Kuinka usein lapset ja isovanhemmat ovat yhdessä?

[QUOTE="vieras";23191869]Vanhempi on 4,5-vuotias ja nuorempi 3-vuotias. Ovat siis vielä pieniä. Anoppi on aika epävarma lasten kanssa, joten hän ei ole ollut vielä edes kiinnostunut lähtemään minnekään. Oma äitini on, mutta välimatkaa on sen verran, asiaa on vaikea toteuttaa.[/QUOTE]

Joo. En missään tapauksessa kritisoi teidän tapaanne.

Mietin vain ihan omalta kohdaltan: Huomenna esim. vien uimaan paitsi omat 4 ja 5 v, myös lapsenlapset 5v, 3 v ja 1 v. Olisi jotenkin hassua ajatella ettei voisi viedä...
Toisaalta ihmisillä myös erilaiset kiinnostuksenkohteet. Minun äitini kiikuttaa pieniä näyttelyissä ja konserteissa, koska ne häntä kiinnostavia asioita. Anoppi ja appi sitten enemmän leikkipuisto- huvipuistoihmisiä, jos niin voi sanoa.
:)
 
halipupu harmaana
Lähes viikottain lapset näkevät mummiaan (äidinäiti), mutta isoisäänsä (isänisä) harvemmin suunnilleen synttäreillä ja jouluna. Mummin kanssa vietetään myös lomia ja ollaan kesällä mökillä jne... Kummatkin asuvat lähellä, n. tunnin ajomatkan säteellä, mutta mummi nyt on aktiivisempi pitämään yhteyttä, hoitamaan, ottamaan yökylään jne... Isoisälle on tärkeämpää oma uusi vaimo ja omat menot ja työ kuin lapsenlapset.
 
"hohhoijaa"
Lapset 2v ja 7v, useaan otteeseen viikon aikana kyläillään puolin ja toisin. Lapset yökyläilevät isovanhemmilla tai äitini on meillä 0-4 kertaan kuukaudessa. Kaikille ihana ratkaisu, mummut ja paapat tahtovat nähdä lapsia ja ollaan kaikin samaa isoa perhettä.
 
Minäkin oletin että enemmän.. Ei meidän lapsilla olekaan ainoat kiireiset isovanhemmat.
Meillä nähtiin isovanhempia ennen enemmän. Siis silloin kun asuttiin Suomessa. Mun äitiä näki ainakin pari kertaa viikossa, mun isiä n. kerran viikossa ja miehen vanhempia ainakin kerran/kk. Lapsenhoitoapua oli tarjolla lähes koska tahansa.

Nyt on väimatkaa vissiin pari-kolmetuhatta kilsaa, niin ei onnistu viikkovierailut.
 
"vieras"
Joo. En missään tapauksessa kritisoi teidän tapaanne.

Mietin vain ihan omalta kohdaltan: Huomenna esim. vien uimaan paitsi omat 4 ja 5 v, myös lapsenlapset 5v, 3 v ja 1 v. Olisi jotenkin hassua ajatella ettei voisi viedä...
Toisaalta ihmisillä myös erilaiset kiinnostuksenkohteet. Minun äitini kiikuttaa pieniä näyttelyissä ja konserteissa, koska ne häntä kiinnostavia asioita. Anoppi ja appi sitten enemmän leikkipuisto- huvipuistoihmisiä, jos niin voi sanoa.
:)
Minä en voisi kuvitella, että anoppi tahtoisi viedä lapset uimahalliin. Hyvä, että uskaltaa lähteä kävelylle lasten kanssa. Mutta anoppi onkin hoitanut vain yhtä lasta (miestäni) ja siitäkin on aikaa se yli 20 vuotta...

Enkä ole estänyt, mutta anoppi on ihan ylisuojeleva.
 
"vieras"
Kaikki isovanhemmat asuu lähellä, minun puolelta näkevät kun käyvät kylässä n. 1 kertaa viikossa. Miehen puolelta käyvät kylässä n. 1 x kuussa. Yökylään pääsevät n. 1-2 kertaa vuodessa.
Meidän puolesta saisivat käydä enemmänkin ja kyläillä useammin, mutta ei nuorehkoja isovanhempia kiinnosta...
 
[QUOTE="vieras";23194661]Minä en voisi kuvitella, että anoppi tahtoisi viedä lapset uimahalliin. Hyvä, että uskaltaa lähteä kävelylle lasten kanssa. Mutta anoppi onkin hoitanut vain yhtä lasta (miestäni) ja siitäkin on aikaa se yli 20 vuotta...

Enkä ole estänyt, mutta anoppi on ihan ylisuojeleva.[/QUOTE]

Joo.
Erilaisia elämäntarinoita.
Mulla omatkin nuorimmat vieläa iak pieniä niin ei ole tullut sellaisia välivuosia lastenhoidossa. En usko että kukaan noista ikinä on epäillyt ettenkö osaisi tai pystyisi.... varmaan sellainenkin aika sitten aikanaan toki koittaa.
 
"vieras"
Miehen vanhemat asuvat samassa talossa (omalla puolellaan), joten näkevät vauvaa (lähes) joka päivä. Joskus "hoitavat" vauvaa jotta päästään miehen kanssa rauhassa vaikka saunaan, mutta sen kummemmin en vielä halua jättää rintaruokinnalla olevaa vauvaa heille hoitoon.

Omat vanhempani asuvat toisella puolella Suomea eivätkä tule koskaan käymään. Me käydään siellä n. 3 kuukauden välein, joskus harvemminkin, ja ollaan muutama yö siellä. Haluaisin käydä useammin, mutta maatila työllistää tällä hetkellä sen verran että ei voi olla kauheasti poissa.

Toisia siis joutuu näkemään liikaa ja toisia liian vähän ainakin mun näkökulmasta :D
 
"vieras"
Joo.
Erilaisia elämäntarinoita.
Mulla omatkin nuorimmat vieläa iak pieniä niin ei ole tullut sellaisia välivuosia lastenhoidossa. En usko että kukaan noista ikinä on epäillyt ettenkö osaisi tai pystyisi.... varmaan sellainenkin aika sitten aikanaan toki koittaa.
En minäkään epäile, etteikö onnistuisi anopilta uimahallireissu. Jos olisi pakko, niin kaipa se homman klaaraisi :D

Anoppi on muutenkin vähän neuroottinen. En tiedä, arasteleeko astuvansa minun varpaille vai todellako on niin tarkka lasten syömisten yms. suhteen. Eli joka kerran se muistaa tarkistaa, saako antaa tätä tai tuota. Minä en ole kovin tarkka kuitenkaan noiden tarjottavien kanssa, kylässä saa syödä liki mitä vaan.
 

Yhteistyössä