Kuinka pitkään mies saa olla paikalla synnytyksen jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja Soturi
  • Ensimmäinen viesti
Oysista en tiedä, mutta täällä riippuu milloin synnyttää. Jos on vierailuaika niin saa olla sitten vaikka klo. 19.00 osastolla äidin ja vauvan kanssa, mutta jos on yö niin aika nopeasti siirtävät osastolle nukkumaan ja mies lähtee kotiin. Perhehuoneita ei ole.
 
Just eilen käytiin PKKS:n synnytysvalmennuksessa ja siellä sanottiin ettei isän ja aiempien sisarusten vierailulle ole rajoituksia vaikka ei olisi perhehuoneessakaan. Perhehuoneessa tietty mahdollisuus yöpyä, "normaali"huoneessa ei. Ja synnytyksen jälkeen osastolle yhtä matkaa.
 
mies oli molemissa synnytyksissä siel salilssa siihen asti kun kun lapsi mennään pesemään (meni mukaan peseemään lasta) ite synnytin LAS:sissa
ja sit oli hetken aikaa siellä synnyttäneiden osastolla ennen ku lähti kotio...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soturi:
Vähän on kyllä pelottava ajatus, että mies joutuisi niin äkkiä lähtemään pois, huh huh
No olishan sekin aika kamalaa, että miehet saisi osastolla esim. yöaikaan olla tuntitolkulla. Täällä kaikki huoneet on 2-3 hengen huoneita. Muutenkin on rauhatonta ja kellot soi. Synnytyssaleistakin on vähän puutetta, että ruuhkasta riippuen sieltäkin siirretään nopeasti pois.

 
Soturi
Tottakai ymmärrän,että se ei ole käytännössä mahdollista, että miehet voisivat esim. juuri yöllä tulla vielä osastolle mukaan missä toiset äidit ova nukkumassa. Synnytys lähestyy ja tässä vain pohdiskelen eri vaihtoehtoja :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä lisää:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
mutta ainakin mun mies ajettiin melkein heti pois EPKS:sta. Se oli ikävä juttu.
Lisäys: synnytys oli aamuyöstä.



Mulla kolmas vauva syntyi yöllä ja me saatiin ihan rauhassa tutustua vauvaan sielä synnytyssalissa. Siinä vaiheessa kun oli aika siirtyä osastolle, itse olin jo ihan väsynyt ja mielellään mieskin meni kotiin nukkumaan. Tämä siis kättärillä ja silloin ei ruuhkaa ollut. Jos jonoa synnyyssaleihin on, tietty mahdollisimman pian siirrytään osastolle ja tehdään tilaa seuraaville.
 
Poika kun syntyi, mies sai jäädä saliin ja tulla osastolle ja jäädä sinne. Kuopus syntyi sektiolla, mies lähti siitä sitten vauvan mukana ja odottelivat minua osastolla. Silloin joutui tietty lähtemään siitä melko pian kotiin kun oli yö eikä saatu perhehuonetta.
 
tyttöjen äiti
Meidän vanhempi lapsi syntyi aamulla ja toinen iltasella 5n jälkeen. Molempien synnytysten kohdalla lapset joutuivat heti tehohoitoon. Esikoisen jälkeen saimme rauhassa olla synnytyssalissa kunnes pääsin osastolle,vaikkei vauva siis meidän luonamme ollutkaan. Meni aikaa kun selvittivät vauvan tilaa ja informoivat meitä ja hoitajilla meni aikaa selvittää pääsenkö takaisin synnyttämättömien (vai mikä sen virallinen nimi olikaan) osastolle eikä synnytyssaleihin ollut ruuhkaa. mies oli iltaan asti ja kävimme pitkin päivää vauvan luona minun voinnin mukaan. Kuopuksen kohdalla meidät ajettiin samantien pois salista kun vain sain itseni putsattua. Joimme kahvit siinä käytävällä pienen sermin suojassa. Kävimme taas vauvaa teholla katsomassa ja sen jälkeen menin osastolle,pääsin kahden hengen huoneeseen missä ei ennestään ollut ketään. Silti mies lähti siitä melko pian kotiin että minä pääsin lepäämään kun olin valvonut supistusten kanssa yli kaksi vuorokautta putkeen. Molemmat synnytykset Kysissä.
 
