Kuinka pitkiä työpäiviä teette?Ja minkäikäisiä lapsia?

Minä yleensä ainakin 8 tuntia...viikonloppuisin yleensä 10h!Morkkistaa vaan kun esim.sunnuntain pitkän vuoron jälkeen on maanantaina heti aamu-vuoro!Lapsi on nukkumassa kotiuduttuani ja nukkumassa kun lähden taas...ikävä ja huono omatunto soimaa! :'(
Mutta rahan takiapa sinne töihin oli pakko palata!! :eek:
 
Kahdeksan tuntia arkisin plus koulutukset työn puolesta päälle n. pari kertaa kuukaudessa 2-4 tuntia kerrallaan ja työmatkat 1 tunti päivittäin. Viikonloput yleensä vapaat. Olen saanut ihanan haastavan työn, josta nautin ja haluan olla töissä. :heart:
 
kukkerikuu
Mulla työmatkoineen kaikkineen päivän pituus on 10,5 tuntia. Pojat ovat hoidossa n. 8 tuntia, kun mies vie heidät. Lapset 4,5 ja 2,5 v. Viikonloppuisin emme ole kumpikaan töissä vaan lasten kanssa kotosalla.
 
Päivä normaalisti 7-15.30 eli hoitopäivä pojalla 8,5 tuntinen.Mies vie aamulla ja minä haen niin saadaan pois vähän ajasta.
Kun nyt loman jälkeen menen töihin alkaa viikkottainen vuorotyö eli aamu on 6-14 ja ilta 14-22.
Aamuvuoroviikko pysyy normaalina,mutta iltavuoroviikko lyhenee pojalla hoidossa.
Ai niin poika nyt 2 vuotias.Tytär jo 17v.

 
Normaalipituinen työpäivä (8)9-(16)17, mutta joustoa on ja työpäivät jää usein n. 9-16 =) . Meillä kolme lasta 5v, 3v ja 2v, mutta ovat isukin kanssa kotona. Mun "työvuoro" kotona alkaa sitten alkuillasta ja mies vetäytyy työhuoneeseensa omiin hommiin. Omaa aikaa jää illassa noin 1-2 tuntia riippuen miten ehtii yöpuulle. Lasten kanssa jää arkisin aikaa 2-3 tuntia illassa ja viikonloput ollaan sitten kaikki yhdessä. Meillä toimii!
 
samase
pojat hoidossa noin 15 päivää kuussa ja hoitoaika vaihtelee arkisin 8-16 tai 11-17.jos mulla aamuvuoro mies vie minä haen ja jos ilta minä vien mies hakee.ja mulla yleensä viikonloput töitä joten mies lasten kans kun minä töis ja viikolla minä lasten kans kun vapaa.lapset reilu 4v ja 2v..se on vuorotyöläisen elämä sellasta. :flower:
 
aamulla isä vie lapset tarhaan klo 0800 ja minä haen klo 1630-1700.
hirvee huono omatunto kun pienet (1.5 ja 2.8) joutuvat olemaan pitkiä päiviä tarhassa. sitten illalla ollaan väsyneitä :'( .
kivempi olis kaikilla jos vois jäädä ite hoitamaan kotiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 14:32 tuikku kirjoitti:
aamulla isä vie lapset tarhaan klo 0800 ja minä haen klo 1630-1700.
hirvee huono omatunto kun pienet (1.5 ja 2.8) joutuvat olemaan pitkiä päiviä tarhassa. sitten illalla ollaan väsyneitä :'( .
kivempi olis kaikilla jos vois jäädä ite hoitamaan kotiin.

ET ole ainoa ...Mutta toisaalta, te ajattelette perheenne tulevaisuutta pidemmällä tähtäimellä, siis turvaatte tilanteen lapsille kun ovat jo taaperoiän ylittäneet. Ts. joskus ärsyttää, kun neuvotaan jopa ottamaan lainaa omilta vanhemmilta, jotta voisi olla kotona hoitovapaalla.
 
anu
olen töissä 5-12....
mies vie lapsosen hoitoon seitsemäksi ja mä haen kahden aikaan....
pari tuntia on mun "omaa aikaa" ja sitten mies saa rauhassa levätä tunnin verran töiden jälkeen ja sitten olemme kaikki virkeitä tekemään yhdeessä mitä teemmekin :heart:
 
Minä töissä 8-16, mies vuorotöissä. (6-14, 14-22, 22-6)
Sillon kun mies aamuvuorossa taikka yövuorossa niin vien hoitoon aamulla klo 7.30 mies hakee noin klo 14.30- 15 Sillon kun mies iltavuorossa, niin se vie pojan joskus aamupäivällä ja mä haen viimestään klo 17. Eli pojalla hoitopäivät keskimäärin 7 tuntia. Ikää on 1v 4kk :(
 
-jansku-
Aloittelin juuri uuden työn, ja teen työtä kotoa käsin todella paljon...päivät venyy todella pitkiksi, koska en vaan osaa asettaa itelleni työaikoja kotona. Isommat lapset on koulussa päivät, nuorin(5v) on kotona,mutta varmaan hälle kysellään hoitopaikkaa,koska en kovin paljon kerkeä hänen knassaan päivässä oleman. Poika touhuilee paljon omia juttujaan...paljon noita töitä teen myös illalla, kun mies ja isommat lapset on kotona, niin heistä on sitten nuorimmalle seuraa
 
