Kuinka paljon varaat työaamuina aikaa aamutoimiin?

  • Viestiketjun aloittaja Nopea
  • Ensimmäinen viesti
Nopea
Mulla soi kello 6.15, torkutan 6.30 saakka, jolloin ponkasen ylös. Juon pari lasia vettä tai maitoa. Otan jääkaapista töihin valmistamani eväät ja laitan laukkuun. Menen kylppäriin ja huuhtelen naaman vedellä. Heitän hammasharjan ja -tahnan laukkuun. Puen työvaatteet ja lähen ovesta ulos 6.40 eli 10 min sängystä nousemisen jälkeen :D

(Pesen hampaat töissä heti työpaikalle saavuttuani.)
 
Kyllä mä selviäisin nopeasti jos tahtoisin. Mutta haluan herätä rauhassa ja hosumatta. Sängyssä torkutan yhden kerran ja toisella soitolla nousen. Rauhassa pesen ja syön ja lähen. Tunteroinen. Töihin kävelen alle 10min.
 
Viimeksi muokattu:
vierass
Nousen noin tuntia aikasemmin kuin lapset, eli käyn suihkussa (likaisena ja hikisenä laitatte vaatteet päälle???) ja pesen hiukset, kuivatellessa istun hetken netissä ja syön aamupalan, herättelen lapset ja laitan heidät lähtövalmiiksi samalla kun itseni laitan loppuun. Itselläni on monta aikaa aamusta töihinmenoon, eli joko laitan lapset taksiin ennen kuin lähden tai vien nuoremman aamuhoitoon ja isompi lähtee ittekseen kotoa taksillla.
 
wwwwww
N. 30-40min. Meillä on neljä kissaa jotka pitää myös syöttää ja pissiastia siivota. Aamupalan syön seisaaltani , kun en ehdi istua . Hampaat pesen ,kasvot huuhtasen, vähän ripsaria silmiin , vaatteet niskaan ja menoksi.
 
vieras .
, eli käyn suihkussa (likaisena ja hikisenä laitatte vaatteet päälle???) .
Osa ihmisistä - kuten minäkin - käy suikussa jo illalla enkä itse ainakaan hikoa öisin treveenä, joten aamulla voin kyllä laittaa vaatteet päälle ilman suihkua. Samallalailla voisin pöyristyneenä hämmästellä että menetkö illalla likaisena sänkyyn ;) Mulla ei iho kestä kahta suihkua päivässä. Kesäisin on pakko mutta sen kyllä huomaa.
 
"kkk"
Varaan aikaa normaalisti 40 minuuttia ehkä 10 min enemmän jos vien lapsen päiväkotiin aamulla töihin mennessä. Periaatteessa yksin selviäisin varmasti 5-10 minuutissakin (esim. aamupalan voisi tarvittaessa syödä töissä).
 
"Tiiu"
No tavallaan mä pääsen aamulla ulos ovesta ihan 10 minuutissa: ylös, vaatteet päälle, hammaspesu, eväät laukkuun ja menoksi. Mutta mä suuntaakin ensin salille/jumppaan, jonka jälkeen käyn suihkussa ja syön eväät. Sieltä työpaikalle, joka on salin lähettyvillä.
 
sähköpaimenkoira harmaana
Puolitoista tuntia. Aamupala, aamutee, aamunetti ym. Saatan myös tehdä kotitöitä, esim. täyttää tiskikoneen ennen töihin lähtöä. Torkuttamista en harrasta. Suihkussa käyn aina jo illalla.

Asun onneksi kaupungissa. Muutoin menisi varmaan kaksi ja puoli tuntia, kun pitäisi lisäksi lypsää lehmät ja kolata lumet...
 
"sini"
Mä varaan 1,5 tuntia. Itselleni sen tunnin, jolloin saan rauhassa yksinäni lukea lehteä ja juoda aamukahvit. Sitten alkaa rumba, kun teinit aloittavat aamutoimet. Nuorimmaisen herätän n. puoli tuntia ennen lähtöä.

Joskus kun herätyskello on jostain syystä jäänyt noteeraamatta ja lähtöön ollut esim. vartti aikaa on mun koko päivä täysin pilalla.

