Kuinka usein isovanhemmat..

  • Viestiketjun aloittaja Tylsä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kuinka usein te pyydätte heitä syömään tai pidätte muuten yhteyttä? Ehkä he ovat jo osansa tehneet kasvattaessaan ja elättäessään omat lapsensa. Eikö teidän pitäisi kiittää siitä, eikä taas vaatia lisää.
 
Anoppilassa käydään yleensä kerran viikossa,nyt on tullut pitkä tauko sattuneesta syystä.
Mun vanhemmilla kerran kaksi kuukaudessa.
Mun vanhemmat käy yleensä kerran viikossa kahvilla meillä,kun asuvat tuossa melkein naapurissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka usein te pyydätte heitä syömään tai pidätte muuten yhteyttä? Ehkä he ovat jo osansa tehneet kasvattaessaan ja elättäessään omat lapsensa. Eikö teidän pitäisi kiittää siitä, eikä taas vaatia lisää.
Eipä me siellä oo istuttu pöydässä lusikat kourassa ruokaa huutaen :LOL:
Kyläillään useamman kerran viikossa, he harvemmin meillä kun ovat niin kotihiiriä. Eikähän me mahduttais meidän pöytään yhtä aikaa edes syömään joten kivempi että kokoonnutaan heillä.
 
heh
Meillä välimatka on sen verran pitkä ettei käydä joka viikko syömässä. Mutta sitten kun käydään ja ollaan koko viikonloppu niin syödään se 5 kertaa päivässä. Eli aamupala, lounas, välipala, illallinen ja sitten iltapala =D

Positiivista välimatkassa on se että saa sitten kerralla olla isovanhempien kanssa. Ei jaksais joka viikko nähdä. :)
 
Miuski harmailee
Meilläkin välimatkaa sen verran, että ihan pelkkiä päivälliskutsuja ei odotellakaan. Muutenkaan meitä ei "kutsuta" kylään. Mennään silloin kun meille itsellemme sopii ja aina ollaan oltu tervetulleita. Viikonloppukylässä ruokaa on kaapissa, vuorotellen sitä sit kokataan. En tahdo olla siellä ihan palveltavana vaan kannan tottakai korteni kekoon.
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka usein te pyydätte heitä syömään tai pidätte muuten yhteyttä? Ehkä he ovat jo osansa tehneet kasvattaessaan ja elättäessään omat lapsensa. Eikö teidän pitäisi kiittää siitä, eikä taas vaatia lisää.
Meitä kutsutaan syömään joka viikonloppu vanhemmilleni, mennään n. kerran kuussa. Anoppilaan kutsutaan n. parin kuukauden välein, mennään kun pyydetään. Me vuorostamme kutsumme isovanhemmat jouluaterialle vuorovuosin. Lisäksi n. kerran vuodessa kutsumme molemmat vanhemmat illanviettoon. Aina myös lasten synttäreillä on ruoat ja muut laitettuna ja tarjolla. Teemme näin koska pidämme toisistamme ja tykkäämme vierailla toistemme luona. Kukaan ei koe velvollisuudekseen yhtään mitään vaan kaikki tehdää kun itse halutaan.
 
jotain rajaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka usein te pyydätte heitä syömään tai pidätte muuten yhteyttä? Ehkä he ovat jo osansa tehneet kasvattaessaan ja elättäessään omat lapsensa. Eikö teidän pitäisi kiittää siitä, eikä taas vaatia lisää.
jaa no minusta on järjetön ajatus, etä jos toisilla on liikaa aikaa ja enemmän rahaa kuin ehtii käyttää koskaan niin istuu kotona toimettomana odottamasa että sellainen jolla on asuntovelkaa ja lapset elätettävänä ja ruokittavana ja hoidettavana, kkutsuu valmiiseen pöytään. jotain rajaa.

varmasti isovanhemmat muistavat että lapsiperheelilsen elämä on rankkaa. miksi pitäisi olla itsekäs jos on enemän rahaa ja aikaa kuin toisella? jos minulla olisi vain aikaa ja varma eläke niin en todellakaan olettaisi että asuntovelkaine perhe kutsuu minut säännööllisesti valmiiseen vaan ihan toisinpänj
 
jotain rajaa
Omassa lapsuudessa ei todellakaan isovanhemmat olisi olettaneet tulevansa meille olemaa. mummoni kävi kullakin lapsellaan silloin kun sieläl oli tarvetta eli paljon työtä. hoitamassa lapsenlapsia.
tai lapsenlapset laitettiin mummolaan.

ei olisi tullut mieleenkään että mummoni ja vaarini olisivat menneet vain olemaan jonnekin kylään.

korkeintaan jos lapsi asui lähellä siellä saatettiin käydä muuten vain. muuten mentiin töihin tai haettiin lapsia hoitoon.
 
...
Eivät erikseen kutsu, vaan me ilmoitetaan milloin olisimme aikeissa tulla käymään ja sitten sovitaan yhdessä sopiva viikonloppu. Me taas kutsumme oikein käymään, kun eivät muuten oma-aloitteisesti ikinä lähde liikkeelle.
 
shihtzu
No ei koskaan kutsuta, jouluna käydään siellä syömässä ja muuten syön siellä jos siellä juuri silloin ollaan. Mä itse toimin mun vanhempien kotona kuin omassakin, käyn jääkaapilla ihan suvereenisti ja syön mitä löydän, tosin mä käynkin siellä melkein päivittäin.
 
Mrrr.........
Alkuperäinen kirjoittaja jotain rajaa.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka usein te pyydätte heitä syömään tai pidätte muuten yhteyttä? Ehkä he ovat jo osansa tehneet kasvattaessaan ja elättäessään omat lapsensa. Eikö teidän pitäisi kiittää siitä, eikä taas vaatia lisää.
jaa no minusta on järjetön ajatus, etä jos toisilla on liikaa aikaa ja enemmän rahaa kuin ehtii käyttää koskaan niin istuu kotona toimettomana odottamasa että sellainen jolla on asuntovelkaa ja lapset elätettävänä ja ruokittavana ja hoidettavana, kkutsuu valmiiseen pöytään. jotain rajaa.

varmasti isovanhemmat muistavat että lapsiperheelilsen elämä on rankkaa. miksi pitäisi olla itsekäs jos on enemän rahaa ja aikaa kuin toisella? jos minulla olisi vain aikaa ja varma eläke niin en todellakaan olettaisi että asuntovelkaine perhe kutsuu minut säännööllisesti valmiiseen vaan ihan toisinpänj

Juuri näin. Ja meillä vielä oletettiin, että pyydän heidät jouluksi ja olisin joutunut itse ostamaan + tekemään kaikki ruuat yms. Tiukkaa on muutenkin. Sitten suututtiin ja ei edes itse pyytänyt syömään ja emme nähneet koko joulun aikana.

 
Mii Myy
Alkuperäinen kirjoittaja jotain rajaa:
Omassa lapsuudessa ei todellakaan isovanhemmat olisi olettaneet tulevansa meille olemaa. mummoni kävi kullakin lapsellaan silloin kun sieläl oli tarvetta eli paljon työtä. hoitamassa lapsenlapsia.
tai lapsenlapset laitettiin mummolaan.

ei olisi tullut mieleenkään että mummoni ja vaarini olisivat menneet vain olemaan jonnekin kylään.

korkeintaan jos lapsi asui lähellä siellä saatettiin käydä muuten vain. muuten mentiin töihin tai haettiin lapsia hoitoon.
Tervetuloa 2000-luvulle. Sitä on eletty jo aika monta vuotta.
 

Yhteistyössä