älkää itkekö niit että ette kerkee olee lastenne kanssa yms. mä tällä hetkellä virallisesti kotiäiti ja epävirallisesti hoidan omien lisäksi yhtä kaverin poikaa muutaman päivän viikossa, ja muuta työtä en teekään niin kauan kun pojat on pienii. se on mies kenen pitää elättää ja äitin paikka on kotona lasten kanssa kunnes nämä ovat tarpeeksi isoja pärjätäkseen keskenään
 
hyvä aaron!
mäkin haluaisin olla virallisesti kotiäiti. pitänee näyttä sun teksiä mun miehelle, muuten se ei usko.
mulle on aika raskasta olla kokopäivä toissä kun on pieniä lapsia kotona. ihmiset aina säikyttelee että tylsistyt siellä kotona neljän seinän sisälla eitkä saa tarpeeksi virikkeitä, sun lapset ei kehity kotona samalla tavalla kun tarhassa ja onks kiva sit kun ei oo rahaa jne. mut siinä vasta jaksamista onkin kun teet ensin työvuoron töissä ja sitten toisen kotona. :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2005 klo 22:14 aaron kirjoitti:
älkää itkekö niit että ette kerkee olee lastenne kanssa yms. mä tällä hetkellä virallisesti kotiäiti ja epävirallisesti hoidan omien lisäksi yhtä kaverin poikaa muutaman päivän viikossa, ja muuta työtä en teekään niin kauan kun pojat on pienii. se on mies kenen pitää elättää ja äitin paikka on kotona lasten kanssa kunnes nämä ovat tarpeeksi isoja pärjätäkseen keskenään
Mitenkä eronneet?
 
itselläni on sellanen tilanne että pitäis ehkä lähteä töihin tammikuussa ja lapsemme ois silloin vuoden.. huh huh, kylläpä tuntuu ilkeelle jo nyt, joten saa nähä miten käy tammikuussa.
No, tiedän paljon pieniä jotka ovat hoidossa, enkä syyllistä vanhempia jotka ovat näin päättäneet, koska kukaan ei voi sitä tietää esim. millanne taloudellinen tilanne on, jos vaik asunto ym lainaa jo päällä.
Et se on kyllä jokaisen oma asia, ettei pitäs kenenkään puuttua toisten asioihin. sehän voi pahentaa vaikka parisuhdetta jos on rahahuolia, enkä tarkoita nyt pieniä, joita vois vanhemmilta lainata..siis tarkoitan tuota hoitoon viemistä..jos pitäis saada enempi ruokaa pöytään kotona.. :attn:
 
ei se sitä tarkoita että jos on kotiäiti niin tarvii kotona nyhjöttää, me käydään puistoissa, seurakunnan perhekerhossa ja esikoisella (n.5v) on kaksi kertaa viikossa oma seurakunnan päiväkerho jossa on samanikäisiä lapsia ja "virikkeellistä" tekemistä. ja sitä paitsi osaan itsekkin keksii esikolle tekemistä, puuhakirjoja, pelailua ja nyt ollaan opeteltu kirjottamista ja lukemista. elän ihan tällä vuosituhannella, mutta olen olemassa vain perhettäni varten ja omat jutut on vain jotain huuhaata jonka joku töissä käyvä äiti on keksinyt. mun elämässä ei ole muuta kuin perhe ja joskus jos jotain harrastan niin se on sellasta mihkä voin ottaa lapset mukaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2005 klo 21:54 aaron kirjoitti:
ei se sitä tarkoita että jos on kotiäiti niin tarvii kotona nyhjöttää, me käydään puistoissa, seurakunnan perhekerhossa ja esikoisella (n.5v) on kaksi kertaa viikossa oma seurakunnan päiväkerho jossa on samanikäisiä lapsia ja "virikkeellistä" tekemistä. ja sitä paitsi osaan itsekkin keksii esikolle tekemistä, puuhakirjoja, pelailua ja nyt ollaan opeteltu kirjottamista ja lukemista. elän ihan tällä vuosituhannella, mutta olen olemassa vain perhettäni varten ja omat jutut on vain jotain huuhaata jonka joku töissä käyvä äiti on keksinyt. mun elämässä ei ole muuta kuin perhe ja joskus jos jotain harrastan niin se on sellasta mihkä voin ottaa lapset mukaan.

Eiköhän suurin osa käy työssä ansaitakseen perheelle elannon, eikä siksi että se on "oma juttu"? On turha mennä sille linjalle, että ostaa vain UFF:stä vaatteet, vanhenevat tuotteet jne...Ei Suomen oloissa työllä juuri rikastumaan pääse. Kaikilla mies ei ansaitse niin hyvin (tietysti voisi harkita asunnon ja auton myymistä, silloin ei tarvi edes turvaistuimia...) tai yh:t eivät voi jäädä kotiin (voi tietysti tuomita, että mitäs teit väärän valinnan...)

Tuskin kellään työssäkäynti mitään juhlaa on. Jos sitten sattuu viihtymään siellä mistä leipänsä saa, en pitäisi pahana. Se ei tarkoita että työ menee perheen edelle.
 

Yhteistyössä