Kuinka pääsen eroon kaveristani

  • Viestiketjun aloittaja ahdistaa
  • Ensimmäinen viesti
ahdistaa
Minulla on kaveri joka kehuu jatkuvasti itseään.Kuinka HÄN on täydellinen ja kuinka HÄN tekee näin ja miksi sinä teet noin ja se pitää tehdä NÄIN, jatkuvaa arvostelua saan osakseni, jatkuvasti saan selitellä ihan normaaliakin tekemistäni tälle.
Ja vain HÄN osaa kaiken ja HÄN tietää kaiken ja vain HÄN on oikeassa.
Minulla ei muita kavereita ole kuin tämä yksi ja nyt 2kk tuttavuuden jäkeen alkaa tuntumaan että ehkä parempi olla ilman kaveria kuin tämmöinen:(
Minua ahdistaa aina kun kaveri käy meillä kylässä,tai me näemme toisemme puistossa.Koitan parhaani mukaan vältellä tätä täydellistä kaveria ja olla omissa oloissani.
Ahdistaa kun hän on kamalan takertunut minuun,kehuu kuinka hällä on paljon kavereita ja tekemistä ja silti tuntuu olevan aikaa kutsua itse itseän meille kylään vähintään 2kertaa viikossa ja kehua itseään.
Joka vierailukerran jälkeen katoan laseltani vessaan itkemään kuinka HUONO äiti lapsellani on ja kuinka epäonnistunut olen ja kuinka en ole osannut oikeita valintoja tehdä elämässä.
Ikinä ennen en ole ollut masennukseen taipuvainen mutta tämä uusi ystäväni sai sitten tämän piirteen minusta esiin:(
Olen sanonut hänelle suoraan että hän loukkaa minua niin ei kuulemma omasta mielestään vaan haluaa minua kannustaa:(miksi sitten joudun aina itkemään kun tämä kaveri on käynyt kylässä,miksi on niin huono olla?
 
voi ei
kuulostaa kurjalta. ja tästä eteenpäin sulle ei sovi tapaaminen sun kotona ainakaan, ja puistossakin sulla on kiire tapaamaan sun ystävää jne Tsemppiä! Ei sun tarvi pönkittää hänen tekoEgoaan =)
 
unna
mitäs jos sä oikeesti ootkin huono äiti, laiska, ruma jne, mutta et ole ennen tajunnut sitä kun kukaan ei puhu sun kanssas kun sulla ei oo kavereita.
Sun pitäis varmaan oikeesti tsempata jos kaverisikin vain yrittää kannustaa sua kehittymään paremmaksi äidiksi, naiseksi, vaimoksi...
 
Mulla oli vähän samanlainen "kaveri". Vei voimia niin paljon että katsoin parhaaks laittaa välit poikki. En vaan enää vastannu viesteihin tms. Toiset on niin itsekkäitä tai jotain etteivät älyä että maailmassa on muutakin kuin se oma napa.
 
vieras
Pönkittää omaa huonoa itsetuntoaan sinun kustannuksella. Tästä lähin sulla on niin kiire ettet ehdi tavata. :) Jos tulee oven taakse kutsumatta niin sano että sori on muuta menoa nyt ei käy ja ovi kiinni.

 
jospa
keksit teille paaljon muuta tekemistä. Eli verukkeita kehiin. Olet menossa kauppaan. Olet kipeänä. (oksu on tosi hyvä!) Olet menossa sukulaisiin. Olet menossa kirjastoon. Olet menossa käymään lääkärissä. Ja aina kun kaveri alkaa kysellä syystä tarkemmin, niin kehitä oikein ufo-tarina, ei haittaa vaikka aukkojakin. Mutta pokkana selität, niin tyhmempikin tajuaa ne tekosyyksi ja alkaa pikkuhiljaa tajuta, ettet viihdy hänen seurasssaan.
 
nyt
pää pystyyn ja nopsaan! Keskityt vallan muihin asioihin ja välttele tapaamisia. Tiedän tuollaisen "ystävän" ja on kyllä niin kuluttavaa että suosittelen irtautumista. Heille on ystäviä jotka sopivat paremmin, mutta herkempi ihminen kärsii. Ja sinä olet tavallaan nyt uhri.
 
