Kuinka paljaaksi myytävä talo riisutaan?

"jep"
Verhotangot jätetään, jos niin lukee myyntisopimuksessa. Muuten ne saa viedä. Pääperiaatteena muuten on, että kaikki ne joista jää jäljet seinään jätetään. Ellei toisin ole sovittu.
 
"vieras"
Erillisen verhotangot voidaan ottaa mukaan, kiinteitä verholautoja ei. Yleissääntö on, että ns. kiinteitä asennuksia ei oteta mukaan. Tuollaiset pyyhkoukut, naulakot jne. ovat sillä rajalla. Itse lähtisin siitä, että mitä tarvikkeita esim. raknnusliike on rakentaessa taloon laittanut, ne jäisi. Ylimääräiset asennukset voisi ottaa mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28293610:
:D Joo, revi vaan irti kaikki. Ne on rahanarvoista tavaraa.
No niillä ei tosiaan oo rahanarvoa juuri mitään, paitsi verhotangoilla, mut kannattaako hyvää tavaraa roskiinkaan heittää, jos ostaja kuitenki vaihtais heti kaiken. Vois tietysti kysyä ostajalta itseltään että otetaanko verhotangot vai jätetäänkö. :D
 
muuttohommissa
[QUOTE="jep";28293612]Verhotangot jätetään, jos niin lukee myyntisopimuksessa. Muuten ne saa viedä. Pääperiaatteena muuten on, että kaikki ne joista jää jäljet seinään jätetään. Ellei toisin ole sovittu.[/QUOTE]

Jees, taulutkin jätetään seinään!

Ei vaan, mitä itse olet laittanut, niin vie mukanasi. Toki myynti-ilmoituksessa voidaan eritellä tarkemmin.
 
Halloo....
[QUOTE="jep";28293612]Verhotangot jätetään, jos niin lukee myyntisopimuksessa. Muuten ne saa viedä. Pääperiaatteena muuten on, että kaikki ne joista jää jäljet seinään jätetään. Ellei toisin ole sovittu.[/QUOTE]

Ei tosiaankaan jätetä minkään periaatteen takia! Esim.tauluista jää seiniin jälkiä,koukkuja,ruuveja ja nauloja.Pitäiskö siis taulut jättää seinille?
 
"vieras"
Ei tosiaankaan jätetä minkään periaatteen takia! Esim.tauluista jää seiniin jälkiä,koukkuja,ruuveja ja nauloja.Pitäiskö siis taulut jättää seinille?
Itse ajattelen, että ei kannata pitää nauloja alkaa repimään. Uusi asukki yleensä yrittää laitta taulut ym. niihin valmiina oleviin koukkuihin ym. jotta seinät pysyy siistinä. Omat taulut tietysti mukaan otetaan. Verhotankoja ei tarvitse jättää,jos niitä ei ollut kun itse muutti asuntoon. Samoinkaan mitään naulakoita ei revitä ellei niillä ole jotain tunnearvoa esim. itse tehty tai vartavasten teetetty.
 
"vieras"
Kirjaat sinne kauppakirjaan, mitä kuuluu ja mitä ei, niin kaikki on selvää. Ja ostajilta voi kysyä myöskin. Entinen omistaja olisi saanut viedä vaikka kaikki koneet, kun pistettiin ne uusiksi. Vähenihän siinä poisraijattavien tavaroiden määrä.
 
"Kifa"
Jos ei ole varma niin aina voi kysyä ostajalta että haluaako että jätetään vai meneekö vaihtoon joka tapauksessa. Meidän asunnossamme esim. on edellisten asukkaiden teettämä peili, ei heillä ollut uudessa kodissa sille paikkaa ja meille sopi hyvin että se jää. Samaten jotkut pihavalot jotka olivat joka tapauksessa hautautuneet lumeen, ei olisi ollut vaivan väärtiä heidän ruveta niitä sieltä kaivamaan kun olivat vanhatkin.
 
"vierailija"
[QUOTE="Kifa";28293973]Jos ei ole varma niin aina voi kysyä ostajalta että haluaako että jätetään vai meneekö vaihtoon joka tapauksessa. Meidän asunnossamme esim. on edellisten asukkaiden teettämä peili, ei heillä ollut uudessa kodissa sille paikkaa ja meille sopi hyvin että se jää. Samaten jotkut pihavalot jotka olivat joka tapauksessa hautautuneet lumeen, ei olisi ollut vaivan väärtiä heidän ruveta niitä sieltä kaivamaan kun olivat vanhatkin.[/QUOTE]

Tietenkin pihavalot jäävät, jos ne on pihalle kiinteästi asennettu. Verhotankojenkin irrottaminen on aika kyseenalaista, onhan ne ostettu juuri sen asunnon/talon ikkunoiden mittojen mukaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vierailija";28294198]Tietenkin pihavalot jäävät, jos ne on pihalle kiinteästi asennettu. Verhotankojenkin irrottaminen on aika kyseenalaista, onhan ne ostettu juuri sen asunnon/talon ikkunoiden mittojen mukaan.[/QUOTE]

Tätä meinasin tulla juuri sanomaan. Mitä teet itse verhotangoilla, jotka mitä todennäköisemmin eivät sovi uuden asunnon ikkunoihin? Kyllä ne on tapana jättää. Pyyhekoukut ja naulakot tietysti jätetään. Käypä vaikka katselemassa myytäviä asuntoja niin saat kokonaiskuvan.
 
"vieras"
[QUOTE="vierailija";28294198]Tietenkin pihavalot jäävät, jos ne on pihalle kiinteästi asennettu. Verhotankojenkin irrottaminen on aika kyseenalaista, onhan ne ostettu juuri sen asunnon/talon ikkunoiden mittojen mukaan.[/QUOTE]

Meillä on verhotangot säädettävää mallia. Mutta noi onkin vaan tuollaisia halpoja rimpuloita... ottaisin kyllä varmaan mukaani, jos myytäisiin ja muutettaisiin. Verhotankojahan saa kaupasta vaikka millaisia, luulen, että ostaja varmaan tahtoisi omaa tyyliänsä olevat?

Meillä oli sikäli erikoinen talokauppa, että kun isovanhemmilta ostettiin, niin tänne jäi tosi paljon tavaraa. Saatiin pikemminkin pistää kierrätykseen ja roskiin kaikkea, ei niinkään hommata tavaraa.
 
"poikia3"
[QUOTE="vieras";28294219]Tätä meinasin tulla juuri sanomaan. Mitä teet itse verhotangoilla, jotka mitä todennäköisemmin eivät sovi uuden asunnon ikkunoihin? Kyllä ne on tapana jättää. Pyyhekoukut ja naulakot tietysti jätetään. Käypä vaikka katselemassa myytäviä asuntoja niin saat kokonaiskuvan.[/QUOTE]

Eipä ole itsestään selvää. Meidän nykyisestä asunnosta oli entinen omistaja vienyt pyyhekoukut ja verhotangot. Samoin pyykkitelineen pihalta. Vähän oltiin ällistyneitä. Mutta eipä nuo paljon kaupassa uutena maksa, ja saa juuri sellaiset kuin haluaa.
 

Yhteistyössä