Kuinka tarpeellinen rintapumppu oli sulle?

  • Viestiketjun aloittaja hankkiako vai ei
  • Ensimmäinen viesti
Todella tarpeellinen. Meillä vauva oli sen verran pieni kokoinen, ettei alkuun jaksanut kunnolla imeä rinnasta, joten pumppasin. Myöhemmin sitten pumppasin, jos olin menossa jonnekin ja vauva jäi siksi aikaa isälle tai mummolle hoitoon.
 
Tosi tarpeellinen oli mulle kans. Maitoo tuli ihan järjettömästi ja olin jo ihan rintatulehduksen partaalla, miehen sitten passitin kauppaan pumppua ostamaan ja sillä sai sitten pumpattua rintoja tyhjäksi ja vältyin tulehdukselta.

Mutta imetin vaan 3 viikkoa :( Yks aamu vaan heräsin ja totesin että rinnat täysin tyhjät. Johtui yövalvomisista (koliikki) ja stressistä että maidontulo lakkas ku seinään.
 
juu
Minulla on käytössä nyt. poika 4,5kk ja lopettelen imetystä ni pumppaan silloin ku on liian täet rinnat. poika ei taho syyä ku yöllä kunnolla, ni en sit jaksa imettää ollenkaa ja muutenkaa enää.
 
ksdhfg
pieni kokoinen vauvamme ei jaksanut imeä täyteen paukkautunutta rintaa, joten ekat 5 viikkkoa pumppasin kolmen tunnin välein rinnat tyhjiksi. viisi viikkoisena vasta vauva oli kyllin vahva imemään tissiä, joten tulihan tuota pumppua käytettyä...
 
Oli tarpeellinen, oli suihkutissit, jos rinta oli ihan täysi oli pakko pumpata ennen imetystä hieman, muuten rinta ruikki koko vauvan naaman märäksi ja tuli ilmavaivoja kun haukkoi henkeä rinnalla maidonpaljoudesta. Molempia imetin 9kk. Tosin pumpua käytin vain ekat kuukaudet.
 
Olisi ollut, mutta vaikka maitoa kyllä riitti, niin pumpulle ei herunut kuin muutama hassu tippa, kaikki mallit kokeilin. Vauva sai kerran vuorokaudessa pullosta korviketta, eikä mun imetys siitä kärsinyt mitenkään. Imeti 7 kk, kunnes vauvaa ei vaan enää kiinnostanut.
 
---
Oli tarpeellinen, synnäriltä tullessa kävin hakemassa. Varsinkin kun toinen rinta tulehtui viisi päivää synnytyksestä, oli rantapumpulla tosi helppo tyhjennellä tissejä ja näki myös että joka reiästä maito tulee.
 
joo
mitä olen tuolla odotuspuolella lukenut juttuja,niin suurin osa varsinkin ensisynnyttäjistä varautuu vauvantuloon ostamalla rintapumpun.
itse en sitä ymmärrä,monta lasta ja moista vekotinta en ole tarvinnut,paitsi kerran kun jouduin lääkekuurille..mutta kuka lääkekuurin takia varautuis ..
 
Jaana
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
mitä olen tuolla odotuspuolella lukenut juttuja,niin suurin osa varsinkin ensisynnyttäjistä varautuu vauvantuloon ostamalla rintapumpun.
itse en sitä ymmärrä,monta lasta ja moista vekotinta en ole tarvinnut,paitsi kerran kun jouduin lääkekuurille..mutta kuka lääkekuurin takia varautuis ..
Jospa moni ajattelee että voi pumpata maitoa pakkaseen ja pääsee rauhassa imetysaikana vaikka lenkille tmv ilman että tarvii kiirehtii kotiin imettämään. Tai jos on halu vaikka luovuttaa maitoa.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
itse en sitä ymmärrä,monta lasta ja moista vekotinta en ole tarvinnut,paitsi kerran kun jouduin lääkekuurille..mutta kuka lääkekuurin takia varautuis ..
Kaikki kun ei olla samasta puusta veistettyjä....
Kuten ehkä olet huomannut tässäkin ketjussa, tarpeita on ollut muitakin kuin lääkekuuri. Ei ehkä sinulla, mutta muilla voi olla.
Toki kovan ja suihkuavan rinnan voi lypsää vaikka lavuaariin, tai voi lypsää talteenkin käsin, mutta miksi ei käyttäisi helpottavaa apuvälinettä jos sellainen on.
Kaikki ei jaksa lähteä heti laitokselta shoppailemaan ja haluavat ostaa itse mieleisen pumpun etukäteen.
 

Yhteistyössä