kuinka paljon tullut kiloja viikolle 18 mennessä?

Siinä se kysymys tulikin. Minulle kertynyt jo 10 kiloa ja olo tuskainen etenkin iltaisin (pahoinvoinnin lisäksi). Esikoisen kanssa 10 oli kasassa pari viikkoa myöhemmin ja yhteensä kertyi 20 kg, itku, ilmeisesti taas sama edessä. En syö kahden edestä, mutta en nyt erityisesti kontrolloikaan, lähtöpaino oli aika alhainen, mutta kyllä tämä silti tuntuu paljolta. Ihme, etteivät ole neuvolassa kommentoineet mitenkään.
 
mutta sullahan on alhainen lähtöpaino, älä huoli. tippuiko sulta raskauskilot esikoisen synnytyksen jälkeen? helposti?

ittelläni tuli esikoisesta yhteensä 20kg, rv 18 mennessä oli tullut noin 6-7kg. imetin pitkään ja kuulun siihen ryhmään joka ei laihdu imettäessään. kuitenkin just ennen plussaa tiputin painoa, niin että noin 5-6kg jäi vielä esikoisen odotuksen lähtöpainoon. nyt on tullut 5-6kg lisää, rv 26+6. MUTTA mulla on korkea lähtöpaino. en nyt jaksa stressata, yritän kyllä syödä järkevästi ja jatkaa sitten järkevää syömistä synnytyksen jälkeenkin, jos kilot tippuisi helpommin.
 
Mun esikko on jo 20v ja seuraavat 18, 16 ja 2. Silloin, kun painoin vähän ennen raskautta, mulle tuli aina 20 ja lähti melkein kaikki itsekseen pois. Nyt, kun on jo lähtiessä liikaa, ei sitä sitten hirveästi ole kertynyt lisää, tosin ei saiskaan. Mutta se paino on pikkujuttu, jos kaikki muuten menee ok. Enemmän kait on väliä tajuta, jos oma pullan puputus on menossa överiksi, oli se paino menossa mihin suuntaa tahansa, ettei ehdoin tahdoin nosta sokereita ja turvota vauvaa. Ehkä se vaaka kannattaiski heittää mäkeen ja pitää vaan ruokapäiväkirjaa ja joskus kattoa vieläkö se näyttää normaalilta.
Mulla on aina semmoinen repsahdus-läpsäytys kierre itseni kanssa, heti kun väsyttää yrittää "korjata oloaan" karkilla ja sitten tulee morkkis. Helpompi olisi aina syödä samalla lailla ja mennä vaikka välillä nukkumaan, vaan toi melkein 3v ei sitä oikein salli.
 
Katoin tossa neuvolakortista ja 19+2 oli tullut vain 1,5 kg. Mulla painoa oli n.10kg liikaa ennen raskautta ja nyt 33+1 tullut n.7kg. Syönyt oon paljon ja herkutellutkin. Tosiaan mitä pienempi lähtöpaino niin sen enempi pitäs painoa tulla raskaus aikana. Niin ja liikkumaan en ole päässyt paljoakaan raskaus aikana (rv25 jälkeen). En ole stressannut painosta, tulee mitä tulee vaikka meidän neukkutäti sanoo mulla että pitää olla loppuaika dieetillä (ja minkä pirun takia kun musta tuo paino on ihan ok)
 
mulla tullut jotain 3kg, jos olen puntarilla vähissä vaatteissa, niinkuin ennen raskautta -tiputin noin 5kg. ylipainoa on jonkin verran, mut lähtöpaino oli neuvolassa sama kuin esikoista odottaessa. painoa kyllä kertyy mut vasta lopussa, viimeks sairaalaan jäi 10kg toki se pieni nyytti 4800g lähti mukaan kotiin.

 
Minulla kolmannen lapsen odotus menossa rv 17+2. Painoindeksi oli nyt ennen raskautta 22 joten ihan normaalipainoinen olen, mutta paino on molemmista raskauksista noussut yli 20 kg... Olen kiloni pikku hiljaa pois saanut mutta 7kk imetys ei niitä kyllä vienyt, töitä sain laihtumisen eteen tehdä!!
Nyt tullut n. 3 kg joihin olen tyytyväinen, ennen oli jo näillä viikoilla muutama kilo enemmän. Ruoka maistuu jotenkin vaan paremmalle kun odottaa, liikuntaa pyrin kyllä harrastamaan mahdollisimman paljon.
Itsellä vaan odottamisen ilo menee painon murehtimiseen ja kuitenkin syön epäterveellisesti joten itsestä se vähän on kiinni!!!
Ei minunkaan neuvolatäti ole ikinä painosta moittinut, päin vastoin ollut vaan ihan tyytyväinen kun olen saanut lihaa luitten ympärille :p
Varmasti sinäkin saat kilosi kuriin vauvan syntymän jälkeen, mieti kuinka mukavaa meillä on kun vauva syntyy kesällä ja pääsee heti vaunuajelulle itseäänkin hoitamaan. Ja kävelyhän on raskausaikana sitä parhainta liikuntaa, saa nauttia ulkoilmasta ja hyvän kaverin seurassa parannettua samalla maailmaa!!!!
Tsemppiä sinulle ja hyviä vointeja, älä turhia murehdi :hug:
 
Nyt raskausviikko 17+6 ja kiloja tullut 3 suurinpiirtein. Olin jo kauhuissani joulun jälkeen, koska noi kaikki kilot tuli tosi nopeasti parin viikon sisällä joululomalla. Ehkä se tästä tasaantuu.
 
Miten teillä muilla, onko neuvolatäti jaksanut marmattaa painonnoususta joka kerta?
Itsellä oli alhainen lähtöpaino, ja nyt raskauden aikana (19+6) on tullut +6kg ja täti jaksaa siitä jatkuvasti mainita, että liian reipasta on ollut painonnousu :ashamed:
Nyt tällä hetkellä painan ilmeisesti sen, mitä pitäisi normaalisti painaa ilman raskautta, 60kg ja pituutta löytyy huimat 167cm.
Tulee todella paha mieli kun asiasta pitää motkottaa, kun minä vain haluan nauttia ajastani ja syödä mitä mieleen juolahtaa, siitä huonoa omaatuntoa potematta. Kolahti ne sanat niin pahasti, että nyt tarkkailen painoani ja tuntuu ettei uskalla syödä mitään, ettei vaaka taas näytä ens kerralla lisää :'(
 
Rv 18 mennessä n.+2-3kg! Edellisessä raskaudessa +5kg mutta oli tuplaodotus. Silloin painoa kertyi yhteensä +16kg ja oikeestaan kaikki jäi sairaalaan. Nyt onkin jännä nähdä minkä verran yhdestä vauvasta paino kasvaa ;)
 
Odotan esikoista, tänään 17+3 ja 2 kg on tullut lisää. Mulla oli lähtötilanteessa painoa liikaa n. 10 kiloa, ja alkuraskaus on mennyt hyvin pitkälti oksennellessa, joten lienee normaalia että vain noin vähän on tullut. Hyvin ehtii vielä... :/
 

Yhteistyössä