kuinka pian raskaaksi ehkäsyrenkaan jälkeen??

Elikkä siis tietoa haluisin siitä että kuinka äkkiä olette raskautuneet kun olette jättäneet ehkäisyrenkaan pois käytöstä ?? Vaikuttaako siinä oleva hormooni kehossa pidempään?

ennen käytin pillereitä ja kun ne lopetin tulin heti raskaaksi. Nyt välissä käytin rengasta noin vuoden ja nyt jo pian 10kk mennyt ilman mitään enkä ole raskaana ( tosin viime vuoden lopulla oli km)

Eli onko joku muu huomannut renkaan hankaloittaneen raskaaksi tulemista???
mietteitä.... kiitos =)
 
Mä käytin rengasta vain pari kuukautta, koska se ei sopinut mulle. Yksi kierto käytettiin kumia sen jälkeen ja sitten yritettiin raskautta. Ekasta kierrosta plussasin. Mulla siis ilmeisesti helpotti, koska nyt ei meinaa onnistua. (Nyt ei siis ole ollut hormonaalista ehkäisyä käytössä ennen yritystä)
 
No mä tulin raskaaksi renkaan kanssa, että niin ne vaan on henk.koht. jokaisella et miten se hormoni riittää...
Eikai se renkaan hormoni kuitenkaan ihan niin "pysyvää vaikutusta" saa aikaseks kun pillerit koska sen teho heikkenee heti jos on sen yli 3h pois jne..
Mutta toivottavasti tärppää pian! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu86:
miks mulla ei sit tärppää??? :ashamed:
Kehossa on voinut tapahtua muutoksia. En mäkään nyt tunnu raskautuvan helposti. Pco todettu syksyllä, eikä se oireillut merkittävästi edellistä raskautta yrittäessä. Suosittelen käymään gynellä ja ultrauttamaan, niin moni asia saattaa selvitä. Pikaista plussaa toivon sulle! :hug:
 
En halua masentaa mutta en usko että sillä mitä ehkäisyä on käyttänyt ennen yritystä, on välttämättä hirveästi merkitystä... Toisilla renkaan käyttäjillä tärppää heti ja kuten minun tapauksessani, kolmatta vuotta mennään ilman minkäänlaista viittaustakaan raskauteen...

Jos yritystä on pitkään kannattaa tosiaan käydä lääkärissä. Tsemppiä ja jaksamista yritykseen, toivottavasti sinun kohdallasi se ei kestä enää kauaa! :)
 
Memmu86, onhan sulla sitten tärpänny 10kk sisällä kerran? Mä en kans usko, että ehkäsyllä ennen yritystä on silleen merkitystä, itse lopetin vuosi sitten pillerit ja tulin toisesta kierrosta raskaaksi, se meni kesken heinäkuussa ja vasta lokakuussa voi sanoa, että kierto alko muistuttaa mitenkään sellasta, että vois uudelleen tärpätä. Joten en voi laskea, että yritystä olis takana vuosi, vaikka siltä se tavallaan tuntuu. Oikeesti yrityskiertoja on ollu siis vasta 5-6 keskenmenon jälkeen.

Kropan voi kestää aika kauan palautua keskenmenon jälkeen, vaikka jotkut raskautuukin helposti. Noita oireitakin kun on esim. tuolla keskenmeno-ketjussa pohdittu, niin paljon voi olla oireita viitaten raskauteen ihan johtuen siitä, että kroppa vielä hakee sitä normaalia hormonitasapainoaan. Tietty jos tuntuu siltä, että kaikki ei oo kunnossa, niin kannattaa mennä lääkäriin. Usein ne vaan tässä kohtaa sanoo, että vuos pitää olla todellista yritystä takana ja jos ovulaatio tapahtuu joka kuukausi, niin samoin joka kuukausi on se 25% mahdollisuus tulla raskaaksi, jos peitot heiluu oikeaan aikaan. Mutta tuuripeliähän se on, ja vaatii kärsivällisyyttä.

Usko pois, niinkuin tälläkin palstalla on nähtävissä, raskautuminen ei oo aina helppoa. Tilastot kuitenkin onneks sanoo, että terveellä nuorella ihmisellä on oikein hyvät mahdollisuudet, niihin kannattaa luottaa ja ottaa iisisti d :) b
 

Yhteistyössä