Kuinka pyykkikoneen haju muutetaan tuoksuksi?

vieras
ja saanko änkeä oman kyssärin tähän väliin,miten ihmeessä mä saan pyyhkeistä pehmeitä,ne on kovia koppuroita pesun jälkeen kun kuivuvat,oon kokeillu ilman huuhteluainetta ja sen kanssa,ei eroa.ja sen lisäks ne haisee ihan hikisukalle yhen käyttökerran jälkeen.
 
no
Peset koneen sitruunahapolla ja sen jälkeen vaihdat zeoliitittomaan pesuaineeseen. Raikkaan pyykin ystävät ylistävät Allegroa. Minusta muillakin hajusteettomilla tulee ihan riittävän raikasta.

Etikkaa voi käyttää huuhteluaineena, se vie hajut mennessään ja pitää koneen puhtaana.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja saanko änkeä oman kyssärin tähän väliin,miten ihmeessä mä saan pyyhkeistä pehmeitä,ne on kovia koppuroita pesun jälkeen kun kuivuvat,oon kokeillu ilman huuhteluainetta ja sen kanssa,ei eroa.ja sen lisäks ne haisee ihan hikisukalle yhen käyttökerran jälkeen.
missä asteessa peset ja huuhteleeko koneesi ne hyvin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja saanko änkeä oman kyssärin tähän väliin,miten ihmeessä mä saan pyyhkeistä pehmeitä,ne on kovia koppuroita pesun jälkeen kun kuivuvat,oon kokeillu ilman huuhteluainetta ja sen kanssa,ei eroa.ja sen lisäks ne haisee ihan hikisukalle yhen käyttökerran jälkeen.
missä asteessa peset ja huuhteleeko koneesi ne hyvin?
mä pesen sellasella 30-60 mix ohjelmalla ja joka kerta pistän ohjelman jälkeen vielä lisähuuhteluohjelman
 
-
Juu ihan ehdoton on jatkossa tuo ZEOLIITITON pesuaine kunhan ensin peset tuon pyykkikoneen sitruunahapolla. Ja kannattaa jättää koneen luukku auki pesujen välillä...meillä jo seki tuo hajuja joskus vaikka on zeoliititon aine, ipanat ku ei anna hetken rauhaa pyykkärille :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Sitkeällä ajattelutavan muuttamisella. Eli iloitset aina ääneen "ai että kun tuoksuukin niiiiin hyvälle". Älä siis aattele että haisee, ajattele että tuoksuu. :xmas:
Hehee, tätä mie olen yrittänyt, mutta jostain syystä lemu alkaa olla niin voimakas, ettei miun mielikuvitus ennää riitä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja saanko änkeä oman kyssärin tähän väliin,miten ihmeessä mä saan pyyhkeistä pehmeitä,ne on kovia koppuroita pesun jälkeen kun kuivuvat,oon kokeillu ilman huuhteluainetta ja sen kanssa,ei eroa.ja sen lisäks ne haisee ihan hikisukalle yhen käyttökerran jälkeen.
käytäkö liikaa pesuainetta? voi ainakin siitä johtua
 
unikuu108
http://www.kestovaippainfo.fi/tietokannat/pesuaineet/

vähän pesuainetietokantaa.. :D


Omo Sensitive
Pesuaine sisältää

Saippuaa: < 5 %
Zeoliittia: 15-30 %
Valkaisuaineita: 15-30 %
Fosfonaatteja: < 5 %
Entsyymejä

Lisätietoja

Pyykinpesuaine valkopyykille. Sopii käytettäväksi pesulämpötiloissa 30-95 astetta.

sisältää valkaisuainetta. Zeoliitti voi kertyä tekstiileihin ja aiheuttaa iho-ongelmia.

Hajusteeton, dermatologisesti testattu. pH 10,4.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Mie olen pessyt koko ajan Omo Sentisivellä, sillä hajusteettomalla. Liekkö se zeoliititonta? Juuri tänään vaihdoin omenankukkasilla ja limellä hajustettuun Arialiin, tulikohan ostettua ihan vääränlainen pönikkä...
Mistä tätä saa; pakko siis saada =)
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Tuota kestovaippainfon pesuainetietokantaa lueskelin ja taidanpa vaihtaa Erisaniin, vaikuttaa aikas hyvältä kaikin puolin.
meillä on kyllä toiminut hyvin kaikkiin pyykkeihin. välillä mulla oli joku Ariel Color nestemäinen ihan vaan hajun takia :D jos halusin jotain uutta hajua. mut toi erisan antaa aika neutraalin ja raikkaan tuoksun. voithan esim käyttää vuorotellen noi ostamasi aineet loppuun niin ei me hukkaan.
 

Yhteistyössä