Kuinka paljon annamme rahaa?

  • Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti
nolo
Iänikuinen häälahjarahasummakysymys :( Mutta meillä mies on ollut työttömänä huhtikuusta lähtien ja liitosta ei ole mitään kuulunut. Minun tuloillani eletään ja tiukkaa tekee. Kahdestaan ollaan menossa miehen serkun häihin, ja nyt mietin että onko 40e liian vähän sitten?

 
Juuri häissä ollut
Moi! Olin juuri häissä ja kuulin juhlien jälkeen, millaisia summia oli tullut lahjaksi. 40 euroa on kahdelta aikuiselta aivan sopiva summa! Perheet olivat tuoneet 50-70 euroa, pariskunnat 30-50. Läheisimmät olivat antaneet isompia summia. Ole siis rauhallisella mielellä, lahja on sopiva!
 
juupati juu
me olimme n. kaksi viikkoa sitten häissä ja en edes koskaan ollut nähnyt pariskuntaa niin annoimme 40ekeä mikä oli sopiva kaverille jonka kanssa mieheni pitää yhteyttä n. 1-3kertaa kk:ssa.

Me laitoimme tilille 3pvää ennen hääpäivää rahat....
 
Luin juuri viikko sitten amerikkalaisen talousneuvojan Suze Ormanin uuden kirjan. Siinä oli eräänä kysymyksenä, että mitä pitää tehdä lahjojen antamisen kanssa kun oma taloudellinen tilanne on heikentynyt.

Tässä oma vapaa suomennokseni Suze Ormanin vastauksesta:

"Niin hienoa kuin lahjojen antaminen onkin, sinä ja minä tiedämme molemmat, että ystäväsi ja sukusi eivät rakasta sinua lahjojen takia. Jos et ole vielä kyennyt rakentamaan riittäviä taloudellisia puskureita, sinun pitää vähentää lahjojen antamista, jotta voit antaa itsellesi jotain paljon tärkeämpää: turvallisuutta."
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mossi:
Luin juuri viikko sitten amerikkalaisen talousneuvojan Suze Ormanin uuden kirjan. Siinä oli eräänä kysymyksenä, että mitä pitää tehdä lahjojen antamisen kanssa kun oma taloudellinen tilanne on heikentynyt.

Tässä oma vapaa suomennokseni Suze Ormanin vastauksesta:

"Niin hienoa kuin lahjojen antaminen onkin, sinä ja minä tiedämme molemmat, että ystäväsi ja sukusi eivät rakasta sinua lahjojen takia. Jos et ole vielä kyennyt rakentamaan riittäviä taloudellisia puskureita, sinun pitää vähentää lahjojen antamista, jotta voit antaa itsellesi jotain paljon tärkeämpää: turvallisuutta."
Kiitos tästä :)
 

Yhteistyössä