kuinka tarkkaan olette noudattaneet ensisynnyttäjällä supistukset 5min välein konkarilla 10min välein..

  • Viestiketjun aloittaja mäh
  • Ensimmäinen viesti
mäh
siis mulla on neljäs lapsi tulossa ja tänään jostain luin noista supistuksista

että kun ennsimmäisestä tulee 5min välein ja
uudelleen synnyttäjillä supistukset säännöllisesti 2 TUNNIN AJAN 10min välein niin sairaalaan..

mä kun oon rynnännyt sairaalaan heti kun supistukset alkaneet =)
 
bud
Mulla käynnistettiin ensimmäinen ja kun toinen käynnistyi itsestään, mulla ei ollu kuin hatara aavistus siitä, millon pitäis lähtee. No 4 tuntii kärvistelin kotona, ennen kuin lähin, suppareita tuli n.7 min välein ja tosiaan en enää pystynyt oleen siinä vaiheessa.
 
No ekasta mä lähin kävelemään sairaalaan ku alko olla naama väärinpäin ja puihin nojailin välillä kiroillen :D toka käynnistettiin ennen laskettua aikaa ja kolmannesta meni vedet, ei supistellu ja jäin sairaalaan odottelemaan suppareita.
 
vieras
Noh, kakkosesta menin kun oli huoli sydänäänistä, ja ounastelin et koht syntyy. Ei ollut laisinkaan säännöllisiä supistuksia ja kotiin meinasin joutua 3h ennen ku syntyi. Että kotio olis syntynyt jos olisin jääny odottaa säännöllisiä.
 
Ekasta oli tullut useemman tunnin 5 min välein. Kakkosesta 5 min välein ehti tulla puoli tuntia, sitten tuli 3 min välein missä vaiheessa ruvettiin soittaan lapsenvahtia paikalle. Mulle ei neuvottu mitään 10 minuutin väliä.
 
Ekasta noudatin, tosin silloinkin vielä puhelimessa meinasivat, että jos kestän kivun kanssa niin voin vielä olla kotona. Hyvä, etten jäänyt kotiin.

Toka tuli aikalailla "puun takaa". Supistukset alkoi yhtäkkiä järkyttävän kovina ja tiheinä, lähdin suorilta ja soitin matkalta sairaalaan.

Kolmannesta en mitään minuutteja laskeskellut. Aamusta jo tiesin, että "tänään syntyy". Sitten kun alkoi tuntua, että muutaman tunnin sisään, niin soitin taas vasta matkalta.

Tästä neljännestä on vielä vaikea sanoa, mutta tuskin sittenkään tarttee kelloa tuijotella.
 
emppu
mulla supparit tuli toisen ja kolmannen lapsen kohdalla ensin tunnin verran 15 min välein, ja sitten n. puoli tuntia 4-5 min välein, jolloin lähdettiin sairaalaan. Vauvat syntyivät n. tunnin päästä siitä kun oltiin päästy sairaalaan. Eli suppareiden alusta 2,5 tunnin päästä...
 

Yhteistyössä