kuinka ootte opettanu yökuivaksi?

Tumpula
En opettanut mitenkään. Odotin niin kauan kunnes vaippa alkoi olla aina aamulla kuiva.
Se on hormonista kiinni, ei siihen taida nöyryyttämällä opettaminen auttaa...
 
x
Ei olla opetettu mitenkään, en edes tiedä miten tätä voisi opettaa. Yövaippaa käytettiin, kunnes huomasimme laittavamme joka ilta saman vaipan uudelleen kun oli pysynyt kuivana. Sitten lopetettiin koko yövaipan laitto. Poika oppi siis itsekseen yökuivaksi, ikää oli tuolloin 2v3kk. Tällä on kait jotain tekemistä kehityksen kanssa, eikä tuota kehitystä juuri pysty kiirehtämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
ei siis auta jos vaan jättää vaippaa pois..? ei siis opi herään tms?
asiasta en tiedä mtn. ja likka on jo tosi vanha,mutta asiaan ei kai puututa ennen 6v.
5v neuvolassa pitäisi puuttua.. mutta ei se vaipan poisjättäminen ainakaan meillä ole auttanut..
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
ei siis auta jos vaan jättää vaippaa pois..? ei siis opi herään tms?
asiasta en tiedä mtn. ja likka on jo tosi vanha,mutta asiaan ei kai puututa ennen 6v.
Meidän neuvolassa sanottiin että viisivuotiaana voi aloittaa lääkehoidon, hälytinpatjaa voi kokeilla aikaisemminkin.
Poika oli sitten jokusen kuukauden yli 4v kun vaippa vaan yhtäkkiä oli aina kuiva.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
ei siis auta jos vaan jättää vaippaa pois..? ei siis opi herään tms?
asiasta en tiedä mtn. ja likka on jo tosi vanha,mutta asiaan ei kai puututa ennen 6v.
Meidän neuvolassa sanottiin että viisivuotiaana voi aloittaa lääkehoidon, hälytinpatjaa voi kokeilla aikaisemminkin.
Poika oli sitten jokusen kuukauden yli 4v kun vaippa vaan yhtäkkiä oli aina kuiva.
Mulla itellä oli tommone hälytinpatja vissiin 6veenä, kaikki muut heräs paitti mä :LOL: :LOL:
 
mä ajattelin kokeilla ja eihän se tietty vessaan menny.
muulloin ei ole ollu ongelmia aikoihin mutta öisin pitäs vielä laittaa vaippa.
neuvola ois 2kk päästä.
mitä tuollaiselle asialle sitten voi ylipäätään tehdä?

ja vielä,pidänkö mä nyt sit vaippaa vaan vai annako olla pois?
 
Meillä ollaan opittu kuivaksi aina kertalaakista, tosin vasta 2v päivän tienoilla. Vaippa vaan pois ja yrityksen ja erehdyksen kautta harjoitusta. Sänkyyn suojat ja vahinkoja kävi ihan muutaman kerran, esikoisella ei kertaakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
mä ajattelin kokeilla ja eihän se tietty vessaan menny.
muulloin ei ole ollu ongelmia aikoihin mutta öisin pitäs vielä laittaa vaippa.
neuvola ois 2kk päästä.
mitä tuollaiselle asialle sitten voi ylipäätään tehdä?

ja vielä,pidänkö mä nyt sit vaippaa vaan vai annako olla pois?
Meiän tyttö oppi päiväkuivaksi alle 2vuotiaana, mutta öisin kastelee edelleen.. täytti just 5v..

Mutta vaihtoehdot on lääkehoito ja hälytinpatja.. mä en ite halua meille sitä patjaa.. mutta kait sekin on ihan hyvä vaihtoehto.. voit ihan hyvin ottaa vaipan pois, jos jaksat pestä lakanoita.. :D meillä tytöllä ei ole ollut vaippaa öisin enää pariin vuoteen.. mutta just katoin kastelupäiväkirjasta että 14 yön aikana on vaan 1 kuiva yö.. ja välillä tullut kaksikin pisua yön aikana.. |O alkaa vähän olemaan hermot loppu tuon pyykinpesun suhteen..

Prismasta ainakin saa sellaisia Muumi-alustoja, ne on todella hyviä kun imevät paljon pissaa.. ja kannattaa alkaa nyt jo pitää kastelupäiväkirjaa sitä tulevaa neuvolaa varten..
 
