kuinka tarkkaa on bointsien laskeminen?

En ole liittynyt painonvartijoihin, mutta lasken silti pisteitä... Haluaisinkin kysyä, onko tämä pisteiden laskeminen kuinka tarkkaa? esim. vesimelonilohkosta ei mene yhtään pistettä (käsittääkseni sadasta grammasta), mutta ajattelin ettei siitä liho vaikka syö enemmänkin ja söin aimo lohkon melonia. Entä jos leipoo jotain ja ei siihen löydä suoraan pistemäärää, kannattaako pisteet arvioida ylä- vai alakanttiin? Teidän kyllä pistelaskimesta, mutta kun tavoitteeni laihtua ei ole kuin nelisen kiloa, en viitsisi sellaista ostaa.
 
Shaina
Minäkin olen laskenut pisteitä vähän luovasti.. alussa lähti pois hyvinkin helposti, mutta nyt on sitten töksähtänyt. Oon pudottanut n. 6kg tammikuun puolesta välistä. Väliin on mahtunut parikin ihan höpöhöpö-viikkoa :ashamed:

Esim. jos oon syönyt pari leipää välipalaksi, niin oon merkinnyt sen aterialla syödyksi jolloin siitä menee vain 2 pistettä. Oon kuiten syönyt vain ne kaksi, eli en määrättömiä määriä kuten aterialla periaatteessa sais tuohon kahteen pisteeseen. En myöskään merkitse hunajaa/sokeripalasta teessä, en maksamakkaraa leivän päällä tai hillonokaretta paahtiksella. Ehkä tossa onkin se syy, että paino ei enää pudonnut samaan tahtiin.. hehe

Toisaalta pelkään sitä, että tässä nyt toteutuu se uhkakuva, että saan liian vähän energiaa ja keho on koko ajan vähän säästöliekillä ja sit parinkin pisteen lisääminen/lipsuminen alkaa vain nostamaan painoa :/

Käys lukeen www.kutri.net ja sieltä juttua painonvartijoista. Tarkemmin http://www.kutri.net/pv.html Ettei aina kaikki ois vaan niin puolesta ;)

 

Yhteistyössä