Kuinka paljon varaan maitoa 8 kk vauvalle? Kertokaa!

Seuraavanlainen ongelma: joudun sairaalaan noin vuorokaudeksi. Imetän vauvaani, joka kyllä melko mukavasti onneksi syö kiinteitäkin jo, mutta on siis saanut pelkästään rintamaitoa tähän asti. On kokeiltu, ja osaa kyllä juoda pullostakin ilman sen suurempaa draamaa. Mutta paljonko suunnilleen tuon ikäiset vuorokaudessa juo maitoa? Yritän lypsää pakkaseen, mutta aika nihkeää on... korviketta täytyy ostaa lisäksi.

Stressaa melko lailla tämä tilanne. Oma operaatio nyt on asia erikseen, mutta tuo vauva... miten se pärjää :'(
 
Ok, kiitos - 4 dl on pakkasessa jo, ehkä sillä alkuun päästään. Ajattelin että yöllä mies voisi antaa korviketta, nukkuiskohan vauva paremmin sillä sitten? Voiko sitä pulloa laittaa valmiiksi, säilyykö se maito muutaman tunnin huoneenlämmössä avattuna? Ajattelen myös esikoista, joka herää herkästi, jos vauva yöllä huutaa vähänkään pitempään... voi olla vähän kaoottista miehellä niitä koettaa hiljentää sitten.

Voi kuulostaa avuttomalta, mutta kyselenpä nyt kuitenkin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja e:
No ei kai sitä oikein voi yleistää, oman lapsen tunnet varmaan parhaiten. meidän 8kk kun ei enää juonut mitään maitoa...
Sepä siinä, kun siitä maidon määrästä per vrk mulla ei ole mitään käsitystä, enhän minä nää paljonko se tuolta tissistä vetää ja yöaikaan varsinkaan en ole sen vertaa itse tajuissani että tietäisin edes kuinka monta kertaa vauva on tissillä öisin :whistle: Ja tosiaan se, että minun mielestä vauva on "ihan hyvä" syömään kiinteitä, tarkoittaa meillä, että syö 4 kertaa päivässä muutamia teelusikallisia kerrallaan.
 

Yhteistyössä