Kaksi kertaa olen oys:issa synnyttänyt yöaikaan ja sillon ainakin miehet saa lähtä kotia heti kun äiti ja vauva siirretään osastolle. Minusta ainakin tuntui pahalta jäädä heti yksin osastolle ja onhan se aika karua miehellekkin lähteä yöllä ajamaan pitkää matkaa kotiin sellaisen tapahtuman jälkeen, mutta minkäs teet.
 
Meidän poika syntyi klo 4.35, sektiolla. kun parin tunnin päästä mentiin osastolle, niin mies lähetettiin kotiin, koska vierailuaika alkoi vasta kymmeneltä. Kuitenkin oltiin molemmat tosi väsyneitä, kun synnytys kesti 32h. Ei mua sillon enää haitannut jäädä yksin, mutta synnytystä edeltävän yön olin yksin sairaalassa, ja se oli tosi kamalaa, kun ei yhtään tiedä mitä on edessä, pelottaa ja sattuu :(
 
meillä eka syntyi 9 jälkeen illalla . oltiin pari tuntia synnytys osastolla. sitten mies tuli meidän kanssa sinne vuodeosastolle. ja sieltä lähti pian nukkumaan kotiin.
sitten ku toka syntyi 9 aamulla niin mies mun kanssa ensin synnytyshuoneessa,sitten osastolle. ihan olis saanut koko päivän olla mutta lähti käymään kotona päästämässä lapsenvahdin ja tuli esikon kanssa vierailemaan. seuraavana päivänä jo lähin kotiin kun halusin olla vain yhen yön
 
ellukka1
Alkuperäinen kirjoittaja Soturi:
Esim. Oysissa?On toinen lapsi kyseessä ja olen ymmärtänyt,että miehet eivät saa kovinkaan pitkään olla paikalla, vai miten on?
oyssissa ainakin saa olla koko ajan,yhtämatkaa me sieltä synnytys salista pois lähdettiin + meillä oli kyllä perhehuone varattuna joten en tiedä sitten miten on käytäntö jos mies ei jää sairaalaan sinun kanssasi.Mutta en usko että sinun sinne "yksin" tarvitsee jäädä.

Aamupalan lääkäri toi kummallekkin (kahvia,leipää,teetäjogurttia ym) sinne synnytys saliin,lapsi siis syntyi 7 aamulla.
 
lumihiutale leijailee
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikaktus:
Kättärillä minut kärrättiin salista pois noin tunti synnytyksen jälkeen. Kyllä mies sai sitten osastolla olla kanssani iltaan asti.
Joo, sekä kättärillä, että naistenlinikalla sai olla milloin vain, paitsi yöllä.
 
vieras
Tayssissa synnyttänyt kolme ja aina mies on ollut synnytyssalissa koko ajan (noin 2h) ja tullut mukaan osastolle.Tosin aikaisintaan olemme menneet aamu kasilta osastolle.
Muistan yhdellä kertaa kun huoneeseen tuli äiti ja vauva klo 404 aikaan niin isa oli mukana.Oli hetken ja lähti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tayssissa synnyttänyt kolme ja aina mies on ollut synnytyssalissa koko ajan (noin 2h) ja tullut mukaan osastolle.Tosin aikaisintaan olemme menneet aamu kasilta osastolle.
Muistan yhdellä kertaa kun huoneeseen tuli äiti ja vauva klo 404 aikaan niin isa oli mukana.Oli hetken ja lähti.
Ja isä+mahdolliset sisarukset saavat vierailla miten haluavat.Näin ainakin vielä 2v sitten.

 
Mä synnytin viime joulukuussa aamupäivästä Oysissa ja mies sai tulla osastolle mukaan vaikkei ollut vierailuaika. Isä oli tovin aikaa meidän kans rauhoittumas osastolla ja sitten lähti kaupungille asioille ja tuli takas. Muutenkin huonekaverin kans sovittiin et miehet saa olla miten paljon haluaa ja mun mies kävikin miten sattui ja hoitajille asia sopi kun oltii huonetoverin kans asia sovittu =)
 

Yhteistyössä