ahdistaa
Alkuperäinen kirjoittaja unna:
mitäs jos sä oikeesti ootkin huono äiti, laiska, ruma jne, mutta et ole ennen tajunnut sitä kun kukaan ei puhu sun kanssas kun sulla ei oo kavereita.
Sun pitäis varmaan oikeesti tsempata jos kaverisikin vain yrittää kannustaa sua kehittymään paremmaksi äidiksi, naiseksi, vaimoksi...
Laiska en tunnusta olevani vaikka kotiäitinä olenkin:)Jos haluaa kannustaa niin miksi kyseenalaistaa KAIKEN mitä teen,kaikki valintani on vääriä?
Sama mitä vastaan koska aina saan samaa sontaa niskaani kaveriltani:(
Se minkälainen vaimo olen miehelleni ei kuulu kaverilleni eikä kelleen.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ahdistaa:
Alkuperäinen kirjoittaja unna:
mitäs jos sä oikeesti ootkin huono äiti, laiska, ruma jne, mutta et ole ennen tajunnut sitä kun kukaan ei puhu sun kanssas kun sulla ei oo kavereita.
Sun pitäis varmaan oikeesti tsempata jos kaverisikin vain yrittää kannustaa sua kehittymään paremmaksi äidiksi, naiseksi, vaimoksi...
Laiska en tunnusta olevani vaikka kotiäitinä olenkin:)Jos haluaa kannustaa niin miksi kyseenalaistaa KAIKEN mitä teen,kaikki valintani on vääriä?
Sama mitä vastaan koska aina saan samaa sontaa niskaani kaveriltani:(
Se minkälainen vaimo olen miehelleni ei kuulu kaverilleni eikä kelleen.
Aivan! Se ei ole hänen asiansa! :) Ja pitäköön mielipiteensä ominaan tai pysyköön poissa..tässä tapauksessa paras ratkaisu taitaa olla että pysyy poissa.
 
ahdistaa
Kai se on alettava valehtelemaan:(Olemme siis asuneet paikkakunnalla tasan 6kk joten ystäviä ei luonnollisestikaan ole.
Tavallaan pelottaa nyt tutustua uusiin ihmisiin jos nuo kaikki on tuommoisia:(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ahdistaa:
Kai se on alettava valehtelemaan:(Olemme siis asuneet paikkakunnalla tasan 6kk joten ystäviä ei luonnollisestikaan ole.
Tavallaan pelottaa nyt tutustua uusiin ihmisiin jos nuo kaikki on tuommoisia:(
Ei ole kaikki tuollaisia. :) Kyllä se joku sieltä löytyy, silloin kun sitä vähiten odottaa. :) Älä anna tuollaisten energia syöppöjen säikäyttää.
 
mjuu
No jos hän ei huomautuksista huolimatta vaihda tyyliä, niin homman nimi on selvä -hänellä ei ole aikomusta muuttaa omaa suhtautumistaan ja käytöstään sinua kohtaan. Eli joko tosiaan aiot koko loppuelämän kuunnella 2xvkossa tuota hommaa tai sitten et.

Ja kun joku sano tuohon, että jos hän oikeasti pyrkii auttamaan ja muuttamaan sinua..niin vaikka näin oliski, niiin ei se kyllä noin hoidu.

Eli pikemminkin vaikuttaa ns. ystävältä, joka vain pönkittää itseään. Näitä on. Kun ei oo missään missä voi päteä, niin voi ainakin luoda oman valheverkoston..hän nopeesti itsekin uskoo ne jutut. Älä sinä usko.
 
oo
Eiks siellä ole mitään sellaisia äiti-lapsi-juttuja, joihin voisi mennä? Semmoisista kuvittelisi saavan uusia tuttavuuksia... Suutu muutaman kerran oikein kunnolla sille kaverilles. Kilahdat siis ihan kokonaan. Rajoja joutuu joskus näyttämään muillekin kuin vai lapsille. Mutta paras lääke on hankkia uusia kavereita (ei ole helppoa, tiedän) ja olla tosiaan kiireinen.
 
ahdistaa
Alkuperäinen kirjoittaja Lilla-2009:
Jätä ystävyys Mutta kerro tälle ystävälle miksi näin tapahtuu.Koska mikään ei ole kauheampaa kuin toinen laittaa välit poikki ilman selitystä :ashamed:
Miten kerron mitään,yleensä keskeyttää jo alkaneen lauseenikin:(
Ja ole huomauttanut hänen tyylistään niin hän kuulemma auttaa ja hän on niin positiivinen ja nauttii siitä kun saa auttaa.
Oikeasti kun en vaan enään jaksa,jokakerta saan itkeä pahan oloni pois:(ja hän vain kehuu kuinka HÄN on oikeassa ja kuinka HÄN osaa olla ihminen josta kaikki pitävät kuinka HÄNEN seuraa oikein kaivataa.
 

Yhteistyössä