Kuinka paljon raskaana oleva saa syödä leipää, jossa pellavansiemeniä? Apuva!!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mä oon syönyt tietämättäni useaan otteeseen leipää, jossa on pellavansiemeniä:( epäilen, että ainakin 1-4 kertaa kuussa, ja monta leipää päivässä. Onko muut syöneet? En ymmärrä, miksei neuvolassa ole mainittu mitään, eikä tuossa opasvihkosessakaan ole kiellettyjen listalla:(
 
ap
http://www.sini-pellava.fi/FAQ.htm#raskausaikana

Mut lukaskaapas tuo te jotka ette tiedä. En minäkään eka raskauden aikana tiennyt, nyt toisen raskauden aikana jostakin sattumalta kuulin. Nyt huolettaa, olenko syönyt liikaa. Ainakinhan nuo mahaa vääntää ja nyt selvisi, että se johtuu niistä siemenistä:(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Leivässä ei pellavansiemeniä tarvitse välttää, sillä kuumennus poistaa siemenissä olevan kadmiumin, minkä vuoksi pellavansiemeniä pitäisi välttää.
Miksei ne neuvolassa osaa kertoa tätä! Yritin moneen kertaan kysellä raskaana ollessani kun olin syönyt päivittäin leipää, jossa on pellavansiemeniä
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Leivässä ei pellavansiemeniä tarvitse välttää, sillä kuumennus poistaa siemenissä olevan kadmiumin, minkä vuoksi pellavansiemeniä pitäisi välttää.
kiitos tämä tieto helpotti paljon.. Tosiaan , leipähän kumennetaan!!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Leivässä ei pellavansiemeniä tarvitse välttää, sillä kuumennus poistaa siemenissä olevan kadmiumin, minkä vuoksi pellavansiemeniä pitäisi välttää.
kiitos tämä tieto helpotti paljon.. Tosiaan , leipähän kumennetaan!!!
Väärää tietoa sittenkin. Lueppas tuolta linkistä!!!!! Syaanivety poistuu kuumennuksessa, ei kadmium!!! Voi hitto!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja too:
mulle neuvola täti sanoi että max.3 ruokalusikallista pellavansiemeniä voi käyttää päivässä...eli aikas monta siivua voi sellaista leipää syödä. :)
Vai pellavansiemenöljyä??? Sitä saa syödä raskauden aikana...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja too:
mulle neuvola täti sanoi että max.3 ruokalusikallista pellavansiemeniä voi käyttää päivässä...eli aikas monta siivua voi sellaista leipää syödä. :)
Vai pellavansiemenöljyä??? Sitä saa syödä raskauden aikana...
 

Yhteistyössä