapsi (ja yksi vielä tulossa alkusyksyllä), ja samalla päivärytmillä mennään kuin muutenkin. Saavat nukkua aamulla jos nukuttaa mutta samaan aikaan on iltapalat ja iltapuuhat kuin aina muulloinkin (iltapala n. klo 19).
 
kopala
4 ja 6 vuotiaat.
Ja lomalla saavat valvoa sinne 21 tai 22 jos siltä tuntuu, mutta yhtään jos tunnen lapsiani niin eivät jaksa ainakaan 22 vaan hiipuvat viimestään 21 mennessä.
Ja omalla pihalla pyöritään toki just niin myöhään sitten kun sopii.
Oon ite kyl niin iltauninen et jaksa kovin myöhään sit olla pystyssä itekkään.
 
"vieras"
Varmaan 22 on rajana kesällä poikkeuksia lukuunottamatta. Miehen on noustava töihin kuuden aikaan, joten illallakin pitää talon hiljentyä ihmisten aikoihin. Puoli yhdeksältä viimeistään sisälle. Lapset 2-11v. Omissa huoneissaan voivat kyllä vaikka lukea pitempäänkin, mut hiljaa pitää olla.
 
vierailija
Teinit 15 ja 16 v. huolehtivat itse milloin menevät nukkumaan, mutta miehen kanssa vaadimme hiljaisuutta koska itse menemme jo puoliltaöin nukkumaan. Teinien ollessa lapsia patistimme heidät nukkumaan samaan aikaan kuin arkenakin, sellaisia aamuvirkkuja ne olivat joka päivä eikä herääminen tainnut muuttua ollenkaan päiväkotipäivien ajoista. Ala-asteella vaadimme heitä menemään viimeistään puoliltaöin nukkumaan. Tai yhdeltä. Poikkeuksena oli ja on edelleen aikaiset herätykset lomille ja muihin tilaisuuksiin.
 

Yhteistyössä