Kuinka paljon puolisonne käyttää alkoholia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kuinka usein (päivittäin, viikottain, kuukausittain, 1-2 kertaa vuodessa tai harvemmin) puolisonne käyttää alkoholia? Määrät? Juoko yksin vai seurassa? Kotona? Ulkona?

Olen huolissani puolisoni juomisesta. Itse en käytä alkoholia lainkaan. Kerron myöhemmin kuinka usein ja millaisia annoksia puolisoni juo. Haluaisin ensin kuitenkin kuulla minkälaisia määriä ja kuinka usein teidän puolisonne käyttää alkoholia? Oletteko huolissanne?
 
vierailija
Ei tippaakaan. Itse en käytä ja vaadin häneltä samaa. Ennen kuin aloimme seurustella oli kova bile mies ja töiddn jälkeenkin saattoi kipata kaljaa alas kurkusta.
Tämä ei minun maailmaan käy ja hän oli valmis luopumaan kokonaan alkoholista vuokseni.
Yhdessä oltu jo 10v ja naimisissa 6v.
Ei kuulema ole vaatimukseni harmittanut kun joskus taannoin kysyin.
 
Yleensä yhdessä juodaan, eli hyvin harvoin kun viime vuodet ollut raskaana/imettänyt ja kotona pieniä lapsia. Joskus saatetaan lasten mentyä nukkumaan pullo viiniä puoliksi tyhjentää ja jossain häissä tms. satunnaisesti enemmänkin. Mies käy ehkä kerran vuodessa jossain saunaillassa ja määristä en tiedä mutta paljon juo silloin. Mulle ok.
 
vierailija
Kiitos vastauksistanne.

Nyt aukaisen tilannettamme pikkasen: puoliso juo aina kun on tilaisuus eli ts. on selvinpäin vain silloin kun työvuoromme ovat samat tai on vapaapäivä yhtä aikaa. Teemme molemmat vuorotyötä ja melko harvassa on ne yhteiset vapaapäivät ja samanaikaiset työvuorot.
Nytkin ollaan eri vuorossa ja sovittiin liikuntaohjelmasta mitä tehtäisiin yhdessä ku pääsen töistä. Niin vain sain lapsilta viestiä aamulla heti 9 jälkeen et hän lähti kauppaan. Ja arvatenkin kaljakauppaan. Kotia tultua tyyppi vetää sikeitä ja örisee itekseen. Ja tölkit vain osoittaa sen että juotu on taas.

Joo, varmaan kuulee jo tekstinkin perusteella siitä et arvostukseni tyyppiä kohtaan ei ole huipussaan.

Alan olla ite väsynyt, tuntuu et saa paapoo ja mä olen yksin vastuussa kodista ja siisteydestä. Hän tuntuu vähän välittävän miltä muista tuntuu. Hän sanoo kyllä pystyvänsä olemaan ilman alkoholia, mutta teot osoittaa toista.
Jemmailee juotuja tölkkejä/pulloja mitä erinäköisempiin paikkoihin esim vaatekaappiin etten näkisi koko totuutta? Sekä kellariin varastoon. On melko heikossa hapessa monesti, sammuilee ja sit jossain vaiheessa alkaa mahdollisesti oksentelee tai muuten vaan vaikeroi.

Tilanteestamme ei tiedä kukaan kai. Äitilleni en halua puhua ja rasittaa häntä omilla huolillani, kavereille en kehtaa sillä tää hävettää niin paljon. Hänen omat vanhemmatkaan tuskin tietävät tästä alko-ongelmasta. Minulle jäi myös seurustelun alkuaikaan epäselväksi miten paljon oikeesti juo, lupasi yhteen muutettaessa ettei juo mutta toisin on käynyt. On jo pitkästi +30, ja nyt tässä yhteiselon aikana on selvinnyt että tämä alkoholin käyttö ei ole mikään nykyvuosien "harrastus" vaan on aloittanut käytön jo nuoruudessa ja välissä on vain ollut vuoden tauko.
Humalassa ollessa hänestä tulee äkkipikainen ja nykyään saa varoakin ettei vaan ärsytä häntä millään tavalla. Muutamia kertoja olen saanut kämmenestä kasvoille ja tönäisty suoraan keittiönpöydän kulmaan. Ja lisäksi asuntomme on saanut myös omat jälkensä hänen toimestaan ja hänellä ei tunnu olevan mitään intressiä korjata aiheuttamiaan vahinkoja.

