kuinka pitkään te muut aiotte olla tuplien kans kotona?

eli oletteko menossa esim. äippäloman jälkeen takas töihin ja miten?
ite aion olla kotona näitten kans sen koko 3v. :whistle:
välillä kyllä jo tuntuu et huh,pitäskö ettiä töitä kodin ulkopuolelta mut kyl mä sen päätöksen tein jo odotusaikana et kotona ollaa mahollisimman pitkään ihan kuten esikoisenki kohalla.
välillä vaa jotenki alkaa maistuu puulle tää kotona oleminen ku tuntuu "ettei oo mitään tekemistä".. :/
tuplissa kyl siis tekemistä riitttää mut pitäs välil yrittää käyä täältä kotoo jossai muuallaki ku lähikaupasa... :/
 
No minä olin sen äitiysloman ja sen loputtua ilmottauduin työkkäriin. Eipä tuota siltikään paljoa töitä ollut. Kolme kurssia kävin ja parissa lyhyessä työssä olin. Elikkäs siltikin kotona olin paljon tyttöjen kanssa. Nyt sit odotan kolmatta ja kohta jään äippälomalle ja ajattelin jäädä ainakin joksikin aikaa kotihoidontuelle. Siinäpähän tuota kerkiää miettiä mitä sit rupeis tekee. Ja välillä on aikoja kun tuntuu ettei ole tekemistä tai että aina menee sitä samaa rataa päivät ,mut tämä lienee yleistä meillä kotiäipillä... =)
 
Meillä on hoitoon lähtö edessä tammikuussa,tytöt ehtivät täyttää 2 vuotta.On aika ristiriitaset ajatukset tuosta töihin lähdöstä ja hoitoon viemisestä,mutta eiköhän se siitä =) Onneksi nuo tytöt eivät ujostele ja muutenkin ovat reippaita ja omatoimisia.Ja ompahan heillä toisistaan tuki ja turva hoidossa.
 
Kotona olen vielä ja tarkotus on vielä tovi ainakin olla. Pojilla on ikää pian 1,5v. En tiedä olenko niin pitkään että pojat 3 täyttäisi, mutta ainakin nyt jos sinnittelisi edes tuohon 2v paikkeille :) Aika näyttää
 
Meillä pojat ehtii huikeaan 8.5 kk:n ikään kun mamma suuntaa töihin. :ashamed:
Isi jää sit kotiin näillä näkymin ainakin niin, että pojat täyttää 1v4kk.
Olenko jotenkin pahis äiti kun muut olette niin kauan kotona?
En ole edes sanonut tuttavilleni vielä, kun tiedän, että kauhee haloo siitä nousee varmasti. :ashamed:
 
Olen ajatellut lähteä takasin töihin äippäloman loputtua. Mulla on äippäloman päälle kaksi kesälomaa käyttämättä, joten tytöt ovat silloin 1v 2kk. Meillä ei ole isällä mahdollisuutta jäädä kotiin, joten tytöt menevät sitten päivähoitoon.

En ole ajatellut olevani mitenkään "pahis" ;) asian johdosta, mun elämään vaan kuuluu aika tärkeänä osana töissä käyminen ja tiedän jaksavani paremmin kotonakin kun saan käydä töissä. Älä sinäkään Tirlittan pode asiasta huonoa omaatuntoa, jokainen perhe toimii tavallaan. Ja ainakin minulla on vanhempien tyttöjen osalta ainoastaan positiivisia kokemuksia päiväkodeista; vien ihan hyvillä mielin nämä pienimmätkin sinne.

:)
 
Nostan tätä kun asia kovasti kiinnostaa!

Mulla jää valmistuminen 2-3kk päähän. Eli LA 31.10 ja valmistuminen ois ollu 15.12.
Ajattelin opinnäytetyön tehdä valmiiksi syksyyn mennessä ja jättää sitten vastavuoroisesti yhden harjoittelun sinne äippäloman jälkeiseksi ajaksi.

Tänään vaan vastuuopettajani sanoi, että mun täytyy olla esittelemässä opinnäytetyötäni marraskuussa!! :eek: Siis haloo.. Mulla voi olla kaksviikkoset kaksoset ja pää ihan pyörällä hormoneista ja väsymyksestä.. Kukahan siitä opparin esittelystä hyötyy??
Se pitää kuitenkin esitellä omalle ryhmälle ja kaveri kenen kanssa teen sitä valmistuu jouluna. En tiedä häiritsisikö esittelemättömyyteni jotenkin hänen valmistumistaan.. Oppilaitoksemme niin kovasti mainostaa, että "meillä joustetaan ja perheellistenkin on helppo opiskella"!! :x

Olin ajatellut jatkaa koulua sitten kun lapset ovat esim. 1v3kk tai jotain kun seuraava sopiva lukukausi alkaa.
 
Rv 13, eli LA 17.9 olen minäkin ehtinyt pohtimaan jo asioita vuoden päähän. Nyt tuntuu kyllä siltä, että meillä laitetaan tuplat vuoden iässä päiväkotiin ja mamma menee töihin. Olen nimittäin ollut nyt vuoden verran kotona äitiyslomalla ja kyllä todellakin kaipaan kovasti jotain muutakin. Luulenpa, että vuoden päästä pohtiessani tätä samaa ja oltuani kahden pienen, sekä yhden alle kaksivuotiaan kanssa kotona olen jo aika kovasti palaamassa töihin ;) .

Tietysti aina vähän tilannekohtaistakin, meillä painaa lainat ja toisaalta työpäivät ovat meillä molemmilla hieman lyhyempiä.

Kylläpäs vastuuopettajasi on "ymmärtäväinen" raitapaitainen. Monissa oppilaitoksissa saa opinnäytetyön esittelemisestä luistettua heikoimmillakin syillä.

 
mulla alkaa työt hutikuun alusta eli ihan kohta :eek: tuplat nyt 1,5v ja päiväkotiin menevät. itse olen jo jonkun aikaa ollut ihan valmista kamaa töihin, mutta pienten takia oon jaksanut kotona olla. puoli vuotta hoitovapaata on kyllä näillä lainoilla ollut melkoista kituutusta... että sinänsä hyvillä mielin töihin menen, vähän jännittää tulevat aamut, mutta eiköhän se siitä lähde sujumaan.
 
Minä olen nyt ollut kohta kolme kuukautta töissä. Pojat 11kk. Isi ollut kotona ja on toiminut aivan loistavasti! Kaikki perheenjäsenet on tähän tyytyväisiä, joten jatkamme tätä ainakin sinne koulujen alkuun, mahdollisesti jopa siitäkin eteenpäin.
 

Yhteistyössä