Kuinka tarkka olet lasten vaatteista, että pojalle poikamasta ja tytölle tyttömäistä

  • Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
Voitko käyttää esim. tytölle ei niin tyttömäistä.

Omat lapset ovat poikia, joten en tiedä miten olisin toiminut, jos nuorempi olisi ollut tyttö, mutta kaverilla on niin, että esikoinen poika ja nuorempi tyttö, niin kaveri on myynyt mulle kaikki ei niin tyttömäiset vaatteet, esim. tavalliset lapaset väriltään turkoosit, harmaat ja tummansiniset. Tai sitten ruskea collegepuku tuli meille poikamaisena.
 
"vieras"
En ole ollut tarkka. Minusta ei ole tarpeen korostaa vauvan tai taaperon sukupuolta. Hirveimmät glitterit on jääneet käyttämättä, koska ne nyt on minusta vaan NIIN rumia muutenkin.

Meillä on siis poika, jota vauvana ja taaperona luultiin todella usein tytöksi :D
 
"vieras"
No meillä on kaksi tyttöä ja käyttövaatteissakin menee melkein niin että molemmille tulee ostettua uusia, isomman vanhat on sen verran vanhaa muotia ettei ole tunikamallisia yms. vaan näitä lyhyempiä. Ehkä sitten tulee enemmän pidettyä jos muoti ei kovin muutu, ikäeroa on 3v. Haalaritkin on melkein niiin että menee isomman vanhat kakkoshaalarina. Eli vastaus kysymykseen, jos nuorempi olisi poika, en käyttäisi isomman vanhoja kuin korkeintaan vihreät haalarit yms.
 
"vieras"
Ei lapsesta tyttöä tule vaikka kuinka punaisiin pojan pukisi, eikä tytöstä poikaa vaikka vain sinisiä vaatteita käyttäis. Mut kai jotku haluaa pukea lapsensa tiettyyn väreihin, vähän sama tapahtuu kun naisista tulee tarpeeksi vanhoja, jotkut rupeaa käyttämään vain punaisia ulkoiluvaatteita...
 
Vaihtelevan. Siis tytöille olen usein ostanut tyttömäisiä vaatteita, isompi jo osaa itsekin sanoa mistä tykkää. Mutta toisaalta pojan vanhat vauva/taaperovaatteet ovat kyllä olleet myös käytössä pikkusiskoilla, usein olen yhdistellyt poikamaisempiin housuihin jotain tyttömäisempää bodya tms. Isommalla tytöllä oli välissä joku vaihe kun halusi kulkea mielummin veljen vaatteissa kuin pmissaan ja sai toki tehdä sen.

Ulkoiluvaatteista olen viimevuosina ostanut osan ihan tarkoituksella sukupuolineuraaleita (esim kirkkaanpunaista, vihreää tms) niin että ovat ensin olleet tytölla ja sitten menneet pojalle kiertoon. Samoin jos silmää miellyttää voin suoraan ostaa tytöillekin sellaisia vaatteita jotka passaa kummallekin.

Pojalla käytän mielelläni mm punaista ja iloisempia värejä, mutta mitään vaaleanpunaista glitteri hello kitty- tai prinsessa-paitaa en menisi hänelle laittamaan.
 
xvierasx
En laisinkaan. Paremminkin tarkka siitä, ettei turhaan sukupuoliteta, se on nimittäin ällöttävää, tarpeetonta, rahastusta, eikä juuri anna tilaa lapsen omille mieltymyksille.
Ainoa, mitkä on olleet erikseen on alushousut :D
 
Meillä on vanhempi poika ja nuorempi tyttö. Kyllä mun täytyy myöntää että siniset monsteriautopaidat tms. jäävät käyttämättä tytölle.

Muuten yritänkin sitten ostella jo pojalle sellasia vaatteita jotka menevät tytölle hänen jälkeensä. Mm. Vihreää, oranssia, tummanpunaista, mustaa, valkoista.... Ihan kuviottomia pitkähihaisia paitoja ja tavallisia verkkareita. Lyhythihaisissa t-paidoissa on sitten enemmän kuvia ja sinistä värinäkin, käytän noita t-paitoja siis pitkähihaisten päällä.
Pojalla oli kyllä vauvana ja pikkutaaperona vaaleanpunaistakin vaatetta... Mutta jännää ettei sitä tule kyllä enää laitettua hälle :)
 
Mun mielestä värit kuuluu kaikille ja vältän ostamasta taaperoikäiselle pojalle perus mustia/harmaita/tummansinisiä vaatteita joihin on isketty joku taistelulentokone kuvaksi. Ihan liian synkkiä mun makuun. Välillä tuntuu ettei poikien vaateosastoilta muunlaisia vaatteita löydykkään :| Tytöille tuntuu olevan paljon "lapsellisempia" kuvia isoihin kokoihin asti.

