Kuinka paljon puolisonne harrastaa?

  • Viestiketjun aloittaja "nipo"
  • Ensimmäinen viesti
"nipo"
Meillä mies harrastaa 4-5 kertaa viikossa 0,5-3,5 tuntia kerrallaan, sillon tällön menee koko päivä. Minusta liikaa, kun itse olen kotona pienen vauvan kanssa ja mies näkee meitä tosi vähän. Normipäivänä töiden jälkeen pitää vauvaa ehkä 5 minuuttia. Viikonloppuna sitten pyydettäessä saattaa enemmänkin hoitaa, mutta ei silti mitenkään 50/50, vaan ehkä neljäsosan. Olenko nipo kun harmistun?
 
"äiti"
No et mun mielestää!! Meillä sillai, että mies on jatkuvasti töissä!! Joka päivä lähtee kaheksas töihin, pääsee illalla myöhään ja tulee kotiin syömään, menee kattomaan telkkaria, jolloin yleensä ite rupeen tekeen lapsen kans iltapuuhia. Onhan tuo isi joskus niissä mukanakin. Sitte meen nukuttaan pojan ja kun tuun takasin nii mies melkeempä aina lähtee sitten nukumaan. Yöllä käy vielä pari tuntia ajamassa. Viikonloppusin joskus ollaan yhessä, mutta kyllä mä sillon enemmälti poikaa hoidan. Mies usein juoksee myös sitte kavereilla "ku en oo koko viikkona päässy käymään" tai menee salilla yms. Jeejee.
 
öms
Meillä mies on arkisin 7-15.30 töissä (usein ti ja to kuitenkin ylitöissä eli 19.30 asti). Keskiviikkoisin käy pelaamassa sulkapalloa työkavereitten kanssa, ja sen lisäks on yleensä n 2h viikossa jäähallilla pelaamassa. Mut jahka kunnon pakkaset tulee, mies saattaa viihtyä hyvinkin melkein jokapäivä 2-4h ulkojäällä..
 
voi voi
Eikös nuo menot ja harrasteet puhuta läpi ennen kuin se lapsi taloon tulee. Ei auta täällä valittaa, laatikaa ukkojenne kanssa aikataulut ja säännöt, onhan se selvää että omasta ajasta täytyy joustaa kun on lapsi(a). Mutta se ei välttämättä ole itsestäänselvyys ihmiselle (miehelle), joka on tottunut harrastamaan ja menemään harva se ilta - etenkään jos se lapsenhoito sujuu siltä toiselta (äidiltä) mukisematta.
 
Muutaman tunnin viikossa, useimmiten tosin tossa ruokailuhuoneen pöydän ääressä vahtien lapsia samalla.

Mä itse harrastan 1-3 tuntia päivässä vähintään 6 päivää viikossa. Töiden lisäksi.
Mies on kotona pienen vauvan ja kolmen muun kanssa, mutta se ei tähän mennessä ole mulle millään lailla natkuttanut tilanteesta, joten jatketaan näin.
 
Kerran viikossa tunnin verran ja siihen vielä peli päälle, mutta siellä me ollaan pikku-ukkojen kanssa katsomassa...eli ei yhtään liikaa ainakaan harrasta..saa toki harrastaa enemmänkin jos haluaa!
 
Vaimox
Miehelläni on viisi eri urheiluharrastusta ja välillä viikonlopputurnauksia. Lisäksi vielä kerran viikossa soittoharrastus ja lisäksi moottoripyöräharrastus, joka vie paljon aikaa noin viiden kuukauden ajan vuodesta ja välillä talvella on sitten sitä motskarin korjausta ja huoltoa. treenit kestävät matkoineen 1,5 h - 3.5 h.

Olen aika yksinäinen ja mietin, onko tässä mitään järkeä. Huollan täysin yksin kodin, vaatteet ja teen ruoat. Mies tekee joskus viikonloppuna ruokaa ja käy joskus kaupassa. No onneksi ehdimme käydä kävelemässä yhdessä kerran viikossa ja samoin sitä s.....ä saa kerran viikossa - useamminkin kelpaisi molemmille, mutta ei ole miehellä aikaa eikä voimia.

Hän on usein niin väsynyt, että tiuskii minulle ja jos yritän puhua, että voisiko jättää jonkun harrastuksen pois, niin siitä ehdotuksesta hän ei pidä yhtään. Ei tässä ole mitään järkeä....Kai elämänsä voi mukavamminkin elää
 
Mies treenaa bändin kanssa 2-3 kertaa viikossa ja keikkailee aika pitkälti viikonloput. Ei se mua haittaa, mies on tyytyväinen ja tykkää harrastuksestaan ja tuleehan siitä vähän lisätienestiäkin. Lisäksi hän kyllä hoitaa sitten oman osansa kotihommista ja lapsen kuskaamisesta.

Itsekin treenaan 5-6 päivänä/iltana viikossa. Toki meillä on silleen eri tilanne, että kaksi lapsista asuu jo omillaan ja kuopus saa pian ajokortin joten loppuu kuskaaminen. Siivoukset/kokkaukset ja kaupassakäynnit hoitaa se jolla on aikaa.
 
Aikas lailla yhteisii harrastuksii on tuon mun rakkaan miekkoseni kanssa :heart: Hän on opettanut mua tekemään esim. sushia ja maistelemaan vinkkua :) Ollaan myös yhdes käyty salil treenailemas ja sit kesäl olis tarkotus yhdes alotella jotain melonta tai purjehdusharrastusta :) Sen lisäks rakas mieheni harrastaa kavereidensa kans säbää eli salibandya/sählyä ja myös itsekseen ratsastusta. Tarkotuksena olis myös mun hiljalleen petrata ratsastustaitoja, et voitas myös se heppaharrastus yhdessä jakaa :) Sen lisäks mun rakas on yrittänyt opettaa mua paremmaks shakinpelaajaks ja aikas hyvin oonkin siin kehittynyt mut ei kyl lempi pelikseni oo vielä tullut. Sit mä puolestani oon mun raksulleni opettanut keilausta oon siinä aikas haka :)
 
Lisään viel et tähtitiede ja lintubongaus on myös mun raksun rakkaimpia harrastuksia, ja kyl "kauhul" ootan syssyy et mitä se sit tuo tullessaan ku rakas vaan puskissa hyppii 24/7 :D et malttaaks sitä olla erossa vai hyppääkö itekki sinne pusikkoon mukaan vähäs bongailemaan lindusii. Mut kyl ny mun jalat on vielä tukevasti maan pinnalla ja oon jättänyt ton avaruuden ja lentävien eläinten tutkimisen kummiski miehiselle osapuolelle :) komeammalle puoliskolleni :heart:
 
riittävästi
Jaahan, enpä taida viitsiä laskea. Sanotaanko, että hän on kestävyysurheilija ja lajit ovat hiihto, juoksu, rullaluistelu, pyöräily, rullahiihto. Lisäksi kerta viikkoon jääkiekkoa, joskus viikonloppuisin "purjeleijailua" (mikä hitsi tämän oikea nimi edes on) muuten vaan.
 

Yhteistyössä