Kuinka pitkiä päiväunia 1v nukkuu?

Meidän tyttö 1v3kk nukkuu ihan sairaan vähän päivällä. Päiväunet kestävät tunnin; joskus enemmän ja joskus vähemmän. En saa niitä millään keinolla pidentymään. Yöunet ovat noin 10 tuntia.

Onko kohtalontovereita ja miten jaksatte? :attn:
 
Meillä poika nukkui 1v 12h yön ja 3h päikkärit. Nyt 2,5 ja nukkuu 10-11h yön ja 1-3 tunnin päikkärit. Kaverin 8kk vauva nukkuu 1-2 x 40 minuutin päikkärit ja 11h yössä, että lapsien unen tarpeet on vain hyvin yksilölliset. Koita jaksaa, ymmärrän kyllä, että olisi kiva varmaan itsekin hetki hengähtää keskellä päivää... :hug:
 
Meidän nyt 1v neiti lopetti n 4,5kk iässä kunnon (2-3h) päikkärit. Siitä lähtien ovat olleet 0,5-1h. |O
Tällä hetkellä nukkuu yöllä n 10-11h (syö tosin pari kertaa yöllä) ja päivällä sen 0,5-1h. Joskus hyvänä päivänä nukkuu 2 päikkärit, tosin toiset yleensä sitten autossa johon helposti nukahtaa...
Minä olen jo töissä, joten kyllä tässä huumonrintajua tarvitaan, että itse jaksaa pysyä järjissään. Eikä sitä aina ihan järjissään tunnu olevankaan... :x
 
meillä on 14kk tyttö kans vähäuninen. Yöunet n. 10h ja päiväunet n. 1,5h.
Neuvolantäti sanoi että jotkut lapset vaan pärjää vähemmällä unella (joka ei ole sitten niin mukavaa äidille joka on ollut aina paljon unta tarvitseva :D )
 
Meidän likka on nyt reilu 1v1kk ja nukkuu päikkäreitä ulkona 1,5-2,5h. Mut YLEENSÄ 2h ja tuossakin ajassa saattaa kerran herätä jolloin hyssyttelen takaisin uneen. Välillä tuntuu että herää ihan liian ajoissa, mutta aina ei suostu nukahtamaan uudelleen. Toisia päikkäreitä ei enää nukuta ja yöunet on suunnilleen klo 20-07.30 (yhden kerran yöllä vielä syö).
Nukkuuko ma-mi lapsesi ulkona vai sisällä?? Ulkona on ainakin raikkaampaa nukkua, meidän neiti ei edes sisällä nukkuisi. Tosin tuohonkin haluaisin muutosta, sillä talvi tulee ja kelit ja pakkanen saattaa olla sitä luokkaa, että ulkona ei voi nukuttaa..
 
Meidän poika 13kk nukkuu päivällä 1-3 tuntia, useimmin 1 1/2 tuntia. Yöunet on noin 11 tuntia. Nuo vain reilun tunnin päikkärit ei tahdo riittää, vaan poika kitisee ja roikkuu lahkeessa koko illan. Nyt olen parina päivänä tehnyt niin, että kun poika siinä tunnin unien jölkeen herää, lämmitän maitoa (poika juo lämmintä maitoa pullosta ennen unia) ja käyn antamassa sen pojalle ja pistän takaisin sänkyyn. On toiminut ja poika on nukkunut sitten vielä 1-2 tuntia lisää ja ollut illallakin paremmalla tuulella.
 
Meillä 1v1kk nukkuu n.12h yöunet, sekä päikkärit n.1h30min-2h30min.
Joskus valitettavasti herää jo 45min. jälkeen (kova ääni esim. roska-auto) eikä nukahda uudelleen millään ilveellä, ja siitä aina seurauksena kiukkuisa ilta..

Silloinkin päikyt voi olla lyhyet jos ei ole syönyt ja juonut kunnolla ennen unia.
 
Meilla 1v tytto talla viikolla ilmeisesti paatti lopettaa toiset paivaunensa )) Nyt nukkuu yhdet noin 2 tunnin unet ja yolla noin 10-11h. Ei syo yolla, mutta aamulla noin 6 heraa ja saa maitoa jonka jalkeen nukahtaa samantien noin 8 asti. Toi maitojuttu kanssa on aika uus.. mutta olen niin aamu-uninen itse etta olen siita oikein tyytyvainen. Kylla huomaa iltaa kohti tyton vasyvan ja tuleekin valilla syliin huilaan.
 

Yhteistyössä