Meidänkin taaperoa on vauvasta asti arvuuteltu että onko tyttö vai poika vaikka en mäkään sitä mihinkään pinkkeihin röyhelöpaitoihin pue. Mut esim. talvilenkkareiksi ostin punaiset kengät mustien sijaan. Sopii paremmin toppahaalariin jossa on kans paljon punasta vaikka luulen että moni vähän kummasteli mun valintaa. Myös yhdet topparukkaset on kirkkaanpunaiset, nekin katsottu sopivaksi haalarin sävyihin.

Nettiputiikeista löytyy onneksi paljon ihanan värisiä jokalapsen vaatteita! :)

Ja ne iänikuiset hiukset! "te sen kun annatte pojan tukan kasvaa/ eikö iskä vieläkään oo leikannut sun tukkaa poikaparka" jnejne :headwall:
Niin kauan pidempi tukka ei haittaa pojan elämää eikä itse halua sitä leikattavan, miksi se pitäisi leikata?
 
tjaah
No itse en pue pieniä poikiani tyypillisen poikamaisesti, käytetään iloisia värejä: punaista, oranssia, keltaista, vihreää, ruskeaa, turkoosia... En osta poikien osaston mustaa, tummansinistä ja harmaata heille, ovat liian synkkiä iloisille lapsille. Mutta ei se tarkoita että pukisin heidät tyttöjen vaatteisiin.

Tyttö taas tykkää juuri vaaleanpunaisesta ja violetista, joten niitä saa. Ei varmaan huolisi päälleen poikien vaatteita, on jo sen verran iso, että ilmoittaa kyllä mielipiteensä.
 
ethygfdfvrwer
Ostan pojalle pojan vaatteita eikä tulisi mieleenkään pukea hänelle mitään tyttöjen yököttäviä pinkkejä hello kittyjä tms. Tarkoitus olisi kasvattaa pojasta mies eikä prinsessaa.
 
qwqwqw
Meillä on tyttö ja puen häntä niin tyttömäisiin kuin neutraaleihin/vähän poikamaisiin vaatteisiin. Mitään erityisen poikamaista esim. autoja/spidermania tms. en pue. Mutta väreinä puen kaikenlaisia värejä. En pue muuten liian tyttömäisiäkään vaatteita. Saa olla pitsiä, mutta liiat röyhelät ja hello kittyt jää pukematta!
 
Meillä on vaan poikia, mutta poikien lempiväreistä löytyy mm. oranssi, punainen ja keltainen.
Ulkovaatteissa on punaista ja vihreää toppatakkia, oli joskus kelta-musta-valkohaalarikin.

Mitään prinssessaprinttejä tai vaaleanpunaista pojat eivät kyllä haluaisi käyttääkään.
Myöskään sukkahousuja ei oo ollut vaan potkareiden jälkeen pitkiä kalsareita.
 
yksi poika.

En pue pojalle hörhelöitä, tunikoita, pitsejä, glitteriä, hellokittyä. Yäk. Miellän nämä tyttömäiseksi.

Väreistä en pidä vaaleanpunaista vain tytöille sopivana, kunhan se kuvio on jotain vähän rohevampaa eikä mitään ällösöpöilyä. Meillä on esim joku vpunainen t-paita, jossa on minusta poikaiseen makuun sopiva pelkistetty apinanpää. Sopii hyvin ruskeiden vaatteiden kanssa. Vaaleanpunainen kauluspaita kuuluu mielestäni jokaisen tummatukkaisen miehen ja pojan garderoobiin käytettäväksi virallisemmassa tilaisuudessa. Solmio on ruskea-vaaleanpunainen nyt pojalla.

En mielelläni osta synkkiä (mustia, harmaita, tummansinisiä, tummanvihreitä) poikapaitoja. Jos starwarsia haluaa, niin kyllä se saisi olla iloisenväristä :) Meillä on muuten vihreätä, oranssia, turkoosia, ruskeata, keltaista, punaista. Hieman sinistä, mustaa, valkoista ja violettiakin löytyy. Ja sitä vaaleanpunaista. Ainoa väri mitä ei ole on harmaa tällä hetkellä.
 
