Kuinka pitkiä synnytyksiä?

  • Viestiketjun aloittaja Vivian-81
  • Ensimmäinen viesti
Vivian-81
Kuinka pitkiä ja vaikeita synnytyksiä teillä on olleeet ekat synnytykset?Entä niihin verrattuna toiset synnytykset?
Itselläni oli neljä vuotta sitten tosi vaikea ja pitkä (32h) synnytys ja nyt olis la 12.10..hirvittää... :/
Olenkin tässä juuri lähdössä pelkopolille taas keskustelemaan.
Elikkä ystävälliset immeiset kertokaa kokemuksianne :wave:
 
Minulla on 7 synnytystä takana ja kaikki ovat olleet nopeita ja helppoja.Jokaisen synnytyksen kesto on ollut jotain 4tuntia ja risat ja ponnistusvaihe alle minuutin jokaiselta. :whistle: Toki kipeitähän ne on myös olleet ja yhdeltä olen saanut puudutteen joka vei kaikki kivut,muilta ei ole ehditty antaa. :/ Laskettu aika on 12.10 ja pelottaa ja jännittää synnytys todella paljon.Ärsyttää kun kaikki vaan jauhaa että kyllä se siitä,mutta en voi sille mitään että asia pyörii taukoamatta mielessä. :eek:
 
-Ensimmäinen kesti 1h 35min + 7min ponnistusvaihe (2670g/37cm)
-Toinen 6h 30min + 5min ponnistus (2245g/46cm)
Kolmannen la olisi ensi lauantaina ja pelottaa vaikkei synnytykset vaikeita ole ollutkaan...nyt on vaan ensimmäinen kerta kun olen päässyt "loppuun asti" eli 40. viikko jo menossa :\|
 
Tupuna76
Mulla eka synnytys kesti säännöllisistä suppareista 9h45min. Mutta todellisuudessa supistukset alkoivat jo reilu kaksi päivää ennen kuin lapsi sitten syntyi. Niitä oli yötä päivää, välillä puolen tunnin tauko ja taas alkoi 10-15min välein.
Nyt jännittääkin tämän toisen kanssa, että kestääkö yhtä kauan. Ei siinä pysty esikkoa hoitamaan jos monta päivää supistelee.
 
Molempien kestoksi neuvolakorttiin kirjattu noin 4h 15 min. Eka todellakin kesti ekasta supistuksesta vauvan syntymään sen reilut 4 tuntia, lapsivesi oli menny jo pari vuorokautta aiemmin (käynnistettiin).

Toisesta oli supistuksia ehkä noin 10 tuntia ennen syntymää, mutta ne muuttuivat selkeästi erilaisiksi reilut 4 tuntia ennen syntymää. Eli sairaalassa olin kyllä kauemmin kun sen 4 tuntia.

Ekan ponnistusvauhe kesti reilut 20 minuuttia, toinen 5 minuuttia. Ekaa synnytystä on vähän vaikea verrata mihinkään, kun sain kokoajan oksitosiinia aika paljon, eli niin paljon kun kätilö uskalsi antaa, hän tahtoi synnytyksen valmiiksi ennen vuoron vaihtoa :eek: ! Eli oli aika rankka, vaikka nopea olikin. En osaa kyllä oikein verrata noita synnytyksiä helpompi-vaikeampi akselilla, mutta eiköhän se toinen kuitenkin helpompi ollut. Ainakin se oli rauhallkisempi kokemus ja sain ponnistaa pystyssä, mikä helpotti huomattavasti.
 
mulla bon molemmat synnytykset siis merkattu ekasta supistuksesta
aina kun on ekat oikeat supoistukset on äkkiä riennetty sairaalaan

eka 23h 45min joista ponnistus 20min olin paniikissa ja shokissa kivunlievityksenä sain kaikki mahdolliset pelkäsin jo ennen synnytystä tajuttomasti ja kun se vielä vierähti pitkäksi ja kipuisaksi en moneen vuoteen uskaltanut tulla raskaaksi tyttö 3,740g

toinen 2h 30min ilman minkään sortin kipulievityksiä kun mitään ewi ehditty antamaan poika 4,140g
 
eka synnytys kesti kaikenkaikkiaan 9h 50min josta ponnistusvaihe 20min..erittäin kivulias oli ja välilihaki jouduttiin leikkaamaan.. :x

toinen synnytys oli nopea ja helppo, mutta tositosi kivulias myös :eek: Kesto 2h30min josta ponnistusvaihe 3min..kivunlievityksenä oli paracervikal (samoi ku ekassakin, tässä vaan ei auttanu mitään kun)

Kolmannen kesto 40min josta 1min ponnistusvaihe. Ei likellekään niin kivulias kun aiemmat, mutta sitäki pelottavampi :whistle: Luomusynnytykseksi meni..
 
