Kuinka pitkään supisteli (ennen ku sairaalaan)

mulla alkoi pojasta suht sännölliset mutta laimeat suppari ed. iltana 22 aikaan..olimme sairaalassa aamulla 8. poika syntyi kuitenkin vasta illalla...vasta puolilta päivin alkoi napakammat supparit..

musta hyvä nyrkisääntö on se , kun alkaa tuntua tosi tukalalta ettei oikein mikään enää auta
 

musta hyvä nyrkisääntö on se , kun alkaa tuntua tosi tukalalta ettei oikein mikään enää auta
[/quote]


no, mä olen kuitenkin aina lähtenyt silloin kun supistukset ovat muuttuneet kivuliaiks, en oo siis oottanut niin kauaa ettteikö enää pystys olemaan, ja aina on vauva siltä reissulta tuotu.eikä ole kauan tarvinnut ootella et pääsee tositoimiin, hyvin yksilöllistä kaikki, kannattaa lähteä vähemmilläkin kivuilla, luin tuolta toisesta osiosta, että sinulla kuitenkin supistellut jo hyvän aikaa.
 
Minulla oli elämäni ensimmäiset säännölliset supistelut kestäneet 5-6 h, kun soitin sairaalaan, että kohta ollaan tulossa. Kivut eivät olleet siinä vaiheessa mitenkään sietämättömät, mutta koska lapsivettä hulahti reippaasti, niin lähdimme siltä istumalta 10 min ajomatkan päähän sairaalaan. Siellä olin auki jo 7 cm. Tässä vaiheessa yhä odottelin niitä tajuttoman tuskaisia supistuksia tulevaksi, mutta ei sellaisia vain kuulunut. Vasta, kun sain luvan ponnistaa, muuttuivat supistukset lähes sietämättömiksi kestää. Sanoivat sairaalassa, että olisin voinut tulla aikaisemminkin. Vauva syntyi 2,5 tunnin päästä, pitkän ja tuskallisen ponnistusvaiheen jälkeen.

Seuraavalla kerralla aion mennnä sairaalaan heti, kun tunnen säännöllisiä supistuksia, jotta ehdin saada kunnolliset kivunlievitykset. En todellakaan aio jäädä odottelemaan supistusten muuttumista tuskaisen koviksi, koska silloin on minun kohdallani myöhäistä lähteä enää yhtään mihinkään.
 
toista odotan
8 tuntia olin kotona. Heti olivat noin 5 minuutin välein. Ajattelin että ei tässä enää kauan voi kestä mutta kestikin vielä 13 tuntia. Mutta sairaalaan tyskyllä kun siltä tuntuu, kyllä ne kotiin laittavat takaisin jos niin parhaaksi katsovat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:01 toista odotan kirjoitti:
8 tuntia olin kotona. Heti olivat noin 5 minuutin välein. Ajattelin että ei tässä enää kauan voi kestä mutta kestikin vielä 13 tuntia. Mutta sairaalaan tyskyllä kun siltä tuntuu, kyllä ne kotiin laittavat takaisin jos niin parhaaksi katsovat.
Juu, mut ei ne aina oo niin kaikki tietäviä. Onneks ite vaadin jäädä sairaalaan, kätilö vaan höpötti, et et sinä tänään kyllä synnytä, vauva ylhäällä ja kanavaa monta senttiä jäljellä. Sit selvis onneks jotain muutakin ja san jäädä sairaalaan. Ja tuosta kahden tunnin päästä puskin vauvaa pihalle.
 
Esikoiseni syntyi tasan kaks viikkoa sitten. Supistukset alkoi n. kuuden aikoihin illalla heti melko kivuliaina ja 5 min välein, piti jo silloin pitää kiinni jostain. Tunti siitä otin pari panadolia ilman mitään vaikutusta. Puoli tuntia siitä n. klo 19.30 olin jo niin kipeä etten voinut enää olla kotona ja vertakin alkoi tulla. Käveleminen ei oikein tuossa vaiheessa tuntunu mukavalta ja mies joutuikin pyörätuolilla kärrätä mut vastaanottoon kunnon leffatyylillä :LOL:

Pikkunen tyttö syntyi vajaa kuusi tuntia supistusten alkamisesta klo 23.50. Avautumisvaihe oli tosi kivulias, lääkärikin puheli puudutuksen laiton jälkeen että nopeat synnytykset on yleensä rajumpia.