Queeeen
Yksi tyttö.

vaatakaapista löytyy niin tyttöjen- kuin poikien värejä, se ei ole tärkeää onko se poikamainen vai tyttömäinen vaate vaan se että asukokonaisuus on siisti ja selkeä. Esim. ei keltaista paitaa ja punaisia housuja, ellei esim keltaisessa paidassa olisi jotain saman punaista tehoste kuvaa tms.

toivottavasti joku tajusi. heh, olen aika tarkka että lapsen vaatteet sopivat yhteen, värillisesti. muuten värillä ei ole väliä!
 
Meillä on tyttö,poika,poika ja aika harvassa on ne isosiskon vaatteet jotka säästetään veljille.Ihan jo sen takia,että meidän neidin vaatekaappi pullistelee hameita ja tunikoita,hän ei oikein housuista välitä.
 
"vieras"
No oon siinä mielessä,että en ostaisi pojalle esim. vaaleanpunaisia kenkiä tai selkeästi tytöille suunnattuja (hello kitty) vaatteita. Mutta en hätkähdä punaista,violettia tms. Kyllä poika täytyy kuitenkin tunnistaa pojaksi :D Ja nyt joku tulee tähän sanomaan että olen sukupuolirajoitteinen ja että kyllä henkilö itse vilauttaa alapäätään jos haluaa sukupuolensa paljastuvat :whistle:
 
[QUOTE="vieras";23099466]No oon siinä mielessä,että en ostaisi pojalle esim. vaaleanpunaisia kenkiä tai selkeästi tytöille suunnattuja (hello kitty) vaatteita. Mutta en hätkähdä punaista,violettia tms. Kyllä poika täytyy kuitenkin tunnistaa pojaksi :D Ja nyt joku tulee tähän sanomaan että olen sukupuolirajoitteinen ja että kyllä henkilö itse vilauttaa alapäätään jos haluaa sukupuolensa paljastuvat :whistle:[/QUOTE]

Liityn sukupuolirajoitteisten joukkoon :D
 
Ja ne iänikuiset hiukset! "te sen kun annatte pojan tukan kasvaa/ eikö iskä vieläkään oo leikannut sun tukkaa poikaparka" jnejne :headwall:
Niin kauan pidempi tukka ei haittaa pojan elämää eikä itse halua sitä leikattavan, miksi se pitäisi leikata?
Joo!
Mä myönnän että mun 4 vuotias poikani on totaalisen röllipeikkomaisen näköinen, kun hiukset on juuri sen pituiset että hapsottaa joka ilmansuuntaan.
Mä sanoin anopille toissapäivänä että hän on hyvä ja käyttää pojan parturissa, on sitä yritetty jo väkipakollakin leikata, mutta ei nyt vahinkoakaan tahdota aikaiseksi. Ei parturi suostunut viimeksi mennä lähellekään saksien kanssa. Mä ostin jopa hiustenleikkuukoneen että saisin itse vetäistyä sellaisen kesätukan pojalle mutta ei.

Ja sen jälkeen kuultava kommentti: :O Siis MITÄ? Ei meillä kyllä onnistuisi tuollainen pullikointi.... ehei.... kyllä se olisin minä joka sanoo että näin tehdään eikä lapsi. *jupinaa*


Niin mäkin luulin :D
 
"vieras"
En kovin tarkka mutta selkeästi tytön tai pojan vaatteita en laita.Toki meidän pojalla on hello kitty yökkäri ja lakanat :) punasia kenkiä en ole pojalle laittanu (tyttöjen vanhoja) mutta jotain pojan kenkiä olen likalle laittanu. Mutta esim. pojan vanhat tumput käy myös tytölle.Ostan myös pojalle värillisiä vaatteita kuten pun,lilaa,kelt ja jopa vaal.pun. paita joka on ihan poikien puolelta ostettu.Meillä on 4 tyttöä ja poika et enemmän vauvana käytin tyttöjen vanhoja vaatteita pojalla kuin nykyään.
 
"Logotar"
En kovin tarkka. Tytöllä on hyvin kirjava vaatekaappi. Löytyy v.punaista, punaista, keltaista, vihreetä, ruskeeta, vaaleen sinistä...

Ja pikkuveljelle olen nyt säästellyt tytöltä jääviä punaisia, keltaisia ym. vaatteita, jotka eivät muuten ole tyttömäisen mallisia tai kuviollisia.
 

Yhteistyössä