äitee80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2005 klo 07:24 Vivian-81 kirjoitti:
Kuinka pitkiä ja vaikeita synnytyksiä teillä on olleeet ekat synnytykset?Entä niihin verrattuna toiset synnytykset?
Itselläni oli neljä vuotta sitten tosi vaikea ja pitkä (32h) synnytys ja nyt olis la 12.10..hirvittää... :/
Olenkin tässä juuri lähdössä pelkopolille taas keskustelemaan.
Elikkä ystävälliset immeiset kertokaa kokemuksianne :wave:
esikoisen synnytys pari vuotta sitte oli vaikea, synnytys kesti noin 14 ja puoli tuntia. Mulla nousi kuume sen aikana melkein 39 ja tulehdusarvot nousivat yli 250, koska lapsivesien menosta oli niin kauan.(yli 30 tuntia) Heikkojen supistuksien takia päädyttiin imukuppiin, mut loppujen lopuksi sekin irtosi 2 kertaa ja sain ite ponnistettua tytön maailmaan. Tytön hartioiten ulosautto oli melko vaikeaa. Tyttö joutui heti vasta syntyneitten teholle ja oli siellä 2 viikkoa ja itekin olin osastolla yli vkon kohoneen tulehdusarvon takia.

Nyt olen rv 32+6 ja la 27.10 ja tuleva synnytys pelottaa, olen käynyt myös pelkopolilla juttelemassa ja mua se on ainakin auttanut paljon.
Mut toivottavasti seuraava synnytys on helpompi, voimia sulle!

:hug:
 
Vivian-81
Niin, kyllä se helpottaa kun saa jutella ja käydä läpi ekaa synnytystä.Mutta pelottaa silti :/
Mulla on siis nyt tänään 35rv täynnä eli ei enää hirveen kauaa...
Mut toisaan se eka synnytys oli ihan kauhea kun alusta asti supistuksia oli tiuhaan ja tositosi kipeitä mutta eivät oikein vaikuttaneet mitenkään, mutta en saanut mitään niitä vahvistamaan ennen kuin aika lopussa...Sain melkein heti mentyänisairaalaan petidiniä, ja sit oli polla aivan sekaisin mutta kivut eivät kyllä hävinneet minnekkään :'( ja kun olin sekaisin en tajunnut yhtään mitään mistään..koko synnytyksestä ei jäänyt mieleen muuta kuin kauheat kivut ja hätä ja jumalattoman pitkä kesto.Sain synnytyksen aikana myös epiduraalin ja lisäannoksen,spinaalin ja suoraan suoneen jotain lääkettä kans.Ainut oli tuo spinaali mikä kunnolla auttoi hetkeksi,nukahdin =) Niin ja meillä meni vauva kans teholle heti samana yönä kun tulehdusarvot nousivat,oli siellä 9 pv antibiootilla ja sit oltas kotiin päästy mut itselläni nousi sitten kuume 40c ja sain tiputuksena antibioottia ja sit vielä kaksi yhtäaikaa otettavaa kahden viikon kuuria kotiin(lähdin omalla vastuulla kun ei vauvalla ollut enää hätää)Ja paranin kyllä sit aika nopsaa.
Mutta toivotaan tosiaan että nyt on helpompaa..sinulla myös!!!!Ollaan kyllä pelkopolilla tehty suunnitelmaa ettei saa petidiniä ja ilokaasua antaa(etten ole aivan polla sekaisin)ja että edellinen pitkä ja kivulias synnytys pitää ottaa huomioon ja myös jaksaminen.
Voimia myös sinulle Äitee-80 ja muillekkin!
 
Kanelimuori
esikoinen 8h30min ponnistusvaihe 45min ja lopulta imukuppisynnytys. En kuitenkaan ajattele tätä vaikeana synnytyksenä.
Tämän pikkukakkosen synnytys kesti sitten 53min joista ponnistusvaihe n.2-3min, tuon ponnistusvaiheen kestoa en osaa tarkalleen sanoa kun ei ollut kellosta katsojaa kun vauva syntyi isän avustuksella kotiin. :D
 
stiinaliisa
Mä en oikein tiedä mistä ne ajat lasketaan, kun mäkin olin esikoista tekemässä 3 päivää...tosin vauvaa yritettiin pitää sisällä, mutta kivuliaita supistuksia oli koko tuon ajan :(

No, ajoiksi on merkitty 8h ja ponnari 8min.
Kuopus 6 h ja ponnari 26 min.
 
Esikoisen synnytys kesti 18 tuntia, olin kylläkin 42 tuntia synnytysosastolla kun lapsivedet menivät osittain.
Esikoinen oli 4020 g, Kuopuksen synnytys kesti 6 tuntia. Tyttö oli 4570 g. Nyt odotan kolmatta la. 25.1. Enpä vielä ole kamalasti ajatellut synnytystä.
 
martsis
11.7 tänä vuonna synnytin pojan 3h 35min. kahden päivän käynnistyksen jälkeen (raskausmyrkytys mulla) ponnistusvaihe kesti 10min. ja epiduraali ei ehtinyt vaikuttaan kun menin synnytyssaliin n.tuntia ennen lopullista synnyttämistä....sattui,sattui,sattui, mutta lopputulos aivan ihana ja nyt 2kk olen jo unohtanut kivut kokonaan :) väliliha repesi 1.asteen, eli ei pahasti. poika 3620g ja 51cm. Raskausviikkoja tuolloin 38+1
 
äiti20wee
Mulla tämä esikoinen tuli nopeaa vauhtia, synnytys kesti kaiken kaikkiaan 2h15min, ponnistus kesti n.10min.Kipeää kävi mut lopputulos oli ihana poika, 3080g ja 50cm. :flower:
 

Yhteistyössä