Kuinka paljon mahtaa olla perheitä joissa peräti kuusi sukupolvea elossa?

  • Viestiketjun aloittaja Callie
  • Ensimmäinen viesti
jenny
Empä usko että Suomessa yhtään. Todennäköisyys sille, että kaikki lapset saavat lapsen n. 20 vuotiaana, ja että saman porukan vanhin on vielä 100 vuotiaana elossa on aika pieni.
 
Näin
Vuosi sitten meillä oli vielä 5 sukupolvea, sekin tuntui todella paljolta:

Äidinisänisänäiti 96v
Äidinisänisä 73v
Äidinisä 47v
Äiti 24v
Va 2v

tai jotain sinne päin
 
Mustapantteri
Miehen puolella on 5 polvea ja moni on jo ihan sitäkin ihmetellyt, isoisomummo lapselleni on yli 90 vuotias ja oikein mainiosti porskuttaa, ei syö lääkkeitä mitään, ainoastaan kalaöljyä aamulla :)
 
Meitä on 5.

Lapset 4kk, 1v6kk, 7v
Minä 27v
Äitini 45v
Äidin isä jotain 70v about
Äidin isän äiti 93v

Jotta ei varmaan ehditä mekään siihen kuuteen polveen ennen, kuin vanhimmasta päästä alkaa aika loppumaan.
 
imeli
On niitä kuuden sukupolven elossa olevia sukuja vaikka kuinka paljon.
Meillä itsellä vasta viisi polvea, ja niitä löytyy sankoin joukoin.

Tutkin asiaa, kun pohdin ehdimmekö saada sen kuudennen polven itse. Täysin mahdollista, mutta pienen epäilyksen heittää se, että viimeinen tulokas, eli viides, onkin poika... Yleensä nämä ketjut muodostuvat täysin naispuolisista. Pojat tunnetusti perustaa perheitä hiukan vanhempina kuin tytöt.
 
mimeli
On niitä kuuden sukupolven elossa olevia sukuja vaikka kuinka paljon.
Meillä itsellä vasta viisi polvea, ja niitä löytyy sankoin joukoin.

Tutkin asiaa, kun pohdin ehdimmekö saada sen kuudennen polven itse. Täysin mahdollista, mutta pienen epäilyksen heittää se, että viimeinen tulokas, eli viides, onkin poika... Yleensä nämä ketjut muodostuvat täysin naispuolisista. Pojat tunnetusti perustaa perheitä hiukan vanhempina kuin tytöt.
Jäi kertomatta meidän iät:
isoisoisoäiti 83v
isoisoäiti 61 v (minä)
isoäiti 43v
äiti 21v
poikavauva 1 v
 
Miehen puolelta 5 sukupolvea ja vanhin on niin hyvässä kunnossa että en yhtään ihmettelisi vaikka nuorin (5v) ehtisi vielä sen kuudennen sukupolven vielä tekemään :) meillä ei ollut kuin 4 mutta isomummoni eli 100 vuotiaaksi :)
 
vierailija
Poika 1kk
Minä 19v
Isä 36v
Isänisä 54v
Isänisänisä 72v
Isänisänisänisä 88v
isänisänisänisänisä 104v

Meillä on tällein päin :). suvun äijät elossa ja hyvässä kunnossa kaikki
 

Yhteistyössä