Osasin odottaa nopeaa synnytystä, sillä omalla äitilläkin on ollut todella nopeita toimituksia kaikki. On siis perinnöllistä, eli kannattaa kysellä oman äitin kokemuksista.

mamma83
 
Mulla alkoivat rajut ja tosi kipeät supistukset aamulla klo 6 maissa (mitään tuntemuksia tai suppareita ei ollut aikaisemmin ollut). Tulivat 10-15min välein. Klo 11.30 olimme sairaalassa ja silloin olinkin jo 6cm auki. Käärön sain syliin klo 14.48 =)
 
nopeasti
Minulla alkoi supistukset 19.50.Niitä tuli muutama kunnon muljahdus ja sitten meni vedet. Soitin sairaalaa ja sanoivat ,että voithan tulla käymään. Aika lujaa ajeltiin ,kun kipakat supistukset tuli 2 min välein. Sairaalassa 7 cm auki ja saliin kun pääsin niin ponnistaa sai alkaa. Vauva syntyi 22.05. Myös minun äidin molemmat synnytykset ovat ollet näin nopeita. Näistä nopeista synnytyksistä puhutaan niin vähän neuvolassa yms, että en itsekkään tuumannut ymmärtää lähteä.
 
supistelut alkoi aamu 6 aikaan, supisteli heti 1-2 min välein. sairaalassa oltiin parin tunnin päästä. Sairaalassa 1h 45min ja tyttö syntyi. Kokonais kestoksi kirjattiin 3 ½ h. Kyseessä siis esikoinen.

Nyt odotan toista ja neuvolassa käskettiin mennä heti sairaalaan kun supistelut alkaa. Toivottavasti mieskin ehtii mukaan :)
 
Ensimmäiset supistukset tulivat 7.00 aamulla. Eivät olleet mitään hirveän kivuliaita, mutta ei siinä saanut enää nukuttua. Koko päivän supisteli, ja välillä piti ottaa tukea jostain. Muuttuivat illalla kivuliaiksi, ja olo oli tukala kun mentiin puolen yön jälkeen sairaalaan. Poika syntyi seuraavana päivänä minuuttia vaille puolenpäivän.
 
Mulla kun oli tullut kivuliaita suppareita useamman tunnin kävin synnärillä..kätilö sanoi että sormelle auki ja vauvan pää kiinnittynyt ja vauva tosi alhaalla. Kysyi haluanko jäädä osastolle vai mennä vielä kotiin. tulin kotiin.. muutaman tunnin päästä valui jotain kirkasta nestettä ja myös vaaleanpunaista. Kävin synnärillä ja ei ollut ainakaan lapsivettä ja lääkäri ultras ja sanoi että on kyllä pehmeä ja sormelle auki mutta kanavaa vielä jäljellä 1,5cm. Supistuksia tullut sen jälkeenkin ja nyt siis yhteensä 11,5 tunnin ajan.Voikohan nää lyhentää sen kaulan nopeastikin? Vai voiko näitä näin kipeitä tulla monta päivää? Ja taas tulee vaaleanpunaista nestettä..voiko olla verta?
 
Noin 3 tuntia oltiin kotona ennen kuin lähdettiin sairaalaan ekasta supistuksesta. Kyseessä siis ihka ensimmäin oikeasti kipeä supistus. Supistusten väli oli heti 4-5 min ja siitä alkoi vain tihentymään. Sairaalassa kerettiin sitten olemaan hiukan yli 3 tuntia. Synnytys siis kesti ekasta supistuksesta 6h15min.
 
klo: 20.00 mentiin ekan kerran synnärille tutkittavaks, käyrissä näky selvät supistukset, mutta ei ollu pakko jäädä sairaalaan kun mä kerran niin kauheesti halusin kotiin. ajattelin sit mennä kotia nukkumaan, mut ei siinä kyllä yhtään nukuttu. kello 04.00 lähettiin sit uudestaan ku ei enää sietäny kipuja. klo 13.00 sain epiduraalipuudutuksen ja siinä sitä maattiin synnytys salissa 9 tuntia. poika syntyi klo: 21.49 :heart: että 21.5 tuntia lukee papereissa että synnytys kesti.
 
No me oltiin kotona vissiin jotain 3h ja lähettiin sit sairaalalle päin ajelemaan. Supistukset ei kylläkään ollu mitään kauheen kivuliaita, mutta meillä kuitenki reilu 100km matkaa, niin lähettiin hyvissä ajoin...
 

Yhteistyössä