Kuinka pitkä kierto ennen kuin kehtaa mennä lääkäriin?

vuoden päivät söin pillereitä. Esikoista kun lähettiin yrittään, kierto oli heti "normaali" 28-29 sen 8 kuukautta, mitä yritystä kesti. Samaten imetyksen jälkeen oli tuo kierto, joten tämä vain tuntuu itsestä oudolta.
 
vuoden päivät söin pillereitä. Esikoista kun lähettiin yrittään, kierto oli heti "normaali" 28-29 sen 8 kuukautta, mitä yritystä kesti. Samaten imetyksen jälkeen oli tuo kierto, joten tämä vain tuntuu itsestä oudolta.
 
mä mietin samaa asiaa.. tänään kp 43 ja muutaman testin testannu ja negaa saanu surukseni todeta. tänään viimeksi. soitin aamulla terveydenhoitajalle ja kysyin kauan pitää vielä elää epätietoudessa ennen ku varaa ajan mut se vastas mulle nauraen että on ihan normaalia jos menkat on vuoden poissa! Siis uskomatonta... :'(
 
Mulla oli renkaan poisjätön jälkeen eka kierto 51pv ja sitten venyi.. kp 70 tietämissä hakeuduin lääkäriin (omalääkäri) jolloin sain terot ja kierto kesti yhteensä 86pv. Soittele omalle lääkärille tms :) Toivottavasti olisi plussa :heart:
 
Itselläni on aina ollut epäsäännöllinen kierto, mutta kun aloimme yrittämään lasta, niin silloin sitä vasta ajatteli miten tärkeää on, että on säännöllinen kierto. Jo oman mielenrauhan vuoksikin. :) Mulla kp:t oli lähemmäs 100 ja terveyskeskuslääkäri käski odotella vaan. En jaksanut ja menin yksityiselle gynelle, jolta sain heti terolutit. Toivotaan, että sulla johtuis raskaudesta, että kierto venyy. :heart:
 
Puoli vuotta tuntuu kyllä aika hurjalta ajalta odotella menkkoja! Kokeile soittaa uudestaan, jos vaikka saisit eri paikasta toisen vastauksen. Tai sitten yksityiselle. Itse kysyin neuvolasta samaa asiaa ja terkka sanoi, että parin kuukauden tauon takia jo kannattaa ottaa terolutit.
 
Täällä on kanssa menossa kp 56. Mulle työterveyslääkäri sanoi, että 3 kk olisi hyvä odotella menkkoja pillereiden jälkeen, on kuulemma ihan normaalia ettei ennen sitä ala. Tuo vuosi odottelua kuullostaa melko pitkältä, kuin myös puoli vuotta. Kerran aiemmin lopetin pillerit ja soitin tk:hon vajaan 3 kk kuluttua ja sain sillon heti ajan. Silloin en yrittänyt vauvaa joten maltoin hyvin odotella, mutta toisaalta en silloin tiennyt et on normaalia et menkkoja ei kuulu ja soittelin sit tk:hon et onko normaalia. Jos eivät tk:ssa anna aikaa niin mikäli budjetti vaan kestää niin luulisin et yksityiseltä saa melko piankin apuja.
 
Sitä piti vielä sanomani, että viimeksi gyne sanoi että monesti niitä menkkoja ei sitten ehkäisyn lopettamisen jälkeen kuulukaan vaan sitä saattaa raskautua piiiiitkästäkin kierrosta. ;) et ei kannata heittää pyyhettä kehään vielä. Itse tosin epäilen että tästä kierrosta enään raskautuisin, mut mistä sitä koskaan tietää. Pidän kaikille peukkuja!
 
Heippa! Mulla on aina ollut kierto säännöllinen 28 päivää siitä lähtien kun menkat on joskus 12v. alkanut. Kun aloin käyttää pillereitä kierto pysyi säännöllisenä. Viime syksynä lääkäri kuitenkin katsoi, että yhdistelmäpillerit aiheuttavat minulle turvotusta, painonnousua yms. ja vaihtoi ne minipillereihin nimeltään Cerazette. Tämän vaikutuksesta kuukautiset loppuivat kokonaan. Tammikuun lopulla jätin pillerit pois raskaustumistoiveissa, mutta kuukautiset eivät vieläkään lähteneet tulemaan. Nyt kaikesta on kulunut näin kauan ja kierto heittelee edelleen ja menkat on olleet pitkiä aikoja pois. Nykyinen omalääkärini määräsi vihdoin ja viimein Primolutit ja ihmetteli kun en aikaisemmin ole saanut lääkitystä ja miksi ylipäätään e-pillerit vaihdettiin kun yhdistelmistäkin olisi löytynyt varmaan sopivat.

Minulle on tehty tässä 8kk aikana kaikenlaisia verikokeita ja olen käynyt gynekologisessa ultrassa. Nyt jos lääkkeet ei auta kierron säännöllistymiseen niin tutkitaan asiaa vielä tarkemmin. Yksi lääkäreistä (vaihtunut koko ajan) arveli etten ole edes ovuloinut kun ei ole ollut oikein minkäännäköistä kiertoa. Olen kuullut ihmisten saaneen helpomminkin kiertoa säännöllistävät lääkkeet, siksi on välillä tuntunut hullulta kaikenmaailman kokeet mihin minut on määrätty, toisaalta mukavaa että tutkitaan.. Tuosta puolesta vuodesta minullekkin joku lääkäri mainitsi. Se on kyllä aivan hirmuisen pitkä aika odottaa. Itse otin yhteyttä terkkariin kuuden viikon jälkeen pillereiden lopetuksesta, kun menkkoja ei kuulunut.
 

Yhteistyössä