Kuinka paljon teidän 1-1,5 vuotiaat nukkuu?

  • Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Meiän tyttö nukkuu öisin 11,5-12 tuntia (ei koskaan alle 11 tuntia!) ja päivällä 1,5 h. Monet ihmettelee kuinka paljon tyttö nukkuu. 1-vuotiaan unentarve on n. 13-14 tuntia vuorokaudessa, joten musta ei nuku liikaa... Tarkka rytmi pidetään ja herätetään jos ei herää itsestään (tosin useimmiten herää muutama minuutti ennen herätystä)
 
Meidän 1v1kk nukkuu vaihtelevasti. Yöllä yleensä n 11 tuntia ja päivällä jos ollaan liikkeella ottaa pikku tirsoja ja kotona pitkät unet. Nyt nukkuu päikkyjä kolmatta tuntia. Mä en herätä ellei ole pakko. Antaa toisen nukkua, kyllä sitä vielä elämässä joutuu väkisin heräämään ihan riittävästi.
 
Vähäunisen? muksun äiti
Meidän 1v4kk poika nukkuu öisin 9-10h ja päivällä 1,5-2h. Eiköhän nää kaikki oo ihan normaalirajoissa. Ole onnellinen jos tyttö nukkuu hyvin! :)
 
"aloittaja"
Meidän 1v1kk nukkuu vaihtelevasti. Yöllä yleensä n 11 tuntia ja päivällä jos ollaan liikkeella ottaa pikku tirsoja ja kotona pitkät unet. Nyt nukkuu päikkyjä kolmatta tuntia. Mä en herätä ellei ole pakko. Antaa toisen nukkua, kyllä sitä vielä elämässä joutuu väkisin heräämään ihan riittävästi.
Mä herätän päiväunilta ihan siitä syystä että nukkuisi pitkät yöunet. Heti jos nukkuu päivällä liikaa ei nukahda illalla puol 8, mutta 1,5 h päiväunilla nukahtaa aina heti illalla. Meille toi illan oma aika on tärkeä :)
 
[QUOTE="aloittaja";23516487]Mä herätän päiväunilta ihan siitä syystä että nukkuisi pitkät yöunet. Heti jos nukkuu päivällä liikaa ei nukahda illalla puol 8, mutta 1,5 h päiväunilla nukahtaa aina heti illalla. Meille toi illan oma aika on tärkeä :)[/QUOTE]

Meillä lapset menee nukkuun n. klo 20 ja jää oikein hyvin omaakin aikaa sen jälkeen. :)
 
"vieras"
Meillä 1v3kk nukuu yöllä 9-10 tuntia ja päivällä 2-4 tuntia. Hereillä ollessa käyttää sitten nukkuessa saamansa energian aika tarkkaan:) Vielä pari kuukautta sitten saattoi nukkua 5 tunnin päikkärit. Meillä aiankin mitä enemmin ja paremmin on nukkunu päivällä sitä helpommin käy yö unille.
 

Yhteistyössä