Kuinka pitkään imetit lapsiasi

  • Viestiketjun aloittaja osittaisimettäjä
  • Ensimmäinen viesti
Synnärillä sai kahden ja kolmen päivän ikäisenä lisämaitoa, kun verensokerit laski niin alas, ettei jaksanut herätä syömään.. Siitä eteenpäin oli täysimetyksellä n. 4.5kk asti.. Siinä vaiheessa aloitettiin kinteät ruoat ja osittaisimetys jatkui johonkin vähän päälle 9kk..
 
"nipponi"
1)2vuotta 3kk
2)1v4kk sitten maidon tulo loppui kun kolmas alkoi kasvaa massussa
3)2,5vuotta

Imetys vähentynyt jokaisen kohdalla n. Vuoden iässä vain ilta- ja päiväuni aikoihin.
 
"Veera"
Ekaa 4 kk täysimetyjsellä, sitten aloitettiin kiinteät. Korviketta tarjottiin noin puolivuotiaana useaan kertaan, joi sitä yhteensä ehkä kaks desiä.
Toka 5kk täysinetyksellä, korvikkeita ei käytetty.
Kolmas sai korviketta synnärillä jo ennen kuin edes pääsin leikkaussalista osastolle. Korviketta käytin 10 vrk ikään,, sen jälkeen rintamaitoa 5 kk ikään jolloin aloitettiin kiinteät.
Kunkin imetyksen olen lopettanut n 1v
 
"nipponi"
[QUOTE="nipponi";30824374]1)2vuotta 3kk
2)1v4kk sitten maidon tulo loppui kun kolmas alkoi kasvaa massussa
3)2,5vuotta

Imetys vähentynyt jokaisen kohdalla n. Vuoden iässä vain ilta- ja päiväuni aikoihin.[/QUOTE]

Kivasti leikkasi tuosta ylhäältä tekstin pois... Pöh.

Eli,kaikkia imettänyt, kukaan ei ole korviketta saanut. Jokaisen kohdalla kiinteät aloitettu 6kk iässä ja siitä hiljalleen imetys vähentynyt.
 
5n äiti
ekaa imetin 3kk
tokaa 8kk
kolmatta 1v9kk
neljäs ja viides (kaksoset) 1v6kk
Kaksosista toinen sai alkuun korvikettakin. Ekan ja tokan aikaan kiinteät alotettiin kolmen kuun iässä. Kolmosesta en muista kiinteiden alotusikää. Kaksoset aloittivat muistaakseni reilun neljän kuun iässä.
 
vierass
Kaikkia täysimetetty noin 6kk kuopusta yli kun ei suostunut ennen 7,5kk muuta maistamaan vaikka joka päivä tarjottiin.
Osittaisimetystä:
1. 11kk asti
2. 1v3kk asti
3. 1v9kk asti
4. imetän vielä 1v7kk
 
"kahden äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja osittaisimettäjä;30824265:
A) Täysimetyksellä
B) Osittaisimetyksellä

Minä
A) 3 tuntia
B) Vauva nyt 6 kk ja jatkan niin pitkään kuin on tarvetta
Molemmat 6 kk täysimetyksellä.

Esikoinen lopetti itse 13 kk ikäisenä rinnan imemisen ja kuopuksen vieroitin 1 v 7 kk ikäisenä.
 
"wieras"
A) Esikoista 4kk neuvolan ohjeistuksesta koupusta 6kk neuvolan ohjeista huolimatta
B) Esikko oli 1,5v kun vieroitin ympäristön painostukesta. Kuopus on nyt 2v ja lopetamme sitten kun meistä molemmista tuntuu siltä. On myös maitoallergikko ja huono juomaan siksi imetys on tärkeää.
 
Ensimmäistä, toista ja kolmatta täysimetyksellä n. kolme kuukautta. Muun ruoan ohella ensimmäistä imetin 9 kuukautta, toista 10 ja kolmatta 11 kuukautta. Neljäs sai sit jo sairaalassa öisin lisämaitoa ja se imetys tyssäsi kokonaan kolmen viikon iässä.
 
Esikoinen täysimetyksellä 4kk ja sit kiinteitä ja velliä ohella. Imetys loppui 11kk iässä melkein itsestään kun muksulla oli niin kiire puuhata muuta.

Toka täysimetyksellä 5,5kk ja sit kiinteitä ohella. Nyt 10kk ja varmaan rinnalla vielä jonkin aikaa, sen verran kiintynyt on tissiin :D paristi on yritetty antaa korviketta kun olen ollut muualla, mutta ei kelpaa.
 

Yhteistyössä