Illalla laitan kyllä kaikki vaatteet yms. valmiiksi, niin ehdin siinä vartissakin, mutta ei se mukavaa ole. Ja hiukset mun on pestävä joka aamu oli kiire tai ei.
 
"dora"
Herään reilu tunti ennen lähtöä. Suihku, vaatteet, hiukset, meikki.
Lasten herättely (koululaisia) ja aamupala. Tsekataan vielä päivän aikataulut ja että kaikilla on mitä päivän aikana tarvii (liikuntakamppeet, bussikortit, harrastuskamat).
Työmatka 20 min - 50 min, riippuen menenkö autolla vai julkisilla.
Haluan, että aamulla saan rauhassa juoda aamukahvin ja että ehdin jutella lasten kanssa.
 
vvvvieras
Herään klo 6, menen keittiöön ja napsautan kahvinkeittimen päälle. Käyn vessassa, pesen hampaat, pyyhin kasvot kasvovedellä ja rasvaan naaman. Juon lasin vettä ja kupin kahvia. Puen ja meikkaan. Juon toisen kupin kahvia, nopeasti vilkaisen samalla netistä uutiset. Kerään kamppeet ja lähden kävelemään töihin puoli seitsemältä. Pukukopeilla olen 6.40, ehdin siinä vaatteiden vaihdon lomassa höpötellä toisilla osastoilla olevien kanssa. Työt alkavat 7.00. Aamupalan syön kahdeksalta töissä.

Käyn jo illalla suihkussa, laitan tavarat pääosin valmiiksi, lataan kahvinkeittimen, vaatteet pinoan eteisen lipastolle. En jaksa aamulla alkaa etsimään hukassa olevia tavaroita.

Silloin kun menin kahdeksaksi ja vietiin miehen kanssa lasta vuorotellen hoitoon, varasin aamuihin 30 min lisää. Lapsellekin laitoin tavarat valmiiksi jo illalla, ei tarvinnut aamulla kuin herättää, ohjata pissalle ja hammaspesuille ja hoputtaa pukemaan. Päiväkotimatka teki 20 min lisää työpatkaan.
 
ämmmmmä
Tunnin varaan aikaa sängystä nousun ja auton käynnistämisen väliin. Suurin osa tuosta tunnista menee lehden lukuun ja aamukahvin juontiin. Torkutuksia en harrasta. Jos en lue lehteä, ts. nukun pommiin, selviän lähtöön kymmenessä minuutissa, mutta tiedän että päivästä tulee kurja.
 
nooo
Nuorempana olin supernopea lähtijä. Selvisin vartissa suihkunkin kanssa. Nykyisin mulla menee 45min. Käyn suihkussa, syön puuron, meikkaan, luen uutiset ja etsin lapsille vaatteet valmiiksi. En enää halua lähteä syömättä kamalassa kiireessä.
 
yök
Herään klo 6, menen keittiöön ja napsautan kahvinkeittimen päälle. Käyn vessassa, pesen hampaat, pyyhin kasvot kasvovedellä ja rasvaan naaman. Juon lasin vettä ja kupin kahvia. Puen ja meikkaan. Juon toisen kupin kahvia, nopeasti vilkaisen samalla netistä uutiset. Kerään kamppeet ja lähden kävelemään töihin puoli seitsemältä. Pukukopeilla olen 6.40, ehdin siinä vaatteiden vaihdon lomassa höpötellä toisilla osastoilla olevien kanssa. Työt alkavat 7.00. Aamupalan syön kahdeksalta töissä.

Käyn jo illalla suihkussa, laitan tavarat pääosin valmiiksi, lataan kahvinkeittimen, vaatteet pinoan eteisen lipastolle. En jaksa aamulla alkaa etsimään hukassa olevia tavaroita.

Silloin kun menin kahdeksaksi ja vietiin miehen kanssa lasta vuorotellen hoitoon, varasin aamuihin 30 min lisää. Lapsellekin laitoin tavarat valmiiksi jo illalla, ei tarvinnut aamulla kuin herättää, ohjata pissalle ja hammaspesuille ja hoputtaa pukemaan. Päiväkotimatka teki 20 min lisää työpatkaan.
Lataat kahvinkeittimen? Yök, tiedätkö kuinka paljon bakteereita yön seisoneessa vedessä on?
 

Yhteistyössä