kuinka pitkä työmatka sinulla on?

  • Viestiketjun aloittaja kranttuko
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
3 km, pyörällä nopeampi kuin autolla. Usein kyllä siirtymiä toimipisteiden välillä.

Ei se matka niinkään, mutta työmatkaan käytettävä aika on tärkeä. En haluaisi kuluttaa päivästä yli tuntia-kahta työmatkoihin. Ellen sitten saisi samalla vaikka kuntoilua kropalle. Junalla tunnin matka olisi vielä ok, koska voisin lukea tai neuloa matkan aikana.
 
rietas
Nyt on 8 km edestakainen. Semmoinen 60-100 km edestakainen menisi jos pakko olis.

Mullaon monta työkaveria, joilla on tuo 60 km edestakainen matka, ja muutamia, joilla 200-250 km. Itse en haluaisi niin pitkää työmatkaa kulkea, enkä ainakaan itse ajaen. En voi kun hattua nostaa niille, jotka jaksaa tuollaisen matkan ajaa päivästä toiseen.
 
"Mitä"
75 km suuntaansa. Moottoritietä pitkin kesänopeuksilla 45minuuttia.

Helsingissä myös asuneena voin sanoa, että aika on se olennainen; matkaa voi olla n. 15 km ja aikaa mennä 1,5 tuntia.
 
Minulla on nyt työmatka 6 km. Ja maksimi olisi 20 km suuntaansa, varsinkin täällä pk-seudulla. Ruuhka-aikoina tuohonkin vierähtäisi täällä helposti tunti, kun työpaikkani on sen verran lähellä keskustaa.
 
Viimeksi muokattu:
15-20min ajelua himasta toimistolle tai lähelle missä usein ensimmäinen tapaaminen. Kilometreissä varmaan samaa luokkaa eikä yleensä tarvitse ruuhkissa istua.

En mielelläni ajelisi kovin paljon pidempää työmatkaa koska siirtymiä tulee yleensä päivän aikana ja sitä saattaa istua extra 100km muutaman tapaamisen välillä, satunnaisesti tietenkin tulee pitkiä matkoja, useampaa sataa kilometriä, mutta onneksi poikkeuksellisesti..

Jos olisi työssä jossa en joutuisi käyttämään omaa autoa ja jonne voisin kulkea julkisilla, voisin hyvin istua esim. 40min junassa tai ehkä jopa bussissa suuntaansa. Siinä alkaa ehkä kulkea se oma max kokemuksiin perustuen. Omalla autolla 30min suunta ihan maksimi..
 

Yhteistyössä