En opettanut, mutta epäilin ulkoisista merkeistä, että voisi olla aika testata. Pissas huolettomasti vaippaan eikä mennyt millään vessaan. Aika oli sopiva ja vajaassa viikossa oppii pidättämään koko yön. Pari yötä kävi kerran vessassa.

2v11v ja just sopivasti alkoi itse pyytää päivälläkin vessan. Hyödynsin tässä tapauksessa innon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
mä ajattelin kokeilla ja eihän se tietty vessaan menny.
muulloin ei ole ollu ongelmia aikoihin mutta öisin pitäs vielä laittaa vaippa.
neuvola ois 2kk päästä.
mitä tuollaiselle asialle sitten voi ylipäätään tehdä?

ja vielä,pidänkö mä nyt sit vaippaa vaan vai annako olla pois?
Meiän tyttö oppi päiväkuivaksi alle 2vuotiaana, mutta öisin kastelee edelleen.. täytti just 5v..

Mutta vaihtoehdot on lääkehoito ja hälytinpatja.. mä en ite halua meille sitä patjaa.. mutta kait sekin on ihan hyvä vaihtoehto.. voit ihan hyvin ottaa vaipan pois, jos jaksat pestä lakanoita.. :D meillä tytöllä ei ole ollut vaippaa öisin enää pariin vuoteen.. mutta just katoin kastelupäiväkirjasta että 14 yön aikana on vaan 1 kuiva yö.. ja välillä tullut kaksikin pisua yön aikana.. |O alkaa vähän olemaan hermot loppu tuon pyykinpesun suhteen..

Prismasta ainakin saa sellaisia Muumi-alustoja, ne on todella hyviä kun imevät paljon pissaa.. ja kannattaa alkaa nyt jo pitää kastelupäiväkirjaa sitä tulevaa neuvolaa varten..
täytyy ostaa noita alustoja. nyt oli mun oma kehitelmä jätesäkkiä ja pyyhettä... :D
hyvä vinkki toi päiväkirja. kiitos =)
 
kkk
Meillä ei anneta yötä vasten juotavaa. Juotavaa annetaan päivällä riittävästi ja illalla pari tuntia ennen nukkumaan menoa. Näin on meidän lapset olleet kuivia jo aikaisin. Mutta yökastelijat on tietysti eri juttu...
 
Meillä tyttö nyt 3, 5 vielä vaippa käytössä öisin ja oon miettinyt ihan samaa, että millä ihmeellä sen sais jätettyä pois. Noh tässä on muutamana yönä sillon tällön koitettu, joskus tullut pissa joskus ei. Mutta neiti tekee sitä että aamulla ei viittikkää mennä pöntölle vaan pissaa tahaltee vaippaansa, koitan aina kyllä heti hoputtaa kun on herännyt mutta hän yleensä ehtii oleen hetken jo hereillä ennen ku kömpii viereeni.
 
Ei yökuivaksi voi mitenkään opettaa. Vaippa niin kauan kuin alkaa useimpina öinä olemaan vaippa aamulla kuiva tai jos pyykätä tykkää niin sitte vaippa pois jo ihan minkä ikäiseltä vaan.
Mut se on kypsymis kysymys, ei yökuivaksi voi mitenkään opettaa.
 
Ei meilläkään ole erikseen opetettu yökuivaksi.
Esikoiselta jätettiin 2,5vuotiaana yövaippa pois kun vaipat alkoi olla kuivia yön jäljiltä, kuopus on päiväkuiva mut yövaippa ei ole ollu kuiva vielä kuin ihan ykköskertoja (hänellä ikää nyt 2v9kk).
 
Peuhu
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
ei siis auta jos vaan jättää vaippaa pois..? ei siis opi herään tms?
asiasta en tiedä mtn. ja likka on jo tosi vanha,mutta asiaan ei kai puututa ennen 6v.
Meillä jäi tytöllä yö vaippa pois kun unohdettiin ottaa mökille vaippoja mukaan , oli silloin 2v3kk. Sanoin vaan illalla et nyt ei ole vaippaa ja täytyy yöllä käydä pissalla jos pissattaa eikä pissannut koko yönä vaikka muuten oli laskenut vaippaan ennen tätä.

 

Yhteistyössä