kuinka paljon nukkuu 1v 4kk

Meidän 1v4kk käy illalla 19.30-20.00 nukkumaan ja herää aamulla 6.00-7.00. Päiväunille menee 11.00-11.30 ja herää 12.30-13.30. Eli mitä tuosta nyt tulee... 10-11h yöllä ja 1-2h päivällä. Unen tarpeet on niin erilaiset eri ihmisillä.
 
Meillä tyttö kohta 1v3kk, mutta vastaan silti..
*Yöunet noin 10-11h (noin klo 22-8/9)
*Päiväunet noin 2-3h (noin klo 11-16 välisenä aikana)

Päikkärit ovat taas pidentyneet, vielä hetki sitten nukkuin 1½-2h maksimissaan. Yöunille menee myöhään, ollaan kyllä yritetty aikaistaa mutta ei vain onnistu. No, mikäs siinä kun päivähoidossa ei vielä ole :wave:
 
Edellisiin verrattuna meillä nukutaan paljon. Yöllä 13-14 tuntia ja päivällä 1,5 tuntia. Vaihtelee toki pikkasen päivän mukaan, jos yöunet jäävät lyhyemmiksi, niin päiväunet sitten pitenee.
 
Oho, meiän 1v4kk onkin oikea unikeko. :eek: Nukkuu öisin 10-11 tuntia ja lisäksi sitten 3 tunnin päikkärit! Tosin mä luulen että tää on joku "vaihe", koska on välillä nukkunut vähemmänkin. JA, välillä mä luulen että poika nukkuu, mutta se pitääkin omaa showta sängyssä: peuhaa lakanat myttyyn, juttelee pehmoleluille, kuuntelee musiikkia unilelullaan... Vois siis olla että nukkuu paljon vähemmän kuin mä luulen. :LOL:
 
Tyttö 1v 4 kk ja yöllä nukkuu noin 10-11 tuntia ja päikkärit 1-2 h... usimmiten kuitenkin näin... Iltaunille 20.30, herää 01-05 välillä kerran (joskus useamminkin) aamulla herää 6.30- 7. Päikkäreille menee 12-12.30 ja nukkuu normaalisti sellasen 1h20min, poikkeuksia tietty on....
 
Meidän poika (pian 1v 5 kk) on aina ollut kova poika nukkumaan. Nykyisin näin: yöunet klo 17.30-7 ja päiväunet n. klo 11-13, joskus voi nukkua paljon pidempäänkin. Yhteensä unta kertyy siis n. 16 h/ vrk. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja raisu:
Meidän poika (pian 1v 5 kk) on aina ollut kova poika nukkumaan. Nykyisin näin: yöunet klo 17.30-7 ja päiväunet n. klo 11-13, joskus voi nukkua paljon pidempäänkin. Yhteensä unta kertyy siis n. 16 h/ vrk. :D
Ei todellakaan pahalla, mutta oletko kysynyt esim. neuvolasta onko noin iso unenmäärä normaalia? Varsinkin ihmetyttää tuo nukkumaanmenoaika jo 17:30. Meillä on samanikäisellä tuon jälkeen vielä 3,5 tuntia täysi vauhti päällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja polka:
Alkuperäinen kirjoittaja raisu:
Meidän poika (pian 1v 5 kk) on aina ollut kova poika nukkumaan. Nykyisin näin: yöunet klo 17.30-7 ja päiväunet n. klo 11-13, joskus voi nukkua paljon pidempäänkin. Yhteensä unta kertyy siis n. 16 h/ vrk. :D
Ei todellakaan pahalla, mutta oletko kysynyt esim. neuvolasta onko noin iso unenmäärä normaalia? Varsinkin ihmetyttää tuo nukkumaanmenoaika jo 17:30. Meillä on samanikäisellä tuon jälkeen vielä 3,5 tuntia täysi vauhti päällä.
Meidän poika on alusta asti ollut kova nukkumaan ja puhetta tästä on kyllä neuvolassa useaan otteeseen ollut, tosin koskaan se ei th:n mielestä ole negatiivinen asia ollut.

Sanoisinpa tähän edelleen, että lapset ovat todellakin yksilöitä ja unentarve yksilöllistä. Toki meilläkin joskus nukutaan vuorokaudessa vain 14 tuntia, mutta pääsääntöisesti se 15-16 h.

Itse olen vain tyytyväinen, että nukkumisen kanssa meillä ei koskaan ole ongelmia ollut, eikä minun pitäisi kaiketi tuota nukkumisen määrää / nukkumaanmenoaikoja joutua sen enempää selittelemäänkään. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja raisu:
Alkuperäinen kirjoittaja polka:
Alkuperäinen kirjoittaja raisu:
Meidän poika (pian 1v 5 kk) on aina ollut kova poika nukkumaan. Nykyisin näin: yöunet klo 17.30-7 ja päiväunet n. klo 11-13, joskus voi nukkua paljon pidempäänkin. Yhteensä unta kertyy siis n. 16 h/ vrk. :D
Ei todellakaan pahalla, mutta oletko kysynyt esim. neuvolasta onko noin iso unenmäärä normaalia? Varsinkin ihmetyttää tuo nukkumaanmenoaika jo 17:30. Meillä on samanikäisellä tuon jälkeen vielä 3,5 tuntia täysi vauhti päällä.
Meidän poika on alusta asti ollut kova nukkumaan ja puhetta tästä on kyllä neuvolassa useaan otteeseen ollut, tosin koskaan se ei th:n mielestä ole negatiivinen asia ollut.

Sanoisinpa tähän edelleen, että lapset ovat todellakin yksilöitä ja unentarve yksilöllistä. Toki meilläkin joskus nukutaan vuorokaudessa vain 14 tuntia, mutta pääsääntöisesti se 15-16 h.

Itse olen vain tyytyväinen, että nukkumisen kanssa meillä ei koskaan ole ongelmia ollut, eikä minun pitäisi kaiketi tuota nukkumisen määrää / nukkumaanmenoaikoja joutua sen enempää selittelemäänkään. :)
Hyvä sitä on vähän joutua selittelemään, kun täällä on pinollinen kateellisia mammoja utelemassa B) Oikeasti hurjaa, teillä nukutaan "vain" 6h enemmän vuorokaudessa kuin meillä :D
 
Tästäkin ketjusta huomaa kun vertaa,että ne jotka nukkuvat lyhyempää yöunta niin ottavat sen unimäärän sitten päikkäreillä kiinni. Ja ne jotka nukkuvat vastaavasti pidemmät yöunet,eivät sitten päivällä nuku kovin pitkää pätkää. Eli keskimäärin suurimmalla osalla tämän ikäisistä on suht samanpituiset unimäärät/vrk. Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta :D Meidän tämän vuorokauden unisaldoksi tuli 12h yöunta ja 2h päikkäreitä eli 14h/vrk.
 
meillä 1,5 vee nukkuu yöunia melkein poikkeuksetta 9,5 tuntia...joskus vain sen 9. päikkäreitä nukkuu tällä hetkellä 1,5 h. eli yht. n. 11 tuntia. joku aika sit nukku varmaan kuukauden verran 2,5 tuntia joskus jopa 3 tuntia päivällä ja tätä sit miehen kans ihmeteltiin :D
 

Yhteistyössä