Kuinka paljon teille jää rahaa laskujen jälkeen..?

  • Viestiketjun aloittaja rahan kanssa ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti
rahan kanssa ihmettelevä
Meillä on ollut viime aikoina aika paljon menoja kun piti ostaa talvirenkaita yms. ja nyt tuli palkat ja laskujen, kauppareissun ja tankillisen bensaa jälkeen jäi rahaa 660e. Kauppa reissulla meni 140e kun ostettiin ainakin 2 viikon ruuat, luultavasti riittää pitempäänkin. Kaupasta pitää vaan hakea maitoa, leipää yms. ja meitä on siis 2 aikuista ja 2vkon ikäinen vauva.
Onko tuo 660e vähän? Miten paljon teillä muilla jää rahaa laskujen jälkeen?
 
"vieras"
Minä ja kolme lasta, neljäs tulossa, ruokaan jne. jää sellainen reilu tonni kuussa kun laskut (vuokra, vesi, sähkö, lämmitys, puhelin, netti) on maksettu. Pärjätään hyvin, tulot nousee kohta hieman :)
 
kotimama
jäiskö ainakin reilu tonni, 2 aikuista 3 lasta ja lauma eläimiä. minä hoidan lapset ja eläimet kotona ja palkoista menee laina vakuutus ym ja mitä jää niin siitä osa uppoaa vielä talo remontin tarpeisiin ja koiranäyttely reissuihin. mutta sääntönä on viime aikoina ollut tai ei se mikään sääntö ole mutta että tilillä olis aina vähintää tonni
 
Ai niin ja vastauksena kysymykseen, olen hoitovapaalla joten käytetään säästöjä noin 500 kuussa elämiseen, tosin ne säästöt on kerätty sitä varten että voin hoitaa lapset kotonA ilman että tarvii hirveesri elintasosta tinkiä. Toki mitään ulkomaanreissuja ei suunnitella
 
ap.
Ajattelin että en veisi sitä muutosverokorttia niin ei varmasti tulisi sitten mätkyjä ja veronpalautuksia tulee kyllä 400 e mutta maksamme niillä yhden kulutusluoton lopun pois niin se ei jää kummittelemaan enää. Bensaa pakko ostaa kun mies sen verran kaukana töissä että ei pääse kävellen. Varmaan toinen tankillinen ostettava n. 80 e. Miten ihmeessä te pärjäätte joille jää vain 100e tai alle kuukaudeksi??
 
ap.
Joo kahdeks viikoks ainakin on lämpimät ruoat ja samalla ostettiin kaikki wc-paprut, pesuaineet ja muut sellaiset mitkä voi kuukauden aikana loppua. Sitä maitoa ja leipää tarviaa hakea kunhan loppuu. Olen tosi huono näissä raha kuvioissa ja ajattelin nyt olla tarkempi kun enää saa palkkaa vaan vähän pienempää äippärahaa niin ei ole mitään hajua mikä riittää kuukaudeksi. Tai siis senhän se on riitettävä mitä jää..=)
 
350cid
300-400 euroa. Jos söisi halvemmalla, niin ei menisi niin paljoa. Samoin on päässyt kertymään liian monta erilaista osamaksuerää. Nyt tehtiin päätös että maksetaan ne kaikki pois ennen kuin voidaan ostaa mitään osamaksulla. Omaa syytä, mutta esim. johonkin astianpesukonetta ei vain ole varaa ostaa käteisellä (siis sellaista kunnollista astianpesukonetta, joka kestää kauemmin kuin kolme vuotta).
 
Miks haluat antaa ilmasta lainaa valtiolle maksamalla ylimääräisiä veroja? ota mieluummin ne rahat ittelles ja sijoita vaikka määräaikaiselle tilille, paremman tuoton saat. Mut ihan todella, ei oo mitään hätää tolla budjetilla, uutena ei varmaan kannata vauvan vaatteita yms tarvikkeita ostaa niin pärjäätte hyvin
 
ap.
Meilläkin oli noita osamaksuja ihan liikaa nyt saadaan veronpalautuksilla maksettua viimeinen pois. Se on kumma miten helppo niitä on ottaa noita osamaksuja ja sitten ärsyttää maksella niitä. =)
 
-
No jää sitä laskujen ja lyhennysten jälkeen melkein 1000 e. Bensat jo vähennetty. Mutta siitä menee ruoat, että ehkä niiden jälkeen 120 e... Nostettiin lainanlyhennys reilusta 500:sta 1050 e / kk, että saatais se n. 55-vuotiaaksi mennessä maksettua pois. Mutta kyllä bensakin maksaa; vaimon auton tankin kun täyttää, se on jo sen 105 eekkeriä... Oma riisseli, niin ei oo ihan niin kallista lystiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rahan kanssa ihmettelevä;25042691:
Kauppa reissulla meni 140e kun ostettiin ainakin 2 viikon ruuat, luultavasti riittää pitempäänkin.
140e 2 viikon ruuat :O MITÄ TE SYÖTTE?

Meidän nelihenkisellä perheellä menee kuukaudessa ruokaostoksiin (+pesuaineet, wc-paperit yms. perusjutut) n.600-700e.
 
olen yh ja laskeskelin että laskujen (osamaksuja on, onneton kun avioliiton aikana otin) ja entisen elämän lainaakin maksetaan niin jotain 300-600 euroa kk. sillä pitää siis ostaa ruuat ja bensat minulle ja 7 vee pojalle. ja jos jotain isompaa pitää ostaa niin pakko tyytyä osamaksuun. yritän tuosta tosin lohkaista säästöön että jäis vois joku päivä lähteä vaikka reissuun. minua ei sinällään harmita tämä tilanne koska itse olen osamaksuni haalinut ja tiedän että joskus ne loppuu!
 
Minulla jää noin jälkeen 1000 - 1100 euroa. Siitä tosin maksan ruokaostokset ja satunnaiset vaate ym. ostokset niin sitten jää ehkä noin 600-700 euroa. Tai tuo olisi tarkoitus nyt saada vähintään säästöön kuukausittain.
 
Riippuu kuukaudesta ja laskujen määrästä, ehkä n 900 e, joskus enemmän ja joskus
vähän vähemmän. Miehelle jää laskujen jälkeen n 200 e.
Nuissa ei ole ruoka, hygenia ja vaateostoksia laskettu.
 
ap.
140e 2 viikon ruuat :O MITÄ TE SYÖTTE?

Meidän nelihenkisellä perheellä menee kuukaudessa ruokaostoksiin (+pesuaineet, wc-paperit yms. perusjutut) n.600-700e.
2x makaronilaatikko
1x jauhelihakastike perunaa ja porkkanaa
1x italianpata
1x kalapuikot peruna ja hollandaise kastike
1x Nakit porkkanalaatikko
2x lasangnette
1x stroganoff ja riisi
1x hernekeitto
1x pyttipannu ja kanamuna
1x tonnikalapasta
2x kanapihvit riisi currykastike
1x tortillat
1x lihapullat ja muusi

Vihanneksia sit vielä noihin, et eikö noi ole ihan normi ruokaa? ja 16 päivälle on tossa suunnilleen.
 
"Pii"
Just maksoin laskuja..tilille jäi 750 e ja lapsilisät tietty tulee (350e). Vielä ois maksettava tuosta n. 600 euron edestä laskuja ..kamala kuukausi kun oli paljon ylimääräistä maksettavaa. Elikkä tosi tiukkaa tulee olemaan, bensakulut mulla 250 e kuukaudessa. Onneks tulee palautuksia vähän, että pärjätään tää kuukausi. Meillä 3 lasta.
 

Yhteistyössä