Mutta sitten se toinen puoli.. Hän on mitä ihanin ihminen, lapset huomioonottava hassuttelija, paras matkaseura ja oman huumorintajunsa omaava. Sen vuoksi olen aina vain jatkanut, mutta onko tämä siltikään kaiken arvoista? Tuhlaanko omaa aikaa sillä et murehdin toisen juomista?
 
vierailija
Juo noin puoli dl väkeviä harva se ilta (ei joka ilta). Vapaalla joskus enemmän, ehkä max 1,5 dl. Sanoo että tarvitsee pikku kännin rentoutumiseen. Ja minulle homma on ihan ok, kunhan mies ei A) osta netistä mitään kun on kännissä ja B) ei kurita lapsia kun on kännissä.
 
vierailija
Mies juo yhden tai kaksi olutta viikossa. Yleensä ottaa yhden perjantai-iltana, saattaa ottaa lauantaina myös yhden. Itse en juo alkoholia (minua ei haittaa miehen juominen).
 
vierailija
Juohan se sen verran, etten itse joisi oman terveyteni takia samoja määriä. Usein arki-iltana saattaa olla pari kaljaa illassa. Viikonloppuisin menee sitten jotain muutakin. En tiedä, koska en kysele. Ostaa alkoholin omilla rahoillaan, eikä perheen tililtä. Eikä se ympäri päissään täällä asunnossa pyöri, mutta huomaa että jotain on naukkailtu autoa vahatessa tai varastoa siivotessa. Mutta kuten sanoin, niin en mä hänen juomisiaan vahdi. Ihme että tuo vahtiminen tuntuu olevan monessa parisuhteessa enemmän sääntö kuin poikkeus. En ole mieheni äiti, eikä hän alaikäinen lapsi. Tehkööt terveydelleen mitä lystää, ei se nyt mun vastuulla sentään ole.
 
vierailija
Me juodaan jotain melkein joka ilta mut kymmenen vuiden taipaleen aikana oon nähnyt miehen kännissä alle kymmenen kertaa. Tai ehkä alle viisi kertaa. Krapulassa kahdesti.
Tommonen jokailtainen tissuttelu on terveysriski ja ylittää kohtuu käytön rajat. En sano pahalla, vaan ihan että ei pidä tuudittautua siihen, että vaan perskännien vetäminen ois paha tapa.
 
vierailija
En tiedä, miksi pitäisi tietää? En tiedä montako omenaa hän syö kuukaudessa, montako kuppia kahvia juo päivässä tai kuinka usein käy lounaallaan mäkkärissä. Hänen terveytensä ja hänen rahansa. Miksi kenenkään pitäisi kyttäillä ja seurailla toisen aikuisen ihmisen syömisiä tai juomisia?!
 
vierailija
Ap hyvä. Sanon tämän kokemuksella: miehesi ei tule muuttumaan ellei täysin raitistu. Sinä et häntä voi muuttaa, alko on ollut noin iso osa hänen elämää jo nuoresta aikuisesta saakka. Usko tämä kun sanon. Jätä hänet, usko, sä et tuota saa muuttumaan. Ed miehen kanssa yritin saada vähentämään juopottelu, mutta alkoa ei mikään voita! Muista se, sulla on ainoa vaihtoehto jättää hänet.
 
vierailija
Ap hyvä. Sanon tämän kokemuksella: miehesi ei tule muuttumaan ellei täysin raitistu. Sinä et häntä voi muuttaa, alko on ollut noin iso osa hänen elämää jo nuoresta aikuisesta saakka. Usko tämä kun sanon. Jätä hänet, usko, sä et tuota saa muuttumaan. Ed miehen kanssa yritin saada vähentämään juopottelu, mutta alkoa ei mikään voita! Muista se, sulla on ainoa vaihtoehto jättää hänet.
No just...

mä lasken alleni :)
 

Yhteistyössä