Kuinka pukeudutte ulkoillessanne Etelä-Suomen "talvisäässä"?

  • Viestiketjun aloittaja suojasää
  • Ensimmäinen viesti
suojasää
Vuoroin on pientä pakkasta ja sit tulee taas suoja. Sade tulee lumen sijasta märkänä räntänä tai jopa vetenä. Räntähiutaleet sulavat heti vaatteille ja kokemukseni mukaan toppatakki ei kertakaikkiaan toimi. Se imee vettä kuin sieni ja vaikka se on melko paksu niin kastuu silti läpi asti.
 
suojasää
Tuulipuku voisi olla yksi vaihtoehto. Se hylkii vettä eikä ime läheskään yhtä helposti mutta se on niin ohut että sitten kun se lähtee kastumaan niin kyllä imee vedet läpi asti nopeasti.
 
suojasää
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän:
NIIN MIKSIKÖHÄN SUOMALAISET PUKEUTUU SIIHEN KAMALAAN TUULIPUKUUN????
No ei se tuulipuku auta. Kyllähän se vähän aikaa pitää mutta varttitunnin kun on vesisateessa niin pinta vettyy ja sitten se imee vedet ihan läpi asti. Ja 0-asteinen juuri sulanut vesi tulee takin sissään...iik!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja suojasää:
Vedenpitävä toppapuku olis kyllä "makee". Mutta hinta tuskin on kovin makea vaan pikemminkin suolainen.
Stadiumilta saa täysin vedenpitävän takin 150?lla ja housut 100?lla.
Kannaattaa kyllä maksaa. Sama puku kestää monta vuotta.

 
kallista on
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja suojasää:
Vedenpitävä toppapuku olis kyllä "makee". Mutta hinta tuskin on kovin makea vaan pikemminkin suolainen.
Stadiumilta saa täysin vedenpitävän takin 150?lla ja housut 100?lla.
Kannaattaa kyllä maksaa. Sama puku kestää monta vuotta.
kivan kalliit, ei mulla ainakaan ole rahaa laittaa noin paljoa, vaikka kestäiskin pari vuotta. pikkasen on hinnat karannut käsistä.

Jos olis vielä markka-aika, niin olisitko maksanut ulkoiluasusta 1500 mk?
 
vieras
Täällä länsirannikolla toimiva asu on goretoppahousut, tukevat vedenpitävät talvikengät ja maiharitakki jossa teflonpinnoite joka hylkii tuulta ja vettä. Päässä mulla on korvien suojana huivi ja tarvittaessa vedän päälle vielä hupun, joka on tuossa takissani todella hyvä. Käsissä nahkahanskat ja kaulassa huivi, alle vaatetta lämpötilan mukaan.

Pääasia suojautua vedeltä ja tuulelta. Pohjoisen reissuilla on niin helppoa kun laittaa vaan tarpeeksi monta kerrosta vaatetta päälle niin tarkenee, täällä joutuu vähän välineurheilemaan että pysyy lämpimänä. Mutta meillä tosiaan harrastus jossa liikutaan luonnossa ympäri vuoden.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kallista on:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja suojasää:
Vedenpitävä toppapuku olis kyllä "makee". Mutta hinta tuskin on kovin makea vaan pikemminkin suolainen.
Stadiumilta saa täysin vedenpitävän takin 150?lla ja housut 100?lla.
Kannaattaa kyllä maksaa. Sama puku kestää monta vuotta.
kivan kalliit, ei mulla ainakaan ole rahaa laittaa noin paljoa, vaikka kestäiskin pari vuotta. pikkasen on hinnat karannut käsistä.

Jos olis vielä markka-aika, niin olisitko maksanut ulkoiluasusta 1500 mk?

Olisin, jos se olisi ollut täysin vedenpitävä. Ja olen maksanutkin. Edellinen "toppapuku/skimbapuku" on ostettu 6 vuotta sitten. Kun ostaa ajattoman värisen, ei tarvi tosiaan usein ostaa. Skimbapuvut on nykyään juuri oikean paksuisia etelä-suomen talviin.
 
Minulla on tuollainen:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=417066&shopId=10006&findPath=true&compartmentId=10046&categoryId=10447&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

Täysin vedenpitävä ja mukavan ohut. Ei tule hiki suojasäälläkään. Ja hinta ei mielestäni todellakaan paha...
 
suojasää
Alkuperäinen kirjoittaja Candy Cane:
Täysin vedenpitävä ja mukavan ohut. Ei tule hiki suojasäälläkään. Ja hinta ei mielestäni todellakaan paha...
No ei ole tosiaan pahan hintainen. Mut jos ihan silkkaa vettä sataa reilusti niin eikö se muka imeydy läpi. Mulla ei edes syysulkoilu(tuuli)puku pidä niin hyvin saati toppavaatteet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suojasää:
Alkuperäinen kirjoittaja Candy Cane:
Täysin vedenpitävä ja mukavan ohut. Ei tule hiki suojasäälläkään. Ja hinta ei mielestäni todellakaan paha...
No ei ole tosiaan pahan hintainen. Mut jos ihan silkkaa vettä sataa reilusti niin eikö se muka imeydy läpi. Mulla ei edes syysulkoilu(tuuli)puku pidä niin hyvin saati toppavaatteet.
No ei. Kyllä tota ihan vedenpitävänä myydään. http://www.torstai.com/lfashion/torstai/torstaiwww.nsf/vwpages/C554558CBA73A744C2256F500049490B?OpenDocument&Expand=1.3
 
suojasää
[quote="Candy Cane
No ei. Kyllä tota ihan vedenpitävänä myydään. [/quote]

Sehän on sit tosi hyvä:) Pehmeäpintaisessa halpistoppatakissa ei voi myöskään tuulenpitävyyttä kehua. Vaikka ne enemmän maksaakin niin on näköjään hyväksyttävä se että täällä Etelä-Suomen talvessa ei tee mitään kosteussuojaamattomalla toppatakilla ja farkuilla.
 

Yhteistyössä