Kuinka pudotetaan äiti takas maan pinnalle?

"Vieras"
Ehkä se puheterapi ei tosiaan edistä hänen tilannettaan? Keneltä lausnto tuli? Kelalta, hoitavalta lääkäriltä?

Jos kela niin ei kuin valitusta ja uutta päätöstä hakemaan.

Jos hoitavalta lääkäriltä voi olla että on todella katsottu ettei puheterapiasta ole hänelle juuri hyötyä. Silloin on ehkä parempi että terapia tuolta osin loppuu.
 
hoitavalta taholta tuli tuomio, eikä kelalta kannata kysyä jos vammaisneuvola on sitä mieltä ettei kannata jatkaa.. tällä menolla tulee aina tarvitsemaan avustajaa tai tulkkia jos menee "yksin" johonkin
 
"Vieras"
hoitavalta taholta tuli tuomio, eikä kelalta kannata kysyä jos vammaisneuvola on sitä mieltä ettei kannata jatkaa.. tällä menolla tulee aina tarvitsemaan avustajaa tai tulkkia jos menee "yksin" johonkin
Mä olen nyt ikävä ihminen mutta voihan olla että he ovat oikeassa ja että lapsei tarvitsee sitä tulkkia? Olen ollut kehitysvammaisten päivätomintakeskuksessa töissä ja vaikka kaikki eivät siellä osanneet puhua tulivat kuitenkin ymmärretyiksi tuttujen hoitajien toimesta. Ehkä juttu vaatii sulta sulattelua, kyllähän se on kurja uutinen.

Ei se silti tarkoita etteikö lapsesi voisi itsenäistyä ja pärjätä niin hyvin kuin hänen lahjoillaan voi. Avustaja ei ole huono juttu!
 
"Vieras"
Mitä kautta saitte kansion? Kai heillä on sanansa sanottavana, että kansiota myös käytetään. Tietääkseni kansio on satojen eurojen arvoinen. Voihan silläkin " puhua"
 
"vieras"
Kauanko sitä puheterapiaa on sitten takana? Jos siitä ei mitään hyötyä ole, niin se on aika turhaa käydä siellä viemässä aikaa muilta tarvitsevilta. Täällä ainakin jonot on hirvittävät ja pienemmillä puhevioilla ei ole toivoakaan päästä puheterapiaan. Toivottavasti viittomaopetuksesta on hyötyä.

Meillä on 9 v:n kuntoutussuunnitelman teko edessä, katsotaan jatkuuko puheterapia vai katsotaanko, ettei jatkosta ole sanottavaa hyötyä. Meidän dyspraktikolla siitä on ollut todellista hyötyä ja puhe on nykyään hyvin ymmärrettävää.
 

Yhteistyössä